Bril met inklikbare bril op sterkte.

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Terechte opmerking.

Ik kocht een dagelijkse bril bij de opticien waar ik de opmeting liet doen. De opmeting zat toen dus in de prijs van de dagelijkse bril. Ik heb met hun, Eyewish, gesproken over een sportbril. Wat ik wenste konden zij niet leveren. Daarna uitgeweken naar een webwinkel.
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

debe schreef: En ben je dan ook bereid om voor die oogmeting te betalen?
waarom zou ik dat niet?

als ik er even naar kijk kom ik niet onder een hoog bedrag uit voor een goede bril.
dus zou mijn keuze uit gaan voor een nieuw model adidas bij mijn opticien .

maar verder was mijn vraag of ze bij zo'n webshop ook prisma kunnen doen , niet elke opticien mag dat .

en mijn financieel probleem is niet zo zeer het montuur maar de glazen op prisma geslepen , dat is meestal voor mij duurder dan het montuur zelf .

ik hoop dat dat nu zo duidelijk is ?
groetjes Marcel
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

maar ff weer ontopic , ging volgens mij om ervaringen :-D

ik wou eigenlijk geen discussie opstarten ,maar ja dat gebeurd soms toch .
ik weet iig genoeg , het wordt een redelijk duur geintje . :tong
groetjes Marcel
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

debe schreef:
M.A.S schreef:http://link.marktplaats.nl/a1019992193

iemand hier bekend mee?
Chinese meuk
http://nl.aliexpress.com/item/Brand-des ... 46522.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een ongefundeerde onzinreactie, geen onderbouwing of eigen ervaring, nada. Post dan aub niet, hier hebben we niets aan.

Op pag 7 wordt over deze bril een ervaring gedeeld. Op die basis heb ik de bril ook besteld in China voor 12€ minder dan op Marktplaats. Voor het (weinige) geld is het prima in orde, voelt degelijk aan. Mooie opbergtas, 5 glazen erbij, clipon bril montuurtje. Pasvorm is goed (voor mij dan) en bril blijft goed zitten. Nog geen ervaing met fietsen en beslaan.

Nu nog glazen kopen en in laten zetten... daarna meld ik mij weer.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
debe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:30
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1, Pilot custom Beach/Gravel/Bikepackracer

Goed, bij deze dan maar wat fundament achter mijn reactie:
Als proffesional (lees opticien) gaan d'r dagelijks meerdere brilletjes door mijn handen en als fanatieke fietser waarschijnlijk nog meer sportbrillen dan bij de gemiddelde brillenboer.

Zo ook deze.
Clipje is van een behoorlijk slap plastic en een aantal weken nadat ik er een paar kunststof glazen ingeslepen had brak de bevestiging van het clip op het montuur af.
De veren zijn halverwege te vervangen voor een band. Deze constructie was vanaf het begin al behoorlijk instabiel met het gevolg dat de veren spontaan los kwamen van het voorstuk.
Het neusbrugje is met 2 schroefjes direct in het plastic gedraaid. Dit gaat geheid een keer loskomen.

Zou d'r gewoon een paar kopen als back-up.

aub...
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1742
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Crapton schreef:Wat een ongefundeerde onzinreactie, geen onderbouwing of eigen ervaring, nada. Post dan aub niet, hier hebben we niets aan.

Op pag 7 wordt over deze bril een ervaring gedeeld. Op die basis heb ik de bril ook besteld in China voor 12€ minder dan op Marktplaats. Voor het (weinige) geld is het prima in orde, voelt degelijk aan. Mooie opbergtas, 5 glazen erbij, clipon bril montuurtje. Pasvorm is goed (voor mij dan) en bril blijft goed zitten. Nog geen ervaing met fietsen en beslaan.
Nee hier hebben we wat aan. "Heel goedkoop, ziet er leuk uit, en d'r zit vanalles bij". Dat geldt voor alle Chinese meuk :D
Hoe zit het met de UV filtering? Of zit dat al in je glazen op sterkte?
Het is hier geen ponykamp!
pearle86
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 30 maart 2015, 23:05
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT 2017

Ik ben zelf opticien. En ik verkoop best vaak het merk swiss-eye
Ik hoor hier geen klachten over.
Verkoop prijs van alleen het montuur zit tussen de 59 en 89 uit mn hoofd..
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets..
Strava: Cornee Aschman..
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Ben tevreden met m'n Swiss-eye. Had deze als tweede bril naast mijn gewone bril genomen.
Denny84
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 21:29
Mijn mountainbike: Oudenbosch
Contacteer:

Ik rij al 2jaar met de bril van pag.7 alleen van merk lambda (chinees merk).
De bril zit goed , zakt niet af of dergelijke .Deze had ik voor nog geen €20 kwam er €40 voor slijpen van de glazen .
Elke bril slaat aan als je stopt met fietsen of ie nou duur of goedkoop is .

Ben bij veel opticiens en fietsen winkels geweest geen 1 bril zat lekker of paste goed, alleen die van rudy project met inzit binnenbril , deze kwam op €250a€300 uit was inclusief 2 sets glazen transparant en geel en dan de geslepen glazen voor in de clip on .

Ook de meeste van de dure brillen en dure fietsen worden in china gemaakt dat wil helmaal niks zeggen .
debe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:30
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1, Pilot custom Beach/Gravel/Bikepackracer

Denny84 schreef:Ik rij al 2jaar met de bril van pag.7 alleen van merk lambda (chinees merk).
De bril zit goed , zakt niet af of dergelijke .Deze had ik voor nog geen €20 kwam er €40 voor slijpen van de glazen .
Elke bril slaat aan als je stopt met fietsen of ie nou duur of goedkoop is .

Ben bij veel opticiens en fietsen winkels geweest geen 1 bril zat lekker of paste goed, alleen die van rudy project met inzit binnenbril , deze kwam op €250a€300 uit was inclusief 2 sets glazen transparant en geel en dan de geslepen glazen voor in de clip on .

Ook de meeste van de dure brillen en dure fietsen worden in china gemaakt dat wil helmaal niks zeggen .
Klopt idd wat je zegt wb het beslaan. prijs heeft daar geen invloed op, wel de pasvorm.

Echter wat betreft dure fietsen en dure brillen en china; daar zijn topics mee vol geschreven...
En daar valt heul veul over te zeggen ;-)
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Setje glazen besteld voor de China bril bij Hans Anders, dat is inderdaad 30 € per set, 1-2 weken levertijd. Zijn dan wel de basic glazen met zonder niks extra's. Enkelfocus + cylinder, maar geen kraswering, ontspiegeling, multifocus enz.

Bij Specsavers is het 50 € en > 2 weken levertijd, en by Eyes+More is het zelfs 100 € ook ca 2 weken.

Totaal zou ik dan inderdaad op ca. 45 € komen. Dit ter vervanging van Shimano Visente Klip, helaas niet meer leverbaar. Shimano gekleurde glazen gaan na al die jaren barsten vertonen, verduring van het kunststof. Ook de armen hebben al lang geen rubber meer helaas.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Denny84
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 21:29
Mijn mountainbike: Oudenbosch
Contacteer:

Kraswering en ontspiegeling is niet nodig werdt bij specsavers gezegt , dit om dat er toch nog een kunststof glas voorzit .
Ik had smorgens de clipon afgegeven en smiddags kon ik deze weer ophalen , volgens mij slepen ze toen zelf nog de glazen bij specsavers
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Niet helemaal on-topic maar .. is dit niks :

https://www.swisseye.com/de/sportbrille ... uct/street" onclick="window.open(this.href);return false;

Glazen op sterkte erin, klaar.
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Ik heb zoiets:
https://www.swisseye.com/de/sportbrille ... uct/vision" onclick="window.open(this.href);return false;
of deze:
https://www.swisseye.com/de/sportbrille ... oduct/view" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zitten 2 gekleurde (onbreekbare) clips bij. Geel is erg prettig voor in de bossen.
De donkere gebruik ik op de weg.

Je kan niet zomaar ieder glas(kunststof) vervangen door sterkte, vanwege de kromming.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Inmiddels heb ik al meerdere jaren de Swiss Eye Stingray met smoke en oranje lenzen:
https://www.swisseye.com/de/sportbrille ... stingray-v" onclick="window.open(this.href);return false;

Destijds vier tientjes via bike-discount + de kosten voor geslepen glazen in de clip. Ik vind het een prima bril, vrij licht en kwalitatief gewoon goed. Wel zit-ie wat ver van je ogen maar dat is volgens mij een probleem met alle sportbrillen met een clip-in. Zet ik 'm op zonder clip zit-ie dichterbij en voel je amper dat je 'm op hebt.
Vorig jaar heb ik nieuwe rubbertjes voor de neusvleugels en pootjes besteld via een opticien bij mij in de buurt, de oude waren slecht aan het worden.

Vier tientjes vind ik een zeer acceptabele prijs voor zo'n bril, zou 'm zo weer kopen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie