Ervaring met Rocket Ron op voor- en of achterzijde ??

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
ChillyWilly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 13:35
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2018

Heb voorop nu al enige tijd de RoRo, eerst oude versie, nu jaartje nieuwe versie. Veel grip, soepel en slijten bijna niet. Die RaRa achter vind ik wel snel slijten, voor de zomer kan hij nog wel mee, maar daarna wil ik ook RoRo achter proberen. Hoe zit het met de slijtage van RoRo's achter?
wst
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: za 4 januari 2014, 20:51
Mijn mountainbike: Specialized Carve Expert 29"

Hmmm.. Banden zijn nogal lastig te beoordelen en zeer persoonlijk, just my two cents here.
Voor en achter RoRo 2.25, 29er, nieuwste Evo, Tubeless.
Zelf weg ik 76kg,
In eerste instantie vond ik het helemaal niets, zeker voor. In matige blubber te doen, maar op droge bosgrond (zachte toplaag en hard eronder) was het voor om te huilen... Snel schuiven en zelfs oncontroleerbaar wegschuiven van het voorwiel (gevolg valpartij..) dit alles op 2.0 bar voor en achter.

Toen ben ik wat gaan experimenteren uiteindelijk rij ik nu met 1.6 bar voor en achter op 1.8 bar en is het enorm verbeterd en heb ik weer vertrouwen gekregen.

Het blijft een beetje proberen wat het beste voor je werkt!
Gebruikersavatar
stevens
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 6 juli 2009, 18:34
Mijn mountainbike: Trek Superfly & Specialized Demo 8
Contacteer:

Ik rij sinds een paar maanden met de RoRo (2.1) zowel voor als achter, en met latex (60ml p/band). Bandendruk: voor 1.6 bar en achter met 1.7 bar. Ik zelf weeg 75kg. Een prettige band met voldoende grip (vooral in de bochten) en rolt prima. Op Rockgardens of worteltapijten heeft de RoRo zeer goede grip zelfs wanneer het nat is. Vaak komt het toch aan op je stuurmanskunsten :wink: Qua slijtage vind ik het 100% meevallen. Wanneer ik naar het buitenland ga dan vul ik de band met meer latex (+/-120ml) en meer niet. Lekrijden of sneakbite heb ik nooit gehad met deze banden. Gewoon een goede band :-q
Push Yourself Harder
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

stevens schreef:Ik rij sinds een paar maanden met de RoRo (2.1) zowel voor als achter, en met latex (60ml p/band). Bandendruk: voor 1.6 bar en achter met 1.7 bar. Ik zelf weeg 75kg. Een prettige band met voldoende grip (vooral in de bochten) en rolt prima. Op Rockgardens of worteltapijten heeft de RoRo zeer goede grip zelfs wanneer het nat is. Vaak komt het toch aan op je stuurmanskunsten :wink: Qua slijtage vind ik het 100% meevallen. Wanneer ik naar het buitenland ga dan vul ik de band met meer latex (+/-120ml) en meer niet. Lekrijden of sneakbite heb ik nooit gehad met deze banden. Gewoon een goede band :-q
Hoe breed zijn je velgen qua binnenmaat? Met 19 mm rolt deze te veel naar mijn zin op mijn 29'er, op de 26 gaat het weer wel. Snake bite kan overigens niet met latex, dat kan alleen met biba.
ChillyWilly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 13:35
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2018

Snake bite kan wel met tubeless, alleen zit het gat dan in de buba, zelf ook gehad. Heel irritant bij de velgrand, waar de latex niet vanzelf komt.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

ChillyWilly schreef:Snake bite kan wel met tubeless, alleen zit het gat dan in de buba, zelf ook gehad. Heel irritant bij de velgrand, waar de latex niet vanzelf komt.
Bizar, dacht dat dat niet kon. Heb wel eens een kapotte sidewall gehad vlak bij de velg, maar dat was dan maar aan 1 kant. Weet je zeker dat je band niet door een slang of adder is gebeten. :wink:
ChillyWilly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 13:35
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2018

Gebeurd op de rockgarden in Zoetermeer, geen slang gezien :winkie:
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Hier ook een gelijke ervaring. De standaard RoRo aan de zijkant opengesneden door een scherpe steen. Nu met snakeskin uitvoering hier geen last meer van
Gebruikersavatar
stevens
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 6 juli 2009, 18:34
Mijn mountainbike: Trek Superfly & Specialized Demo 8
Contacteer:

Rollingforever schreef:Hoe breed zijn je velgen qua binnenmaat? Met 19 mm rolt deze te veel naar mijn zin op mijn 29'er, op de 26 gaat het weer wel. Snake bite kan overigens niet met latex, dat kan alleen met biba.
Ik heb geen idee hoe breed de velgen zijn. Ik heb nooit gemerkt dat de band is gaan rollen.Je hebt gelijk betreft Snake bite, dat kan idd. met een buba.
Push Yourself Harder
Patrick_MTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 24 augustus 2014, 19:39

Voor RoRo 2.1 gehad. Bij droge ondergrond was die wel oke, maar bij modder was het echt drama. Matige grip in de bochten. Achter heb ik trouwens RaRa en nu voor NN wat een verschil!!
Plaats reactie