Dit is een nieuwe lamp van Sigma , hij doet 2000 Lumen en kost 200€ Dat is niet duur
Ik heb al verlichting op m'n fietsen maar ik denk dat ik speciaal voor deze lamp een helm ga kopen waar hij op kan
Hier is een youtube filmpje over de nieuwe Sigma Buster 2000. Hij wordt vergeleken met een goedkoop Amazon lampje. https://youtu.be/ZWnjC99PvZg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb nu een lamp van 1200 (echte) lumen. Helaas merk ik dat alleen een lamp op het stuur niet super is en dat een 2e lamp op de helm toch wel erg handig is. Verder merk ik dat (nog) wat meer licht ook wel prettig is...
Er gaat dus iets (sterkers) bij komen
Hierbij de vraag welke lamp waar te gebruiken? De krachtigste lamp op het stuur óf de krachtigste lamp op de helm?
owwwwk schreef:Ik heb nu een lamp van 1200 (echte) lumen. Helaas merk ik dat alleen een lamp op het stuur niet super is en dat een 2e lamp op de helm toch wel erg handig is. Verder merk ik dat (nog) wat meer licht ook wel prettig is...
Er gaat dus iets (sterkers) bij komen
Hierbij de vraag welke lamp waar te gebruiken? De krachtigste lamp op het stuur óf de krachtigste lamp op de helm?
Hoi,
Voor zover ik weet is een breedstraler op het stuur en een 'normale' lamp op je helm de ideale weg. Welke van deze twee nou het krachtigst moet zijn, geen idee.
Wa nie rekt da scheurt wa! Beste MTB voor NL....een CX? Biking skills or hospital bills Gravity beats doping
Tacoos schreef:Aangezien de helmlamp ook verder weg schijnt in die opstelling , zou ik daarvoor de krachtigste nemen.
Zo heb ik het zelf in ieder geval gedaan
Vanavond met twee lampen gereden. "Oude" minder krachtige lamp op het stuur. Nieuwe krachtiger lamp op de helm.
Wat een verschil . Twee lampen is veel fijner op singletrails!
Ik heb voorkeur voor krachtigste op het stuur:
- krachtigste lamp is meestal ook de grootste / zwaarste
- vind het niet fijn als de lichtbundel mijn gezichtsveld kruist, vooral met nevelig weer / mist veroorzaakt dat een verblindend gordijn. Bij sterkste lamp op het stuur en minder sterke lamp op je helm is dat verblindend effect beduidend minder
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm13cm11½cm 10,3cm te kort.
Omdat de brede bundel de lumen over een groter oppervlak verdeelt zal de brede laamp de krachtigste moeten zijn.
Dus krachtige lamp met brede bundel op het stuur, lamp met smalle bundel op de helm.
De smalle bundel zal fel genoeg zijn, zelfs al werkt die lamp met minder lumen.
De helmlamp heeft ook een langer kabeltje nodig, zodat de accu makkelijk in de rugzak past.
Bij nevel of sneeuw zet je de helmlamp in de laagste stand, of helemaal uit.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
[quote
De helmlamp heeft ook een langer kabeltje nodig, zodat de accu makkelijk in de rugzak past.
Bij nevel of sneeuw zet je de helmlamp in de laagste stand, of helemaal uit.[/quote]
dat probleem had ik ook, ik heb het opgelost door zo`n telefoonhouder voor aan de bovenarm. (kabeltje is dan plotseling weer veel te lang).
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"
Laatste lijkt mij niet slim.... als je dan op de achterkant van je helm valt zit daar ineens een massief blok... ik heb de accu gewoon in de rugzak gedaan (lange kabel) aan de buitenkant.
Beide lampen hebben een fijne lichtbundel en mooie spreiding. Ik probeer eerst een paar ritten met de krachtige lamp op de helm en draai het daarna om. Zeker op singletrack met wathoogteverschil is de lMp op de helm iig een aanwinst.
Laatste lijkt mij niet slim.... als je dan op de achterkant van je helm valt zit daar ineens een massief blok
Laatste lijkt mij niet slim.... als je dan op de achterkant van je rug valt zit daar ineens een dikke rugzak
Ik wilde alleen aangeven dat een optie is om je batterij mee te nemen. Optimaal is het nooit maar het voordeel is dat je meer bewegingsvrijheid hebt. Wel een nadeel dat je wat extra gewicht op je kop hebt zitten.
Ik rij ook meestal met de batterij van de helmlamp in de rugzak. Wil je wat uit je rugzak halen (tooltje, telefoon) dan moet je beetje klooien met de kabel die naar je helm loopt dus beetje voorzichtig rugzakje af doen zonder alles los te trekken.
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"
Accu in een achterzak van het/je fietsshirt, de kabel loopt dan over je rug.
En daarna doe je je rugzak op.
Zo doe ik het, kun je ook nog onderweg iets uit je rugzak halen zonder rompslomp.