Discussie: verlichting (voor in het donker)

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
mlaan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 3 oktober 2004, 12:43
Mijn mountainbike: Gazelle Extreme 2003, Mijn race monster: Giant FCR 2T 2003

ATX 830 bestuurder schreef:de naam van het nieuwe model weet ik ook weer dat is Sigma Nipack
De Nipack is alleen een accu en niet de lampen. Niet echt een 'nieuw model' dus. Bovendien is ie volgens de Fiets alleen lichter en niet krachtiger zoals je zou hopen. Beetje jammer :-{ Voor de prijs van 1 zo'n Nipack koop je twee losse 'oude' accus.
Live Good. Do Right. Ride Hard.
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Kan je niet beter zelf wat knutselen?

-Loodaccu van conrad (40 euro) wel beetje gewicht/grotte/Ah in de gaten houden, zo;n ding kan 6,5 kg zijn....
-nog een lader erbij (30 euro)
-leuke halogeeninstalatie kopen/knutselen (15 euro)

Niet gratis, maar volgens mij heb je dan een erg goede verlichtingsset.
Steks
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 13:19
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion, Fox F80X, Shimano XT
Contacteer:

Ik heb sinds kort een Cateye HL-EL500. Voor op de weg meer dan genoeg licht tot nu toe heeft hij zo'n uurtje of zes gebrand op normale batterijen en de lichtopbrengst is nog niet afgenomen. Dus met oplaadbare batterijen moet hij het ook lang genoeg doen. (cateye geeft aan dat hij 30 uur vol blijft branden, In Fiets staat zelfs dat hij het 96 uur volhoud). En als je ook in het bos wilt fiesten, waarom dan geen 2? Als ik de kosten van bijv een mirage set bekijk, dan zou ik het wel weten.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, maar de kosten van een zelfbouwsetje zijn belachelijk laag.
Accu van 30 euro is het duurste.
Een lader hoef je meestal niet te kopen, gewoon een autoacculader, die heeft bijna iedereen in de garage staan.
En met minder dan 20 Watt halogeen ( kan iemand ff opzoeken hoeveel lumen dat zijn? ) het bos in is levensgevaarlijk.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

ThaSingleTrackMastah schreef:Ja, maar de kosten van een zelfbouwsetje zijn belachelijk laag.
Accu van 30 euro is het duurste.
Een lader hoef je meestal niet te kopen, gewoon een autoacculader, die heeft bijna iedereen in de garage staan.
En met minder dan 20 Watt halogeen ( kan iemand ff opzoeken hoeveel lumen dat zijn? ) het bos in is levensgevaarlijk.
Ik heb geen autoacculader in de garage. Hooguit kan ik de accu telkens uit de auto slopen :D

Maargoed, halogeenlampje is maximaal 6 euro. Verder wat electriciteitsdraad, schakelaar, behuizing.

Op mountainbike.be stond een topic (iets met gierig ofzo) waarin iemand een uitleg had gegeven om van een fotorolpotje een goe halogeenhouder te maken.
mlaan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 3 oktober 2004, 12:43
Mijn mountainbike: Gazelle Extreme 2003, Mijn race monster: Giant FCR 2T 2003

Steks schreef:Als ik de kosten van bijv een mirage set bekijk, dan zou ik het wel weten.
Op http://www.derks-wielersport.nl/ valt het wel mee, voor 5 euro meer dan die B2B Cateye heb je daar de Mirage set + de 20 W lamp.
Live Good. Do Right. Ride Hard.
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

Gewoon die Use shait kopen van 550 eur ofzo. Niet te flauw, we zullen toch ook uit dit nare economische dal moeten komen...
datadutch
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 5 januari 2004, 15:08

ThaSingleTrackMastah schreef:En met minder dan 20 Watt halogeen ( kan iemand ff opzoeken hoeveel lumen dat zijn? )
dat kan alles tussen de 500 en 25000 lumen zijn. De lichtopbrengst van hallogeenlampen wil nogal veel verschillen. En nu je dit weet, waarmee wil je het vergelijken? Onthoud dat er verschillende soorten lumen zijn.
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Op zich is de Mirage best betaalbaar en weer-bestendig. Heb er ook aan zitten denken om iets zelf te bouwen, maar de prijzen en gewichten van accu's vielen me tegen en ik heb geen acculader, wat de kosten weer zou opdrijven. De Mirage is makkelijk omdat het gebruiksklaar is en in een standaard bidonhouder prima blijft zitten. Ook het lampje is makkelijk te monteren/verwijderen. 5W is genoeg voor zeer donkere onroad fietspaden, het bos is toch verboden terrein. 10W is nog een optie, ik vind het niet nodig. Standaard 5W heeft meer dan 3 uur brandtijd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Leesvoer
Komt wat langzaam op gang, maar wordt toch informatief.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Sigma setje met 5W en 20W lamp kost momenteel 58 euro bij Rose.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Iceracer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 31 januari 2005, 21:11
Mijn mountainbike: Paars met Rose en hij rijdt lekker

Ik doe het nooit, maar lijkt me heel spannend.
http://www.bedrijfskwaliteit.nl om bedrijven in jouw omgeving te beoordelen
Greased Frightning!!!!
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Hou er rekening mee dat je in veel gebieden geen toegang hebt tussen zonsondergang en zonsopgang.
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Hou er ook even rekening mee dat dit een fucking oud topic is.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Niels schreef:Hou er ook even rekening mee dat dit een fucking oud topic is.
Yep, dat krijg je als je zoekfuncties laat gebruiken ! :wink:
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
Plaats reactie