Full LX

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
ride4life
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 3 september 2003, 23:09

Yoow Bikers

Ik zoek een nieuwe fiets, en na een beetje rondkijken is mijn oog gevallen op de Shimano Deore LX afmontage. Ik baal er alleen een beetje van dat nergens echt volledige groepen kunt kopen. Er zijn altijd wel andere tandwielen gebruikt of zo. Kan ik ook volledige groepen op mijn Mountainbike krijgen, zonder er gigantisch veel voor te hoeven betalen.

Alvast Bedankt

Ride4Life :-q
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

bedoel je een tweedehands bike of een nieuwe
of ben je van plan er zelf 1 op te bouwen..
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Timo002
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 3 september 2003, 00:56
Mijn mountainbike: Eigen bouw Full LX met 2 stroke-S rond vering
Contacteer:

Hey,

Ik heb zelf ook een ATB laten bouwen, Full LX afgemonteerd. Dit heb ik bij Fietsgigant laten doen. Ze kunnen een ATB voor je bouwen zoals je het wilt hebben.

Maar mocht je belang hebben bij een 2e handse, nog geen 4 maand oud, kijk dan ff op

http://members.home.nl/w.grobben :lol:

Mzzlssss
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

ride4life schreef:Yoow Bikers

Ik zoek een nieuwe fiets, en na een beetje rondkijken is mijn oog gevallen op de Shimano Deore LX afmontage. Ik baal er alleen een beetje van dat nergens echt volledige groepen kunt kopen. Er zijn altijd wel andere tandwielen gebruikt of zo. Kan ik ook volledige groepen op mijn Mountainbike krijgen, zonder er gigantisch veel voor te hoeven betalen.

Alvast Bedankt

Ride4Life :-q
Als je een nieuwe bike koopt lijkt het me toch erg stug dat je geen vol LX kunt bedingen. (al dan niet voor 'n vriendschappelijk prijsje)
ride4life
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 3 september 2003, 23:09

Ja, ok. Maar ik bedoel: als je een folder pakt van Giant bijvoorbeeld, dan gebruiken ze allemaal verschillende onderdelen. Achterderailleur van Deore XT, voor van Deore, en de tandwielen weer van een andere groep. Ik bedoel in ieder geval een nieuwe fiets, en dan helemaal Deore LX. Waar zit dat fietsgigant precies? dan kan ik ff gaan kijken...

groeten
micha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 4 juli 2003, 14:10
Mijn mountainbike: Is eventueel te koop
Contacteer:

de 2004 Trek Liquid 30 en 55 zijn volledig XT behalve de wielen
De Trek Fuel 100 is volledig XTR

dus volledige groep

:wink:
A journey of a thousand miles starts with a single coffee
ride4life
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 3 september 2003, 23:09

Haha, hey bedankt. Alleen dat kan ik niet betalen. Wou het graag onder de 1000 euro houden... Dat vink al veel geld, eigelijk... Iemand een goede suggestie, naast dat fietsgigant? en waar zit fietsgigant btw???

groeten
micha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 4 juli 2003, 14:10
Mijn mountainbike: Is eventueel te koop
Contacteer:

www.fietsgigant.nl
in Hoofddorp

www.fietsgigant.com
in Vriezenveen

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... riezenveen

maak anders voor je zelf een lijst met wat je wil, ga naar je lbs en zeg wat moet dit kosten
A journey of a thousand miles starts with a single coffee
ride4life
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 3 september 2003, 23:09

Hey Bedankt.

Ik ga er wel ff een keertje kijken. Laat wel weten wat ik gedaan heb.

Groeten

Ride 4 your Life!! ('cause i'm in the woods)
dainkes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 6 mei 2003, 14:29
Mijn mountainbike: Giant NRS

Hoi,

Het Belgische merk Granville heeft in collectie 2003 een volledig LX Gold afgemonteerde mtb, Quadra comp geloof ik. Je kan proberen zoeken op http://www.granvillebikes.be, maar ze hebben blijkbaar problemen met de site. Verder wel een mooie en degelijke fiets, zoek voor reviews maar op het belgische mountainbike forum.

Ook Merida had dit jaar een volledig LX Gold afgemonteerd model, Matts Speed LX Gold . Beide fietsen liggen nu eind seizoen onder de 1000 EUR.

Suc6 :-q

Dainkes
We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.
MTBRudy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 17 februari 2003, 12:14
Mijn mountainbike: Cannondale Flash 650B

koga miyata monteert haar fietsen vaak met 1 shimano groep. Verder kun je bij veel lokale fietsenmakers een bike laten samenstellen uit componenten die jij kiest. 1,5 jaar geleden heb ik dit ook gedaan, voor 900 euro had ik een alu frame met voornamelijk lx en xt onderdelen en een judy tt vork (niet super) en rigida zac 19 wielen. Prima bike, voor 1000 euro heb je er hier in de buurt dus eentje volledig lx met een wat betere vork.
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Bij mijn werk in de buurt (Meppel) een fietsenzaak die zelf frames importeerd (eigen merk Cartouche) die bouwt de frames af met alleen shimano onderdelen.

2 soorten frames (goedkoop en duurder)

Frame only : 375 euro betere kwaliteit 500 euro (1480 gram)
Volgend prijzen volledig gemonteerd
met full shimanogroep

Alivio 675 euro duurder frame 800 euro
Deore 873 euro duurder frame 998 euro
LX 1164 euro duurder frame 1289 euro
XT 1675 euro duurder frame 1800 euro

Frame kan in diverse kleuren worden gespoten. Ook eigen naam of bedrijfsnaam kan mee worden gespoten.

Deze man wees mij er op dat bekende merken hij noemde Giant maar hij bedoelde meer merken. Dat die de voor een leek bekende en zichtbare onderdelen zoals remmen derailleur wel een goede kwaliteit hebben maar de andere onderdelen zoals naven (onderdelen waar een amateur/ de gewone man niet naar kijkt) enz. van mindere kwaliteit zijn.
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

CrazyCarrot schreef:Deze man wees mij er op dat bekende merken hij noemde Giant maar hij bedoelde meer merken. Dat die de voor een leek bekende en zichtbare onderdelen zoals remmen derailleur wel een goede kwaliteit hebben maar de andere onderdelen zoals naven (onderdelen waar een amateur/ de gewone man niet naar kijkt) enz. van mindere kwaliteit zijn.
Vinden ze het gek dat de MTB verkoop in een dip zit, die verkooppraatjes zijn sinds 1991 niet meer bijgesteld... oftewel: Duuuhhh!
The freedom to ride where you want, when you want.
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Castor schreef:
CrazyCarrot schreef:Deze man wees mij er op dat bekende merken hij noemde Giant maar hij bedoelde meer merken. Dat die de voor een leek bekende en zichtbare onderdelen zoals remmen derailleur wel een goede kwaliteit hebben maar de andere onderdelen zoals naven (onderdelen waar een amateur/ de gewone man niet naar kijkt) enz. van mindere kwaliteit zijn.
Vinden ze het gek dat de MTB verkoop in een dip zit, die verkooppraatjes zijn sinds 1991 niet meer bijgesteld... oftewel: Duuuhhh!
Deze man kraakt alle merken af betreffende afmontage en frame. Hij is dealer van de bekende merken, maar hij kan meer verdienen aan z'n eigen merk omdat hij daar nu eenmaal meer marge op haalt. Hij beweert dan ook dat 80% a 90 % van de fietsen die hij verkoopt z'n eigen merk zijn. De bekende merken heeft hij om klanten te lokken en voor de vraag.

Maar het ging hier om een fiets full LX afgemonteerd, die zijn er haast niet tenzij je zelf het frame opbouwt. Toch wilde ik het daarom even melden van een full LX gemonteerde fiets.
KewlDewd
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 13 augustus 2003, 12:23
Mijn mountainbike: Giant "Box One" (Magura / Sram / Suntour / RST)

Tsjek http://www.janjanssen.nl/

Bij Jan Janssen doen ze volgens mij ook alles met componenten uit 1 groep, en op de site kun je de bike aardig naar eigen smaak samenstellen en berekenen wat de kosten dan zijn.
Biking empties my mind :-)
Gesloten