Bril met inklikbare bril op sterkte.

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Oke hier mijn vraag ook maar een keer. Ik draag al ongeveer 5/6 jaar in het dagelijks leven een bril. Tijdens het sporten gebruik ik vaak oude brillen wat in de winter, voor en najaar vaak uitstekend wil omdat het gros van mijn ritten toch 's avonds gebeurd. Tijdens zonnige dagen gebruik ik meestal mijn zonnebril op sterkte op de fiets. Nadeel hiervan is natuurlijk dat het redelijk donker is.

Mijn sterkte is dacht ik op z'n minst aan één kant -1,5. Nu wil ik voor de zomer graag een sportbril aanschaffen, maar heb ik echt geen idee welke smaken er allemaal zijn. Nu heb ik al op de site van swisseye gekeken.
https://www.swisseye.com/en/sports-glas ... d-vivid-rx" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoiets lijkt me wel wat. Is het mogelijk dat een opticien hier glazen in slijpt of gaat er een opzetbril voor?

https://www.swisseye.com/de/sportbrille ... oduct/view" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoiets vind ik persoonlijk niks omdat je vanaf de buitenkant kan zien dat er een opzetbril achter zit. Of zie je dit in het echt niet?

Vele vragen hopelijk kunnen jullie mij in de juiste richting helpen.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2980
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Zo te zien zijn beide brillen met opzetbril of inzet bril. Als je het donkere buitenglas ervoor hebt zie je de inzet bril bijna niet. Bovendien who cares...

Bij deze https://www.swisseye.com/en/sports-glas ... ncept-m-re" onclick="window.open(this.href);return false; zou wel optisch glas kunnen worden geplaatst lijkt het, ik weet niet precies hoe dat dan zit. Dan heb je ook de sports fashion glasses zoals deze waar hetzelfde mee moet kunnen. https://www.swisseye.com/en/sports-glas ... duct/chill" onclick="window.open(this.href);return false;.

Probleem bij dit soort brillen (lees hier ook over Adidas) is dat bij de gestroomlijnde modellen het glas sterk gekromd is, niet elke opticien kan dat leveren en bovendien kost dat extra en is aan de randen ook dikker.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

de Adidas die ik gezien heb heeft ook inklikkers .
maar waarom zou het je interesseren dat iemand ziet dat je een brildrager bent :-?

zelf zie je het ook niet , dus maakt niks uit .
is wel handiger als je weer wat sterker moet , hup in klik dingetje naar de Opticien en hop nieuwe glaasjes er in :-q
groetjes Marcel
body
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 19 februari 2012, 10:15

laurens87 schreef:ik heb zelf bij sportbrilopsterkteonline.nl een swisseye gekocht. In berkel en rodenrijs gepast en mijn brillen recept afgeleverd.
Een week later met de post thuis, beslaan valt mee, maar heb nog geen klimmen gereden. Voordeel van deze swisseye is wel dat de glazen in het frame zitten met de gekleurde lenzen ervoor. Daardoor zitten ze goed ver van je oog af, tegelijkertijd wordt je bril geen enorm ding op je hoofd. Totale prijs, inclusief het thuis afleveren was 120 euro, en goed stevig dus maak me geen zorgen!
Heeft sportbrilopsterkteonline je glazen zelf op sterkte gemaakt?
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2980
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Crapton schreef:Setje glazen besteld voor de China bril bij Hans Anders, dat is inderdaad 30 € per set, 1-2 weken levertijd. Zijn dan wel de basic glazen met zonder niks extra's. Enkelfocus + cylinder, maar geen kraswering, ontspiegeling, multifocus enz.
Nu enige praktijkervaring. Bril is niet de lichtste maar je merkt daar weinig van want blijft uitstekend zitten tijdens het fietsen. Voelt redelijk robuust aan. Verwisselen van de glazen gaat na enig oefenen zonder problemen. Inklikglaasjes zitten netjes en uit de weg, beslaat niet in dit weer. Heb nu verschillende kleuren "glas" geprobeerd en wat zal ik zeggen, geen optische afwijkingen of stoorzenders. Het doet wat het moet doen.

Dus voor 45 € heb je een leuk brilletje met optische correctie.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
body
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 19 februari 2012, 10:15

Crapton schreef:
Crapton schreef:Setje glazen besteld voor de China bril bij Hans Anders, dat is inderdaad 30 € per set, 1-2 weken levertijd. Zijn dan wel de basic glazen met zonder niks extra's. Enkelfocus + cylinder, maar geen kraswering, ontspiegeling, multifocus enz.
Nu enige praktijkervaring. Bril is niet de lichtste maar je merkt daar weinig van want blijft uitstekend zitten tijdens het fietsen. Voelt redelijk robuust aan. Verwisselen van de glazen gaat na enig oefenen zonder problemen. Inklikglaasjes zitten netjes en uit de weg, beslaat niet in dit weer. Heb nu verschillende kleuren "glas" geprobeerd en wat zal ik zeggen, geen optische afwijkingen of stoorzenders. Het doet wat het moet doen.

Dus voor 45 € heb je een leuk brilletje met optische correctie.
Kan je een foto plaatsen van de bril en glazen?
Gebruikersavatar
frankie002
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: zo 19 juni 2005, 21:46
Mijn mountainbike: S-Works Epic HT '23
Contacteer:

Wat ik hier zo lees is dit topic voor mensen met een bril.
Ik heb last van "de leeftijd", ik heb dus alleen een zgn. leesbril nodig.
Misschien zijn hier meer mensen die hier last van hebben.
Nu heb ik sinds enkele maanden een Tifosi bril met sterkte onderin de bril ( +1,5), maar alleen een leesgedeelte.
In het begin even wennen, maar werkt perfect, en met 2 soorten glazen, wit ( doorzichtig) en donker ( zonnebril)..
Kan nu gewoon, GPS aflezen en ook telefoon onderweg..
En niet te duur, ik betaalde met 2 soorten glazen € 49,95.

Hierbij een link
http://www.tifosioptics.com/features/reader-lens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deelnemer Duchenne Heroes 2009..
Deelnemer Duchenne Heroes 2011..
Deelnemer Duchenne Heroes 2013..
Deelnemer Duchenne Heroes 2015..
Deelnemer Duchenne Heroes 2018..
Deelnemer Duchenne Heroes 2019..
Deelnemer Duchenne Heroes 2022..
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16798
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nog een nette ervaring met de AGU service: mijn Shino had een versleten neusstukje (metaal kwam door het rubber heen). Ik heb AGU gemaild met de vraag waar ik eventueel zo'n neusstukje kon kopen, als antwoord kreeg ik de vraag om mijn adresgegevens en dan zouden ze er eentje toesturen.
Toen de envelop aankwam zaten er zelfs twee in, dus ik kan nog even vooruit :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Geralt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 09:22
Mijn mountainbike: Fatbikers are better bouncers

Mooi geregeld bij Shimano, Hulde!
MToonieB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 18 juli 2014, 14:50
Mijn mountainbike: Bulls cobra disc / focus izalco

Zelf een adidas met zo'n inzet ding op scherpte. Voordeel vd adidas is dat deze geen last heeft van beslaan vd inzet stukken. Nu wel al weer een tijdje met lenzen aan het fietsen. Maakt keuze bril toch makkelijker.
"miles miles miles......"
Plaats reactie