Discussie: Zomerhandschoenen lange vingers

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Handschoenen kunnen ook huidirritaties tussen de vingers veroorzaken. Dus daarom zonder, wel met bovenstaande ingecalculeerd. Ook op de racefiets in de niet koude periodes, geen handschoenen.
nendv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 29 augustus 2017, 08:45
Mijn mountainbike: CUBE RACE ONE 29

Ik gebruik heel vaak Mechanix gloves. Zowel de ''original'' als de ''m-packt'' ( met pads). De Original is wel een fijne handschoen met voldoende grip. Erg fijn draagcomfort en stevig, alleen wel wat aan de warme kant. De m-packt is nog warmer voor in de zomer en deze raad ik dan ook niet aan. Mocht je deze willen kopen kun je ze het beste via E-Bay kopen hier zijn ze nog wel eens in de aanbieding.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

No Biker schreef:Handschoenen kunnen ook huidirritaties tussen de vingers veroorzaken. Dus daarom zonder, wel met bovenstaande ingecalculeerd. Ook op de racefiets in de niet koude periodes, geen handschoenen.
Die huidirritatie zal toch wel een andere oorzaak hebben dan het dragen van handschoenen?
Anders had iedereen hier last van.
Ik durf al niet op pad zonder lange vingers, laat staan zonder handschoenen ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

ThaSingleTrackMastah schreef:
No Biker schreef:Handschoenen kunnen ook huidirritaties tussen de vingers veroorzaken. Dus daarom zonder, wel met bovenstaande ingecalculeerd. Ook op de racefiets in de niet koude periodes, geen handschoenen.
Die huidirritatie zal toch wel een andere oorzaak hebben dan het dragen van handschoenen?
Anders had iedereen hier last van.
Ik durf al niet op pad zonder lange vingers, laat staan zonder handschoenen ;)
Altijd handschoenen aan zeker in het bos !
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Fox Reflex Gel waren bij mij vrij snel stuk aan de vingers nu de Gripgrab Supergel XC, tot nu toe tevreden.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dice Oldskool schreef:Handschoenen zijn meer dan bescherming tegen kou. Ook takken, een schuiver die je maakt of geen bezwete vingers dus voldoende grip op je remmen en stuur.
+1
Nooit zonder handschoenen. Op de racer en in het lokale bos nog weleens met handschoenen zonder vingers, in serieuzer terrein altijd met lange vingers. Ik vind het plakkerige gevoel met blote (zweterige) handen op je handvatten ook erg onprettig dus alleen daarom al rijd ik nooit zonder.

De fijnste zomerhandschoenen met lange vingers die ik heb qua pasvorm komen van Specialized, de fijnste bij echt warme omstandigheden van Oakley. Maar er zijn heel wat meer merken en types dan ik geprobeerd heb, dus wie weet is er nog wel fijner spul te koop...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Ekie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 18:43

Grib grab zijn prettig om te dragen!
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Nou voor mij niet, die docter gelpad zit echt op een maffe plek.
Ik heb nog wel een zomersetje dat ik verslijt maar daarna verder met endura zonder geldpadjes.
badduh
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 14:27

Ik ben op zoek naar een paar zomerhandschoenen met lange vingers. Helaas loop ik tegen het probleem aan dat ik te lange vingers heb voor de handschoenen die ik tot nu toe gepast heb.

Ik heb nu een paar winterhandschoenen van B-twin in de maat 3XL en die zijn qua vinger lengte net te kort, acceptabel voor een uurtje maar daarna toch tintelende vingers.

Haast alle merken gaan niet verder dan 2XL en bij de meeste fietsenwinkels gaan de meeste modellen niet verder dan XL.

Wie weet raad?
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

badduh schreef:Wie weet raad?
Bij Bikester hebben ze in ieder geval een paar van Fox in maatje 14, en nog wat andere modellen in vrij grote maten. Mocht het niks zijn dan hebben ze een prima retourbeleid; heb wel vaker (delen van) een bestelling terug gestuurd en nooit problemen.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

De handscoen in XXXL van Alpinestars vallen ook vrij lang. Rij ik zelf ook mee. Zijn nog net iets langer dan die van bijvoorbeeld Dakine.
https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/nl ... ListPrice=" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ik koop ze bij de cross/trial baan. Zijn voor motoren bedoeld maar zitten goed, ik denk iets steviger dan fietshandschoen en 25,- euro betaald.
http://www.crosshelmen.nl/crosskleding/ ... ndschoenen" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je een crossbaan in de buurt hebt zijn er tijdens wedstrijden vaak stalletjes met handelaren. Kun je tenminste ook even passen.
"This species has amused itself to death"
Ruud67
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 5 december 2012, 21:56
Mijn mountainbike: Ghost ebs pro 29, Trek Top Fuel 9

Op aanraden van Tripod de Hestra Bike Guard long gekocht. Deze zitten lekker, goed gelbed en niet te warm bij bijv 25 graden afgelopen weekend. De vingers zijn redelijk lang. Veel andere handschoenen (heb ca. maat 10) passen niet omdat de hand te breed wordt en de vingers te kort. Deze doen het echter voor mij prima!
BadmonkeyNL
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 17 november 2017, 09:23
Mijn mountainbike: Giant Trance (A1)

Ik heb zowel de Endura Hummvee Lite als de Giro Rivet II handschoenen. Beide lichtgewichtjes. De Rivet's zijn koeler ivm meer gaatjes aan de binnenkant van de hand en een soort mesh aan de zijkanten van de vingers. De Endura binnenzijde is daarentegen weer voorzien van fijner (nep?) leer.

Beide hebben geen gel wat ik persoonlijk het lekkerste vind rijden icm foam grips. Lang leven zijn ze niet beschoren want het is toch allemaal wel fragiel, al houden ze wel het boomschors uit de vingers heb ik gemerkt, ik ben dan ook veel te lomp. Ik denk wel dat de Endura's het langer gaan volhouden bij mij.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Duit in het zakje: sinds een paar maandjes rijd ik met deze TLD handschoenen. Enorm licht, en de mesh achtige bovenkant laat veel lucht door. De binnenkant is grippy en dun. In zn geheel geen padding. Een aanrader wat mij betreft!

Edit: ik zie in de link dat het vrouwenhandschoenen zijn.. daar hebben mijn worstenpoten geen last van ;)
Plaats reactie