Ervaring met Rocket Ron op voor- en of achterzijde ??

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

In Nl vind ik het ook een geweldige band, maar in de heuvels vind ik met nat weer iets meer grip toch wel fijner.
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

zwaantje schreef:Ik ben een paar maanden geleden overgestapt van racing ralph 2.10 voor en achter naar rocket ron 2.25 voor en racing ralph 2.25 achter. Ondanks dat ik met net geen 2 bar rij(ik ben 82 KG) vind ik een fijne combinatie. Racing ralph komt voor komt na mijn inzicht ook iets te kort.
Volgens mij hebben wij dezelfde fiets, en dezelfde mening!
Zodra het weer beter weer wordt, ga ik achter wel weer met de 2.1 rara rijden. Heeft dan weer voldoende grip achter, maar vóór kon ik er niet aan wennen.
Ik heb de hele winter doorgereden, en onder alle omstandigheden tevreden met de roro's.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Gebruikersavatar
WouterterRiet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 4 juni 2012, 19:43
Mijn mountainbike: Trekker met breeje banduh

Deze herfst en winter met Rocket ron 2013 26 inch 2.35 evo gereden. (voor en achter)
Heerlijke band. Veel grip in het bos weinig rolweerstand. Lopen voor mijn gevoel ietsie zwaarder dan mijn Racing Ralph 2.25 evo's. Ga volgende maand een keer een ander merk dan schwalbe proberen. Ben benieuwd of het verschil echt merkbaar is.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Nu rocket ron 29 voor en achter, eerder de racing ralph. Ik vind het geen fijne banden, zoekerig en weinig grip aan de voorzijde. Ik ga binnenkort weer terug naar racing ralph voor en achter. Eerder een bontrager band achter gehad, dat was een fijne band, maar het type dat ik had was niet tubeless te rijden.
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

Ik had eerst in nederland RoRo 2.2 voor en RaRa 2,1 achter. Voor Malmedy de RoRo achter gedaan en een NoNi voor en dit beviel zo goed dat ik dat er niet meer af ga halen deze zomer. In de klei gaat de RoRo achter nog wel glijden dus misschien komende winter ook een NoNi achter.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

De rocket ron rijd heerlijk als 650B.
Weinig rolweerstand, veel grip.
Vind hem beter rijden als de Racing.
Hij is alleen erg zwak in de wangen.
nadine35
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 2 april 2013, 12:34

ZagatoRSL schreef:ik rij al enkele jaren met RORO voor en achter,
Met 2.0 bar druk
op de weg zet ik ze tot 3.0
In de winter ook nooit last gehad met weinig grip of doorslippen.
eigenlijk voor mijn gevoel de beste all-round band.
Mag ik vragen of je op de weg ook duurtrainingen doet met de RoRo? Is dat te doen? Ik had FuFr (2.0) voor en achter maar wilde flink meer grip. Nu RoRo (2.25) gekozen. Vraag me nu alleen wel af of ik met deze combi duurtrainingen op de weg kan doen, of dat ik dan toch banden moet gaan wisselen.
Groentje wat betreft biken
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

Ik rij deze 2 maanden met 2x RoRo 2.25x29. Ben daarmee een paar keer naar de locale mtb route gereden over het afvalt (38km enkele reis) en bevallen goed. Ik vind het juist lekkerder om met lagere spanning te rijden op het asvalt. (iets van 1.8 bar) Had eigenlijk smart sams gekocht hiervoor omdat die een mooi aansluitend profiel hebben. Maar ze zijn 1.75 breed en zijn dan net niet geschikt voor de stukjes die ik het leukst vind op de route
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Loopt de RoRo 2013 op achter beter als de voorloper? Ik heb tests gelezen waar ze niet echt positief gezien werden als achterband, vandaar de vraag.

Ik kan geen vergelijkbare band (gewicht/grip) vinden van een ander merk als voorband en ik wil graag een combi van hetzelfde merk (dus niet achter Maxxis en voor Schwalbe). De RaRa achter wil ik liever niet, wil iets meer hebben, dus een RoRo.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Forau schreef:Loopt de RoRo 2013 op achter beter als de voorloper? Ik heb tests gelezen waar ze niet echt positief gezien werden als achterband, vandaar de vraag.

Ik kan geen vergelijkbare band (gewicht/grip) vinden van een ander merk als voorband en ik wil graag een combi van hetzelfde merk (dus niet achter Maxxis en voor Schwalbe). De RaRa achter wil ik liever niet, wil iets meer hebben, dus een RoRo.
Ik heb zowel met RoRo voor/achter gereden als Roro voor en RaRa achter (beide 26"). Het laatste heeft mijn voorkeur, maar de RoRo achter beviel ook prima, je hebt dan wat meer grip dan met de RaRa. RoRo 2013 is volgens fiets.nl weer beter dan de oude versie, dus als ik jou was zou ik voor 2 x RoRo gaan.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

nadine35 schreef:
ZagatoRSL schreef:ik rij al enkele jaren met RORO voor en achter,
Met 2.0 bar druk
op de weg zet ik ze tot 3.0
In de winter ook nooit last gehad met weinig grip of doorslippen.
eigenlijk voor mijn gevoel de beste all-round band.
Mag ik vragen of je op de weg ook duurtrainingen doet met de RoRo? Is dat te doen? Ik had FuFr (2.0) voor en achter maar wilde flink meer grip. Nu RoRo (2.25) gekozen. Vraag me nu alleen wel af of ik met deze combi duurtrainingen op de weg kan doen, of dat ik dan toch banden moet gaan wisselen.
ik rij er ook gewoon mee op de weg. idd wat harder oppompen en gaan! anders blijf je wisselen.. en ik rijd met latex dus heb daar geen zin in! en zoveel rijd ik ook niet. me achterband is nu een furious ron ondertussen maar kom er nog steeds overal mee boven op steile klimmetjes met losse ondergrond! prima allround band voor het hele jaar! heb ze in 2.1 26''.
life starts @ 150bpm...
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Peter243 schreef: Eerder een bontrager band achter gehad, dat was een fijne band, maar het type dat ik had was niet tubeless te rijden.
welke band had je? ik heb een setje 29-0 klaar staan. elke band is tubeless te rijden. dat ze het niet aanraden is wat anders.. :roll:
life starts @ 150bpm...
nadine35
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 2 april 2013, 12:34

g60 schreef:ik rij er ook gewoon mee op de weg. idd wat harder oppompen en gaan! anders blijf je wisselen.. en ik rijd met latex dus heb daar geen zin in! en zoveel rijd ik ook niet. me achterband is nu een furious ron ondertussen maar kom er nog steeds overal mee boven op steile klimmetjes met losse ondergrond! prima allround band voor het hele jaar! heb ze in 2.1 26''.
Ik heb inmiddels 2x RoRo maar vind het toch stukken zwaarder rijden dan de FuFr. Dus maar kijken of ik toch niet mijn fitnessfiets zelf houd voor op de weg. Eigenlijk geen geld en geen plek maar wil ook op de weg lekker kunnen trainen.
Laatst gewijzigd door nadine35 op vr 7 juni 2013, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Groentje wat betreft biken
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

tja.. zo train je ook je benen gelijk een beetje mee joh. of een 2e bike of wielset voor op de weg idd.
life starts @ 150bpm...
nadine35
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 2 april 2013, 12:34

g60 schreef:tja.. zo train je ook je benen gelijk een beetje mee joh. of een 2e bike of wielset voor op de weg idd.
Tweede wielset is wel een optie. Wat zou ziets kosten (hoeft niet het beste van het beste en superlicht)?

En is het wisselen van een achterwiel voor een beginner zonder onderhoudservaring makkelijk te doen?
Groentje wat betreft biken
Plaats reactie