winterschoen

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Heeft er iemand ervaring met de winterschoen van bontrager de omw. Ben wat aan het rondkijken naar nieuwe winterschoenen en kwam deze tegen.
http://www.mountainbike.be/techniek/kle ... erschoenen" onclick="window.open(this.href);return false;
nick299
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 9 augustus 2015, 18:26

Ik heb daar geen ervaring. ik heb de northwave gtx2 en die zijn nu volgens mij weer in de aanbieding bij van bon voor 159.
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

ik heb ook de northwave, echter artic gtx2...Lekker warm, wind en waterdicht en met een beetje geluk voor rond de 150€ te vinden (ikzelf had mazzel door een foutje van correct.com 8) 129€)
Maar als je ff zoekt in het forum vindt je een heel topic over warme voetjes....succes

gevonden... http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =1&t=70865" onclick="window.open(this.href);return false;
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Thanks for so far voor het meedenken. Maar ik was eigenlijk specifiek opzoek naar ervaringen met de bontrager schoen.
Die losse binnenschoen sprak mij wel aan. En ook dat ze hoger zijn als andere schoenen is wel handig als je lange benen hebt, je broeken zijn dan altijd ietsjes aan de korte kant. En ze kwamen ook wel goed uit de test.
ik had ze bij bike24 al voor 163,- gezien, dus dan valt de prijs ook wel weer mee.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Heb zelf de WolvHammer van 45Nrth http://45nrth.com/chronicles/post/wolvh ... d-for-2016" onclick="window.open(this.href);return false;
(maar dan oude model), deze heeft ook een losse binnenschoen en is by far de warmste schoen waar ik mee heb gereden. Wel een beetje "lomp" en eigenlijk alleen voor serieuze winters.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

In de laatste Mountainbikeplus stond een vergelijkingstest van deze met een Shimano en Northwave winterschoen. Ze waren er wel lovend over voor zover dat dat iets wil zeggen, wel meer bedoeld voor écht lage temperaturen. De Northwave was ook goed koudebestendig en comfortabel (kan ik bevestigen), de Shimano bood dan weer de beste bescherming tegen insijpelend water, of zoiets toch

Zou zelf eerder voor een Northwave Celcius Arctic gaan vanwege het gebruiksgemak en comfort.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Flats met Gore Tex HanWag boots
Afbeelding
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Ik heb de Bontrager OMW en die bevalt prima. Afgelopen weekend (met -5) met de schoen een toertocht gereden, en geen last van koude voeten.

Ik hoop wel voor je dat je ze nog kan krijgen in de juiste maat. Ik hoorde van mijn leverancier dat ze bij Trek Benelux niet meer op voorraad lagen.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

ik heb nog winterschoenen, op zich heb ik er geen haast mee. ik wil proberen ze ergens in de opruiming te scoren.
hoe bevalt die binnenschoen eigenlijk, heb je die al eens nat gehad, droogt het makkelijk?
het aantrekken, doe je dan eerst je binnenschoen aan en dan de buitenschoen, of trek je ze gelijktijdig aan.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Binnenschoen heb ik niet nat gehad, hoogstens van een beetje transpiratie bij +5. De buitenschoen is van neopreen, en de rits heeft een afdekking, waardoor er nauwelijks water/zooi bij de eigenlijke rits kan komen.
Bij aantrekken is het makkelijkste om de binnenschoen eerst aan te doen, de touwtjes van de binnenschoen aan te trekken, en dan de buitenschoen in stappen en die dichtritsen.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
jrsnijders
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 13 januari 2017, 10:17
Mijn mountainbike: Sensa Fiori TNT

Freekenstein schreef:Ik heb de Bontrager OMW en die bevalt prima. Afgelopen weekend (met -5) met de schoen een toertocht gereden, en geen last van koude voeten.

Ik hoop wel voor je dat je ze nog kan krijgen in de juiste maat. Ik hoorde van mijn leverancier dat ze bij Trek Benelux niet meer op voorraad lagen.
Zit er ook aan te denken om een setje Bontrager OMW aan te schaffen. Kunnen jullie mij vertellen of deze schoenen klein uitvallen? Ik wil ze online bestellen en passen gaat dus niet lukken. Ik heb maat 44,5 maar moet bij bijvoorbeeld Shimano maat 46 nemen. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ride it, break it, fix it...
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Las zojuist een aardige tip: alu folie om het voorste deel van je voet, dan je schoenen in. Zeker icm neopreen overschoenen moet dat de truc wel doen zou je zeggen, ik ga het zeker proberen.
rammen met die bak
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

Gistermiddag 4uur door de sneeuw geploeterd met de Wolvhammers van 45NRTH....geen centje pijn: lekker warm en droog. Topschoenen voor dit soort condities. Nu nog op zoek naar goeie handschoenen :-?
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

dale c schreef:Gistermiddag 4uur door de sneeuw geploeterd met de Wolvhammers van 45NRTH....geen centje pijn: lekker warm en droog. Topschoenen voor dit soort condities. Nu nog op zoek naar goeie handschoenen :-?

Kwa handschoenen adviseer ik de bbb sub zero erg warm
Let wel op dat ze klein vallen ik heb altijd m maar bij de bbb's had ik l nodig
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

dale c schreef:Gistermiddag 4uur door de sneeuw geploeterd met de Wolvhammers van 45NRTH....geen centje pijn: lekker warm en droog. Topschoenen voor dit soort condities. Nu nog op zoek naar goeie handschoenen :-?
Sealskinz winter, ik heb twee paar en ze zijn heerlijk warm en droog
Plaats reactie