Ervaring met Rocket Ron op voor- en of achterzijde ??

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Fun Racer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: ma 19 december 2011, 18:07
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF SL 7, Canyon Grail CF SL 8

Hi Bikers, Op het moment is het erg glibberig bij mij in de bossen (Oss, Herpen, Uden en Zeeland (dorp)) en ik heb nu voor een Nobby Nic 2.25 liggen en dat is echt goed te noemen. Achter ligt nu een Racing Ralph ook in 2.25 en vind dat deze toch nog wil uitbreken op de gladde ondergrond. Wie heeft ervaring met de Rocket Ron's en is dit idd een tussenoplossing tussen de RR en NN in. Vlgs mij zou deze RoRo het niet slecht doen op de achterkant en bij minder modder ook goed op de voorzijde ipv de NoNi. Als ik nu een RoRo erbij koop, kan ik deze bij nat weer achter leggen ipv RR en bij minder nat maar niet echt droog op de voorzijde. Voor droge omstandigheden heb ik 2 RR in de schuur hangen. Ik hoor graag jullie bevindingen !!!
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

rocket ron is een snelle band met goede grip. goed voor nl.
echter als je naar het buitenland gaat met serieuze afdalingen dan schiet deze band tekort qua lekrijden.
heb dit zelf moeten ervaren bij een vasa vakantie in Duitsland.
Ik ben dus niet te spreken over de lekbestendigheid door mijn eigen ervaring, echter reed ik toen niet tubeless (wat ik nu wel doe)
tubeless zou rr dus ook qua lekbestendigheid waarschijnlijk ook goed presteren.
mapsv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Ridley Blast 2010

Niks mis met lek bestendigheid van Rocket Ron als je het bij mij vraagt... Ben er Één keer mee lek gereden toen ik op een boomstronk knalde en mijn velg ook brak. Ik kan je een Rocket Ron zeker aanraden achter, rijdt als een trein. Maar ik weet zeker dat deze band uitbreekt in de modder dat doet namelijk bijna elke band. Ik zelf rij gewoon nog op een Racing Ralph achter maar op stroken waar ik normaal uit het zadel ga blijf ik nu zitten.
mapsv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Ridley Blast 2010

mapsv schreef:Niks mis met lek bestendigheid van Rocket Ron als je het bij mij vraagt... Ben er Één keer mee lek gereden toen ik op een boomstronk knalde en mijn velg ook brak. Ik kan je een Rocket Ron zeker aanraden achter, rijdt als een trein. Maar ik weet zeker dat deze band uitbreekt in de modder dat doet namelijk bijna elke band. Ik zelf rij gewoon nog op een Racing Ralph achter wel (Rocket Ron voor) maar op stroken waar ik normaal uit het zadel ga blijf ik nu zitten.
In zeer droge omstandigheden met veel mul zand leg ik m'n Rocket ron er weer op achter.
holzfeller
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2100
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 00:23

pssst

.....en nog andere gebruikerservaringen op de andere 8 paginas
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Modder en nat: NoNi 2,25, voor en achter, altijd overal grip (Zuid-Limburg, Voerstreek). RoRo's niet, als het echt steiler wordt op een glibberig parcours.
RoRo 2,25, voor en achter, zijn hier prima in de lente, zomer.
In jouw geval zou ik achter nu ook een Noni gebruiken en die in het drogere seizoen vervangen door je RaRa.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16810
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Heel toevallig ben ik net mijn eerste ervaringen met RoRo's aan het opdoen.
Heb er nu twee ritjes een als voorband gehad, en twee ritjes met de RR voor en achter. Moet zeggen dat ik er zeer over te spreken ben. Volgens mij doen ze qua grip weinig onder voor de NN, maar ze zijn wel wat lichter.
De omstandigheden vandaag waren afwisselend droge bosgrond en wat modderiger stroken (Loonse en Drunense duinen).

Ik denk ook (net als HansDG) dat de lekbestendigheid op ondergrond met meer stenen (Ardennen en verder weg) niet het sterke punt zal zijn, maar voor de hollandse bosrondjes is het een prima band voorzover ik nu kan beoordelen.
Ik rijd ze overigens in 2.4, met een druk van krap 2 bar en ik weeg 69kg.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Ik heb de 2.25, en het is écht een hele fijne band op het achterwiel. Loopt licht, fijn open profiel, goed te controleren: niks aan het handje.
Maar op het voorwiel is 'ie n.m.i. zwaar knudde. Onvoorspelbaar, flink uitbreken, gewoon een nare band. Niet voorop leggen.
Ik heb dit seizoen een marathon in België gereden met de RoRo voorop; twee keer bijna onderuit en één keer vol op m'n plaat. Ik heb dan nog liever een Continental Raceking voorop; véél voorspelbaarder.
Overigens denk ik dat de 2.4 zoals Kermit die heeft beter rijdt als je er toch één voorop wil leggen.
Fun Racer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: ma 19 december 2011, 18:07
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF SL 7, Canyon Grail CF SL 8

Wat blijft de bandenkeuze toch erg subjectief. Ben net terug van een rondje "Herperduin" (Oss) en bijna alle modder was weggereden door plm 600-800 toerrijders dier er gisteren overheen zijn gegaan. De RaRa achter deed nu perfect zijn werk en de NoNi op de voorkant heeft me niet één keer in de steek gelaten. Als het straks weer droger gaat worden of zelfs (eindelijk) weer gaar vriezen zal ik waarschijnlijk voor en achtter RaRa's gaan monteren. Ik ben aan het testen met b-spanning en heb nu een aantal keer met 2.0 bar gereden maar zojuist een klein stukje met 1.8 bar (voor en achter). Op asfalt door een snelle bocht gereden en ik had nog niet het gevoel dat de voor- of achterkant begon te "gummen". Het stukje door het bos had ik een karrenvracht met grip ter beschikking en de wortels voelde ik minder aan de achterzijde. Ik weeg nu plm 80 kg en samen met fiets, kleren, volle bidons en res-mat 95 kg. Ik ga verder met testen uitvoeren. Voor in Limburg en Ardennen met natte omstandigheden denk ik dat ik het advies van Aurelius moet volgen en voor en achter NoNi's leggen. Als het daar droog is denk ik met RaRa ook een goede keus gemaakt te hebben. Jullie allemaal veel succes met jullie voorbereidingen voor 2012 en veel "bandenwijsheid"
RdBrok
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 470
Lid geworden op: za 29 januari 2011, 09:51
Mijn mountainbike: Niner air9C

Ik fiets eigenlijk elk weekend in en rondom Herpenduin en bij mij vallen RaRa 2.25 voor én achter goed.
(2.0/2.1 bar met 100 kg, tubeless.)
Het is persoonlijk, maar het lijkt me niet zo nat om zowel voor als achter met Noni of Roro te rijden...
Natte stukken heb je altijd deze tijd van het jaar, maar het is niet zo dat je constant door modder moet rijden.
Dan moet je nu op grasland/weilanden gaan rijden...
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Let er wel op, dat alle reactie, hoe goed bedoeld ook, verschillend zijn voor wat betreft 26" tov de 29ers.
RdBrok
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 470
Lid geworden op: za 29 januari 2011, 09:51
Mijn mountainbike: Niner air9C

Dennis78 schreef:Let er wel op, dat alle reactie, hoe goed bedoeld ook, verschillend zijn voor wat betreft 26" tov de 29ers.
Is dat zo? Enige uitleg en/of ervaringen zou misschien wel welkom zijn....
Fun Racer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: ma 19 december 2011, 18:07
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF SL 7, Canyon Grail CF SL 8

Hi RdBrok, vandaag viel het idd reuze mee met de nattigheid in Herperduin maar de afgelopen weken waren erg nat. Ook aan de kant van Uden/Zeeland dreef je weg. Ik heb ook met RaRa op de voorzijde gereden maar op de ronde van Drunen en Maashorst kwam ik toch echt grip te kort. Ben erg blij met een NoNi voorop !! Nu gewoon wat extra testwerk doen en zorgen dat het materiaal voor 2012 weer top is. Wil waarschijnlijk een paar Fun wedstrijden gaan doen en wat Marathons door Limburg en Ardennen. Voordat ik die ga doen wil ik wel alle varianten geprobeerd hebben. in Limburg maar vooral de Ardennen kun je aardig voor verassingen komen te staan. Vandaag schijnt de zon en morgen drijf je er weg. Ik zit stiekum op vorstig weer te hopen en weer wat harde paden, dan kunnen we weer "knallen". Veel plezier voor 2012 alvast.
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

RdBrok schreef:
Dennis78 schreef:Let er wel op, dat alle reactie, hoe goed bedoeld ook, verschillend zijn voor wat betreft 26" tov de 29ers.
Is dat zo? Enige uitleg en/of ervaringen zou misschien wel welkom zijn....

Eem 29er band heeft een groter contactoppervlak met de ondergrond dan een 26" band.
Hierdoor heeft eenzelfde 29" band meer grip dan een 26" band.
KonaFour
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: di 21 juli 2009, 20:50
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme, Gary Fisher Joshua X

Het hele 2011 seizoen gereden met Rocket Ron 2.25 TR, met Joe's latex op 2.0 bar.

Deze (alround)banden gekozen omdat ik geen banden wil wisselen gedurende het seizoen.

6 marathons gereden (RWP/hele) in totaal ca 2600 km op de banden gemaakt.

Qua Grip nergens problemen gehad, wel zijn de banden wat zoekerig op schotterafdalingen. Niet Al te dikke modder lossen ze goed, wordt het wat dikker dan worden je banden redelijk zwaar ;-)

In de Ardennen Trophy voor het eerst lek gereden, dusdanige grote scheur in de achterband dat de Joe's verdwenen was. Allersheimer en Zierenberg gereden met binnenband. Daarna band geplakt met een tubeless plakker, dit was niet voldoende. Bij het inrijden voor de Dunsberg bleek er nog een klein scheurtje in de wang te zitten die niet met de latex te dichten was. Dit scheurtje ging alleen open na een minuut of 10 rijden. Dus weer een binnenband er in gezet. Bij km 75 een klapband, nieuwe scheur in de achterband. Ook een lek in de voorband, maar dat werd goed opgevangen door de Joe's.

Conclusie: Wellicht had ik de voor- met de achterband moeten wisselen halverwege het seizoen. De voorband is nog goed te noemen, de achterband heeft versleten noppen en is door de scheuren niet meer te gebruiken.

Slijtage is zoals de fabrikant zelf aangeeft hoger dan bij een RR of NN. In de winter heb ik trouwens 2x NN er op liggen.......
Bikaliscious
Plaats reactie