doppert schreef:Maar om nu te zeggen dat een fully slechter is voor de rug omdat je het vertikt om actief op de fiets te "zitten" is wel erg krom. Wanneer je eenzelfde houding op de fully als op de Ht Hebt, zal de fully altijd beter zijn voor je rug en gestel.
Ben het helemaal eens met deel 1 van je betoog.....maar om nou te zeggen dat een fully "altijd" beter is voor je rug is te kort door de bocht, dat ligt helemaal aan de oorzaak van je rugklachten.
Ik denk wel dat er een verband is tussen: hogere zit voor-all mountain fully-rugklachten en dat kun je ook bereiken door iets minder diep op je ht te gaan zitten of bv een am (lt)ht te gaan rijden.
doppert schreef:Maar om nu te zeggen dat een fully slechter is voor de rug omdat je het vertikt om actief op de fiets te "zitten" is wel erg krom. Wanneer je eenzelfde houding op de fully als op de Ht Hebt, zal de fully altijd beter zijn voor je rug en gestel.
Ben het helemaal eens met deel 1 van je betoog.....maar om nou te zeggen dat een fully "altijd" beter is voor je rug is te kort door de bocht, dat ligt helemaal aan de oorzaak van je rugklachten.
Ik denk wel dat er een verband is tussen: hogere zit voor-all mountain fully-rugklachten en dat kun je ook bereiken door iets minder diep op je ht te gaan zitten of bv een am (lt)ht te gaan rijden.
Ik ben dan wel benieuwd welke soort rugklachten baat hebben bij ongedempt rijden, bij gelijke geometrie en gelijke houding zoals ik benoemd had.
Van spierklachten ("spit" e.d.) kom je met een beetje demping niet af, lijkt me ? Vernauwingen in zenuwkanalen (obv arthrose) los je er niet mee op vlgs mij?
MonkeyRider schreef:Van spierklachten ("spit" e.d.) kom je met een beetje demping niet af, lijkt me ? Vernauwingen in zenuwkanalen (obv arthrose) los je er niet mee op vlgs mij?
En die los je dan wel op door met een hardtail/star door het bos heen te stuiven?
Maar voor ons landje denk ik dat een basis fully met een veerweg van pakweg 100-120mm meer dan voldoende is al dan niet in combinatie met 26-650B-29 inch wielen. Schijfrem erop mechanisch of hydraulisch een helm op en gaan. Iedereen kan snappen dat een fully van 1000 euro niet hetzelfde biedt als een fully van 6000 euro dus koop gewoon iets wat past bij je budget en ga naar het onverharde en heb plezier.
20 jaar geleden hadden ze ook fun met trommelremmen op starre fietsen met niet tot nauwelijks versnellingen en volgens mij is het DAT waar het om gaat, gewoon naar buiten gaan en plezier hebben
Ik heb gekozen voor een scott spark Rc 29er. Ik vind het een hardtail met achtervering. Als je hem achter locked is ie ook echt dicht dus star en rijd dan als een hardtail. Fiets kost ook wat en mag je idd niet vergelijken met goedkopere fully's denk ik.
Zorg altijd dat de paaltjes verder uit elkaar staan dan dat je stuur breed is.
zoesa schreef:Ik heb gekozen voor een scott spark Rc 29er. Ik vind het een hardtail met achtervering. Als je hem achter locked is ie ook echt dicht dus star en rijd dan als een hardtail. Fiets kost ook wat en mag je idd niet vergelijken met goedkopere fully's denk ik.
???
Koop je een dure fully zet je hem op de lock
Een echt goede fully heeft geen lock out nodig.
Het blijft natuurlijk een fully en geen HT maar waar koop je anders een dure fully voor?
Ik in ieder geval niet om m uit te zetten.
Het voordeel van een goed veersysteem is juist dat het werkt wanneer het nodig is en verder neutraal blijft.
correct me of I'm wrong
marco-turn-me-on schreef:???
Koop je een dure fully zet je hem op de lock
Een echt goede fully heeft geen lock out nodig.
Het blijft natuurlijk een fully en geen HT maar waar koop je anders een dure fully voor?
Ik in ieder geval niet om m uit te zetten.
Het voordeel van een goed veersysteem is juist dat het werkt wanneer het nodig is en verder neutraal blijft.
correct me of I'm wrong
zoesa schreef:Ik heb gekozen voor een scott spark Rc 29er. Ik vind het een hardtail met achtervering. Als je hem achter locked is ie ook echt dicht dus star en rijd dan als een hardtail. Fiets kost ook wat en mag je idd niet vergelijken met goedkopere fully's denk ik.
???
Koop je een dure fully zet je hem op de lock
Een echt goede fully heeft geen lock out nodig.
Het blijft natuurlijk een fully en geen HT maar waar koop je anders een dure fully voor?
Ik in ieder geval niet om m uit te zetten.
Het voordeel van een goed veersysteem is juist dat het werkt wanneer het nodig is en verder neutraal blijft.
correct me of I'm wrong
Je hebt helemaal gelijk hoor, sorry
Zorg altijd dat de paaltjes verder uit elkaar staan dan dat je stuur breed is.
Paul Rush schreef:De beste van fully van Nederland is je eigen fully, want je wilt natuurlijk niet toegeven dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt.
Zou zomaar kunnen. Desondanks ben ik zeer tevreden over mijn Canyon Nerve (remmen uitgezonderd) maar ook mijn Salsa Mukluk is een blijvertje en die heeft geen vering anders dan van de banden
zoesa schreef:Ik heb gekozen voor een scott spark Rc 29er. Ik vind het een hardtail met achtervering. Als je hem achter locked is ie ook echt dicht dus star en rijd dan als een hardtail. Fiets kost ook wat en mag je idd niet vergelijken met goedkopere fully's denk ik.
???
Koop je een dure fully zet je hem op de lock
Een echt goede fully heeft geen lock out nodig.
Het blijft natuurlijk een fully en geen HT maar waar koop je anders een dure fully voor?
Ik in ieder geval niet om m uit te zetten.
Het voordeel van een goed veersysteem is juist dat het werkt wanneer het nodig is en verder neutraal blijft.
correct me of I'm wrong
Kijk even hiernaar, misschien begrijp je wat ik bedoel: http://youtu.be/3Y4YYJ1mGB4" onclick="window.open(this.href);return false;
Zorg altijd dat de paaltjes verder uit elkaar staan dan dat je stuur breed is.