Bospaden gaan kapot

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

Ga op een mooie zondagmiddag eens de paarse route rijden in Hellendoorn..en wat je zoal alleen al op het parcour tegenkomt(geen afwijkend pad genomen)..paarden en hun stront,loslopende honden(losloopgebied),human nature wandelaars,wandelaars met kleine kinderen,trailrunners,endurocrossers... :-q Dus het gaat niet alleen kapot door de mtb.
:bier:
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

jac-heinsen schreef:De bospaden worden vernield door de fietsen, in de fietssporen gaat water staan wat leidt tot plassen.
Dit hoor ik vaker van wandelaars die een plas zien met daar doorheen fietssporen. Maar als fietssporen leidt tot plasvorming, waarom staat het pad dan niet over de hele lengte onder water? De plas was er eerder (door de al eerder genoemde slechte afwatering ter plaatse) en daar zijn fietsers doorheen gereden want veel fietsers geven niet veel om natte banden. Het schoeisel van de meeste wandelaars is blijkbaar niet geschikt voor de terreinomstandigheden en omdat ze het vervelend vinden om natte voeten te krijgen (en/of vieze schoenen) lopen ze er maar omheen, onderwijl de vegetatie vertrappend.
Koop dus goed schoeisel en creër geen olifantenpaadjes om elke plas heen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

deer_hunter schreef:Maar als fietssporen leidt tot plasvorming, waarom staat het pad dan niet over de hele lengte onder water?
Dat staat die ook maar wordt dan in de volksmond "sloot" genoemd. :-D
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Als wandelaars beginnen te huilen om een plas water dan moeten ze fatsoenlijke waterdichte wandelschoenen kopen.
Laatst gewijzigd door Dennis1987 op vr 30 maart 2018, 01:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Dice Oldskool schreef:
deer_hunter schreef:Maar als fietssporen leidt tot plasvorming, waarom staat het pad dan niet over de hele lengte onder water?
Dat staat die ook maar wordt dan in de volksmond "sloot" genoemd. :-D
:lol:

Maar soms staat het hele pad onder water. Op de foto kun je zien dat dit niet door fietsers is veroorzaakt, dan zou er maar een smalle strook water zijn. Bij auto’s twee smalle stroken water. Zelfs niet door wandelaars want die lopen om de plassen heen. Blijft er maar 1 optie over: plassen worden veroorzaakt door aliens. Is eindelijk aangetoond dat die bestaan. :wink:

Afbeelding
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

Nee hoor, da's gewoon een oude loopgraaf. Van de eerste wandelaaropstand die uiteindelijk leidde tot de eerste fietser-wandelaar-oorlog. En volgens mij is valt dat onder monumentenzorg, daar mag je helemaal niet fietsen.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

maatchen schreef:Nee hoor, da's gewoon een oude loopgraaf. Van de eerste wandelaaropstand die uiteindelijk leidde tot de eerste fietser-wandelaar-oorlog. En volgens mij is valt dat onder monumentenzorg, daar mag je helemaal niet fietsen.
Ja, om dat te behouden moet er een North Shore overheen worden aangelegd :-q
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

vibemaker schreef:
maatchen schreef:Nee hoor, da's gewoon een oude loopgraaf. Van de eerste wandelaaropstand die uiteindelijk leidde tot de eerste fietser-wandelaar-oorlog. En volgens mij is valt dat onder monumentenzorg, daar mag je helemaal niet fietsen.
Ja, om dat te behouden moet er een North Shore overheen worden aangelegd :-q
Als ie maar zo hoog is dat je er ook onderdoor kunt fietsen. :bier:
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Dit lijkt wel zo een goedkope Zuid Amerikaanse soap :D
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 31 oktober 2023, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 31 oktober 2023, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Victor1977 schreef:Dit lijkt wel zo een goedkope Zuid Amerikaanse soap :D
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Dice Oldskool schreef:Ik vind het nog knap dat jullie hier serieus op reageren. Ik zie alleen een zure wandelaar die een account aanmaakt puur en alleen om een beetje te gaan lopen zeiken.

Net zoiets als dat je als atheïst op zondagochtend de kerk binnenstormt en luid verkondigd dat God niet bestaat.
+1
Wat zal ik zeggen...…..
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

Ok dan, ateisten neem ik ook niet serieus.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

maatchen schreef:Ok dan, ateisten neem ik ook niet serieus.
Dan kun je net zo goed zeggen: linkshandigen neem ik ook niet serieus.
Plaats reactie