Standard uitrusting voor een ritje

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Monster
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 10:19
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

vedet schreef:- SnelleJelle met rozijnen. :)
En daar krijg je dan weer bij:
'SnelleJelle' schreef: Enige wat ik meeneem op m'n thuisrondje is een Camelbak met daarin:

- Water
- Multitool
- Pinpas/ID/wat briefgeld
- Telefoon
- Huissleutels
- Rolletje tape
- Powerlink
- Iets van koek
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Jelle1707 schreef:Jij neemt geen telefoon mee bijvoorbeeld? Geen ID? Lijkt me alles behalve handig..
Nope
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

ik merk dat ik het soms vergeet ivm wedstrijden waarbij je het tasje eraf haalt...maar anders:

-biba
- 2 CO2 patronen+ventiel
- Bandenlifters
- Geld
- telefoon
- autosleutels ;-)
- Altijd een gelletje, ook al is het maar voor een uur fietsen. Fiets vaak tegen etenstijd.

en bij langere tochten natuurlijk meer eten, windjack etc.
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

Bowiex schreef:Een kleine tip voor wat betreft de ehbo doos: Zorg dat hierin vingerpleisters zitten. Een gewone pleister is eigenlijk standaard te kort en heeft de neiging te schuiven of los te gaan. Een vingerpleister heeft aan 1 kant een hele lange zijde (8 cm) en kan dus nog 2 keer extra om de pleister heen.

Met een verbandje en tape is een heel geklooi (zeker in je 1-tje) en blijft vaak niet goed zitten.

Afbeelding

Goede tip. :-q
Wist niet eens dat deze bestonden.

Deze week ook een wondje op mijn duim en probeer het dan op te lossen met meerdere pleisters maar ook dit werkte niet en ging steeds los.

Gewone losse verband tape zou wel kunnen maar neemt veel meer ruimte in.
GertjanO
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 5 augustus 2013, 22:58

Waarschijnlijk is het allemaal al vermeld maar ik doe het volgende:

Ik neem alles mee op de fiets en doe geen rugtas om. Ik ben pas een klein jaartje bezig maar heb al 4x een onvrijwillige koprol gemaakt. Ik heb geen zin om bij een valpartij bijvoorbeeld bovenop de fietspomp te landen.

Op de fiets:
× Topeak RaceRocket MT

In de frame tas:
× Binnenband
× Park Tool GP-2 bandenplakkers
× Hard rubberen bandenlichters (dus geen metalen of hard plastic)
× SKS airchecker (manometertje)

In de zadeltas:
× Multitool (Crankbrothers Multi-19, voornamelijk voor kettingpons)
× 2x Missing link (voor de ketting)
× Pakje Wetties (kettingen zijn vies!)
× Wat kleingeld
× Mobiele telefoon (eentje die het ook nog doet als je de plomp in gereden ben)
× ID en Zorgpas

Het klinkt misschien overdreven maar ik heb al een keer meegemaakt dat bij iemand het zadel los kwam te zitten. En dan is zo'n multitool erg handig. Ik heb eveneens al een keer mee mogen maken dat iemand na een valpartij door naar het ziekenhuis kon, en dan is het ook handig om een ID en Zorgpas bij je te hebben.
Gebruikersavatar
Jojo52
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: za 3 december 2011, 11:57
Mijn mountainbike: Specialized fuse expert

GertjanO schreef:Waarschijnlijk is het allemaal al vermeld maar ik doe het volgende:

Ik neem alles mee op de fiets en doe geen rugtas om. Ik ben pas een klein jaartje bezig maar heb al 4x een onvrijwillige koprol gemaakt. Ik heb geen zin om bij een valpartij bijvoorbeeld bovenop de fietspomp te landen.

Op de fiets:
× Topeak RaceRocket MT

In de frame tas:
× Binnenband
× Park Tool GP-2 bandenplakkers
× Hard rubberen bandenlichters (dus geen metalen of hard plastic)
× SKS airchecker (manometertje)

In de zadeltas:
× Multitool (Crankbrothers Multi-19, voornamelijk voor kettingpons)
× 2x Missing link (voor de ketting)
× Pakje Wetties (kettingen zijn vies!)
× Wat kleingeld
× Mobiele telefoon (eentje die het ook nog doet als je de plomp in gereden ben)
× ID en Zorgpas

Het klinkt misschien overdreven maar ik heb al een keer meegemaakt dat bij iemand het zadel los kwam te zitten. En dan is zo'n multitool erg handig. Ik heb eveneens al een keer mee mogen maken dat iemand na een valpartij door naar het ziekenhuis kon, en dan is het ook handig om een ID en Zorgpas bij je te hebben.

Het meeste snap ik wel en heb ik zelf ook mee.
Maar waarom heb je een manometer mee?
D'oh!
GertjanO
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 5 augustus 2013, 22:58

Jojo52 schreef: Het meeste snap ik wel en heb ik zelf ook mee.
Maar waarom heb je een manometer mee?
Om wanneer ik de band opnieuw heb opgepompt te kunnen kijken of de druk een beetje juist is. Ik fiets zelf met de minimaal voorgeschreven druk (2.0 bar) en wil er graag zeker van zijn dat deze druk er na het oppompen weer in zit. De 45 gram neem ik voor lief, hij past prima in mijn tas.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

GertjanO schreef:
Jojo52 schreef: Het meeste snap ik wel en heb ik zelf ook mee.
Maar waarom heb je een manometer mee?
Om wanneer ik de band opnieuw heb opgepompt te kunnen kijken of de druk een beetje juist is. Ik fiets zelf met de minimaal voorgeschreven druk (2.0 bar) en wil er graag zeker van zijn dat deze druk er na het oppompen weer in zit. De 45 gram neem ik voor lief, hij past prima in mijn tas.
De meesten nemen zo'n meter niet mee om dat je van de 99 van de 100 keer niet nodig hebt en als je banden plakt onderweg pompen de meesten op gevoel de band vol en kotroleren ze thuis de bandenspanning.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Hubert D
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 3 januari 2013, 22:10

Gisterenavond na het werk even een klein rondje door de uiterwaarden gedaan.
Neem ik een keer de camelbak met biba/co2 pomp en patronen en reparatiesetje niet mee....
Kon dus wel mooi 6 km teruglopen :-)
Gelukkig wel de gsm mee om het thuisfront te melden dat het nog even duurde.
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

Gelukkig wel de gsm mee om het thuisfront te melden dat het nog even duurde.
Ik fiets meestal alleen, dus ik gebruik endomondo op mijn GSM zodat mijn vrouw kan zien dat ik nog beweeg en zo niet, waar ik ongeveer lig :D
Hopelijk niet nodig, maar je weet maar nooit.
Gisterenavond was ik bijvoorbeeld pas laat op de fiets en als je er dan af ligt kon t wel eens lang duren voor er toevallig weer iemand langs komt
Laatst gewijzigd door Tacoos op do 8 augustus 2013, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jojo52
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: za 3 december 2011, 11:57
Mijn mountainbike: Specialized fuse expert

Om wanneer ik de band opnieuw heb opgepompt te kunnen kijken of de druk een beetje juist is. Ik fiets zelf met de minimaal voorgeschreven druk (2.0 bar) en wil er graag zeker van zijn dat deze druk er na het oppompen weer in zit. De 45 gram neem ik voor lief, hij past prima in mijn tas.[/quote]
De meesten nemen zo'n meter niet mee om dat je van de 99 van de 100 keer niet nodig hebt en als je banden plakt onderweg pompen de meesten op gevoel de band vol en kotroleren ze thuis de bandenspanning.[/quote]

zo doe ik het ook
D'oh!
Gebruikersavatar
Jojo52
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: za 3 december 2011, 11:57
Mijn mountainbike: Specialized fuse expert

Tacoos schreef:
Gelukkig wel de gsm mee om het thuisfront te melden dat het nog even duurde.
Ik fiets meestal alleen, dus ik gebruik endomondo op mijn GSM zodat mijn vrouw kan zien dat ik nog beweeg en zo niet, waar ik ongeveer lig :D
Hopelijk niet nodig, maar je weeg nooit.
Gisterenavond was ik bijvoorbeeld pas laat op de fiets en als je er dan af ligt kon t wel eens lang duren voor er toevallig weer iemand langs komt
kun je op endomondo zien waar iemand is? ik gebruik het ook, maar het ik weet.niet hoe je kan instellen dat iemand anders mij ziet. is dat een bepaalde instelling ?
D'oh!
Gebruikersavatar
jackp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 21 juni 2013, 16:49
Mijn mountainbike: merida big nine tfs xt disc

Ik neem altijd me Camelbak mee met daarin:

- Water
- Multitool
- Telefoon - elke rit hou ik bij met strava
- Huissleutels
- Biba 26 en 29 inch een voor mij fiets en een voor t vrouwtje
- Bandenplak setje
- Dun jasje

En aan de fiets zit me pompie
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

Jojo52 schreef:
kun je op endomondo zien waar iemand is? ik gebruik het ook, maar het ik weet.niet hoe je kan instellen dat iemand anders mij ziet. is dat een bepaalde instelling ?
Ja, dat kan. Je moet natuurlijk beiden Endomondo hebben en 'vrienden' van elkaar zijn.
Bij instellingen --> privacy moet je dan nog misschien wat instellingen aanpassen, maar dan kunnen je vrienden je live volgen.
Reny
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 mei 2013, 20:15

Naast wat zo ongeveer allemaal is opgenoemd aan biba, pompje e.d. heb ik aan mijn huissleutel een klein usbstickje zitten met daarop een scan van mijn ID en zorgpas en een docje met nood telefoonnummers. (nee, geen adres op die stick passend bij een verloren sleutel ;-) ). Op de stick heb ik een klein stickertje met daarop ICE (in case of emergency).
Plaats reactie