Discussie: Zomerhandschoenen lange vingers

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Sentic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 23 mei 2010, 22:11

Vh weekend een setje Specialized Gel Long gehaald en de volgende dag gelijk vies gemaakt in de plassen van de Loonse en Drunense duinen.
Had een setje Agu's met halve vingers maar als je op je gat gaat dan zit er altijd allemaal zand in. Ik zocht dan ook niet al te warme handschoenen mét gel. Ik moet zeggen, de Specialized's zitten super :)
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

AllAboutSpeed schreef:ik heb net in Oostenrijk BBB Airzone handschoenen gekocht, hardstikke tof!
En bevallen ze nog steeds goed ?
Ik wil ze nl ook aanschaffen.
Raceking
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 19 juni 2010, 23:43
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Vertex 990RSL / Rocky Mountain Element 999RSL / Rocky Mountain Altitude
Contacteer:

Op de mountainbike bij voorkeur lange vingers. Ben zelf geen fan van padding troep, dat geeft alleen maar rare drukpunten en een soort van flex in je grip, en dat vind ik vrij irritant. Controle over je remgreep en gripshift is niet echt anders met lange vingers dan zonder, als je het mij vraagt.
van Doruh
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: do 6 mei 2010, 08:10
Mijn mountainbike: Stevens Colorado 401

Altijd lange vingers, ik heb zomerhandschoenen van specialized, de Monkey Wrench Mechanics Glove, ze zitten perfect en ventileren goed!
AllAboutSpeed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: zo 25 april 2010, 17:59
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp '10 Reba XX

cervus schreef:
AllAboutSpeed schreef:ik heb net in Oostenrijk BBB Airzone handschoenen gekocht, hardstikke tof!
En bevallen ze nog steeds goed ?
Ik wil ze nl ook aanschaffen.
Ze bevallen nog steeds, zeker! Maar ik heb de witte genomen, heel vet maar na een paar plassen wil je dan wel in de was gooien, nadat ze uit de was zijn gekomen vervormt de stof nog een beetje, dus dan zien er er niet zo mooi uit. Ze zitten nog steeds heel fijn, maar soms als ik over mijn handvatten gaan schuiven ze iets waardoor ik soms met mijn vingertoppen helemaal vooraan druk, dat is wel vervelend.

Tip: Neem zwarte zodat ze niet zo vaak in de was gaan, en als je zit te twijfelen tussen 2 maten, neem dan de grotere. Verder superfijne handschoenen, totaal geen spijt van!
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Met de winter in aantocht ben ik voor de Freezone gegaan (in het zwart, tnx voor de tip :wink: )
Jerremy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 24 september 2007, 21:43
Mijn mountainbike: JBC Pro Lightning Carbon

Net de Hirzl Grippp zomer handschoen gekocht, mooie handschoen met super pasvorm..
Weer eens iets nieuws en ik moet zeggen, ze zitten als een tweede huid..
Top!

En waarom net weer een zomer handschoen gekocht? Ook in de winter worden mijn handen zo warm dat ik op mijn gewone fiets zonder handschoenen fiets. Voor de veiligheid vind ik het prettig om met handschoenen te biken, maar die moeten mijn handen dan niet laten koken..
SYS: http://tinyurl.com/2um6joa" onclick="window.open(this.href);return false;
chezjaques
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: za 30 oktober 2010, 11:42
Mijn mountainbike: Felt RXC Team Custom

Heb de Specialized BG Ridge Glove - zijn perfect in de zomer maar ook in het begin najaar en voorjaar.
Gel beïnvloedt mijn gevoel niet zo sterk en geeft iets meer comfort.
van Doruh
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: do 6 mei 2010, 08:10
Mijn mountainbike: Stevens Colorado 401

van Doruh schreef:Altijd lange vingers, ik heb zomerhandschoenen van specialized, de Monkey Wrench Mechanics Glove, ze zitten perfect en ventileren goed!
Haha, die handschoenen die ik boven beschrijf blijken achteraf sleutelhandschoenen te zijn :lol: Maar goed, anyhow, ik vind ze superfijn :winkie:
Gebruikersavatar
PJTD
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 13:00
Mijn mountainbike: ...wil naar het bos!!
Contacteer:

Jerremy schreef:Net de Hirzl Grippp zomer handschoen gekocht, mooie handschoen met super pasvorm..
Weer eens iets nieuws en ik moet zeggen, ze zitten als een tweede huid..
Top!

En waarom net weer een zomer handschoen gekocht? Ook in de winter worden mijn handen zo warm dat ik op mijn gewone fiets zonder handschoenen fiets. Voor de veiligheid vind ik het prettig om met handschoenen te biken, maar die moeten mijn handen dan niet laten koken..
Ik was een fervente gebruiker van Roeckl zomerhandschoenen (lange vinger uitvoering) en nu na 2 jaar gebruik vielen ze bijna uit elkaar van ellende :( Dacht even een paar nieuwe kopen.... omdat ik dat irritante labeltje met de maat eruit geknipt had maar even langs de LBS en merkte dat het model wat verandert was en... maat 10 was net te krap en maat 11 was weer iets te ruim... :~ De verkoper attendeerde me op de Hirzl Grippp en.... wat een bijzondere handschoen is dat!!

Ik heb een nieuwe favoriet gevonden!!! Echt een top handschoen.... of ze nu droog of nat van de regen zijn ze houden grip en ze blijven soepel. Gemaakt van Kangeroe leer dat een speciale behandeling heeft ondergaan. De prijs van € 42,95 was weer even schrikken maar was daar al aan gewend door de Roeckl handschoenen. Maar goed.... Wat mij betreft het geld meer dan waard.
Benieuwd hoe ze zich gaan houden..... :-q
If nothing goes right..... Go left!!
Den Deze
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 6 mei 2009, 08:31

Ik heb al verschillende handschoenen liggen voor de zomer, maar ik moet zeggen dat ik nog altijd zweer bij mijn Specialized handshoenen.
Heb intussen al een 4-tal paar liggen, maar ik grijp steeds terug naar dezelfde :)
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Den Deze schreef:Ik heb al verschillende handschoenen liggen voor de zomer, maar ik moet zeggen dat ik nog altijd zweer bij mijn Specialized handshoenen.
Heb intussen al een 4-tal paar liggen, maar ik grijp steeds terug naar dezelfde :)
dit herken ik ook al, thuis een paar handschoenen liggen en altijd het zelfde paar pakken, oorzaak: ze zitten zo lekker en daar om koop je ze en niet wat anderen vinden.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
AllAboutSpeed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: zo 25 april 2010, 17:59
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp '10 Reba XX

Ook in de winter zijn de BBB Airzone handschoenen superfijn! Ik heb ze niet gebruikt toen het onder nul was, maar vandaag met 8 graden zijn ze prima, en met 4 á 5 graden ook superfijn! Nooit verwacht dat de Airzone, die toch het stempel van zomerhandschoen krijgt zo functioneel was!
the0jokers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 12 april 2009, 20:02
Mijn mountainbike: Cube Stereo // Lynx Singlespeed

ik hoop over een paar dagen de fox reflex gel binnen te krijgen :D
ervaringen volgen nog :-q

had vantevoren specialized, fox, 661 en dakine gepast. Hieruit volgde dat fox en specialized beiden erg fijn zitten, maar omdat de fox gel zo'n 13 euro goedkoper is dan de speci gel, ben ik voor de fox gegaan :)
~Cube Stereo '10 Te koop!
~Lynx Singlespeed '96
Oosie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 205
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 11:23
Mijn mountainbike: Niner air 9 / Wikkit beachracer

Zups82 schreef:Gister Grib Grap Racing gekocht, zitten uitstekend en ben erg benieuwd hoe het voelt bij het fietsen
En hoe zijn ze bevalen de afgelopen zomer? Ik heb ze vandaag aangeschaft en worden zondag voor het eerst aan het het stuur geplakt!
Pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd!
Plaats reactie