Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 211, 212, 213, 214, 215
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 19 februari 2018, 12:32 
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve AL 8.0 + 2017 Scott Spark 700RC Pro
peter72 schreef:
Ik heb ooit onderstaande lamp uit China gekocht. Miskoop. Geeft een erg nauwe bundel van ca 1 m breed op ca 5 meter....

http://www.lightinthebox.com/nl/4400mah ... rm=1.3.5.0

ik heb vorig jaar dezelfde lamp gekocht maar dan bij AlieXpress voor op mijn helm (of gewoon voor erbij :winkie: )
Ben er zeer tevreden over, geeft genoeg licht op de weg :-q

SCOTT SPARK 700 RC PRO 2017 Customized

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 februari 2018, 12:36 
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9
peter72 schreef:
awinkel schreef:
Ik heb de lamp bij dx.com gekocht.

Ik zie hem niet op de site. Zou je aub een linkje willen plaatsen? Thanks!

Ik zie dat ik de verkeerde site heb genoemd. Moest gearbest zijn.
Hier een link: https://www.gearbest.com/bicycling-gear/pp_180805.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 11 juli 2018, 02:20 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Trek Fatbike - Cannondale Badboy 700C
Heb ik me vorige week nieuw een Bontrager ion 800 rt / Bontrager Flare rt (65 lumen versie) en de Bontrager Transmittr gekocht zie ik net op het Trek youtube kanaal voorbij komen dat er een nieuwe lamp uitkomt. De Bontrager ion pro rt met 1300 lumen :( Die is overigens ook ongeveer even duur dan de 800 lumen versie. En er is een hele nieuwe Flare rt achterlamp uitgekomen met 90 lumen.

Beetje balen wel , maar ik heb de 1300 lumen variant maar net besteld. Die gaat dan op het stuur en de ion 800 rt op de helm. Is wel echt een fijne lamp die ion 800. Klein en erg krachtig. Ideaal helmlampje.

De Transmitter afstandsbedienig is echt een gave gadget. Kan je tot 7 lampen tegelijk mee bedienen (zo kun je ook de verlichting als richtingaanwijzers gebruiken :bier: ) Ook schakel je met 1 druk op de knop alle lampen aan. Hij geeft de batterij status van de verlichting aan , handig bij de helmlamp/achterlampen. En als ik op het fietspad fiets en tegenliggers hebben groot licht dan kan ik met de afstandsbediening zelf met groot licht terug seinen :D

Ik heb op m’n fatbike nu 3 Bontrager Flare R achterlampjes (65 lumen elk) en op het stuur nu nog de ion 800 rt op een blendr montage. Staat zo mooi exact in het midden van het stuur.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 12 juli 2018, 01:01 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Paar plaatjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Die twee andere koplampen zijn Knog Blinder 200’s
Die zijn voor back up verlichting.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 12 juli 2018, 11:34 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Ziet er goed uit (goed zichtbaar) maar werkt dat ook op lange termijn in het terrein?
Ik heb al jaren geleden alle achterverlichting op plastic stokjes in de ban gedaan
Heb alleen nog verlichting op mij rugzak (evt. twee) en een zooi reflectorbandjes.

Heb nog één project liggen en dat is een autoremlicht (zo'n lange met een 25-30 leds) die ik wil inbouwen in een stukje electrobuis en aansturen met een eenvoudige driver (aan-uit-knipperen). Maar zoals met veel projecten hier; te veel projecten en te weinig tijd (fietsen gaat boven prutselen).

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 12 juli 2018, 13:26 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Ja werkt perfect. De Bontrager bevestigingsbeugels zitten muurvast en de lampjes klikken solide vast en zullen nooit vanzelf eraf vallen.

Extra voordeel van de twee lampjes die op de bovenste achtervork gemonteerd zijn is dat die in regenachtig weer op een veel gunstiger plek zitten dan de lamp op de zadelpen. Die laatste krijgt alle waterspray van de achterband over zich heen. Om die reden had ik eerst toen ik nog slechts 1 Flare R achterlichtje had die links op bovenste achtervork geplaatst. Op zich is dat een hele fijne plek maar omdat de achterband zo enorm dik is blokkeerd de band het zicht van de achterlamp in sommige hoeken. Daarom heb ik er nu ook rechts eentje gemonteerd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 14 juli 2018, 11:02 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Had zelf ook lampjes op de staande achtervork, maar uiteindelijk breekt alles af bij langdurig terreinfietsen (geen probleem bij woon-werk natuurlijk). Overigens geen groot probleem want de behoefte om gezien te worden in het bos is nu eenmaal nul, maar een eventuele transportetappe kan natuurlijk wel over de openbare weg gaan.

Profiel  

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 211, 212, 213, 214, 215