Rare banden combo

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Pascallo86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 23:55
Mijn mountainbike: Look 986 epost en cannondale gemini 900

Ik ben aan t overwegen om een ietwat aparte bande combo te gaan rijde op een ongeveerde carbon bike echter vraag ik me af of t straks geen weg gegooid geld blijkt te zijn ik rijd nu smart Sam 2.1 v+a maar wil de combo schwalbe rock razor a en thunder burt v proberen of andersom heeft er iemand ervaring met een van deze banden want weet niet echt wat ik (vooral van de rock razor)kan verwachten vooral rolweerstand en geluid op de weg wil ik graag wat meer over weten alvast bedankt
Blup blup en bagger..... i love it
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

wat denk je te bereiken met deze (ongebruikelijke) combinatie?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

En waarom niet een 1.4 Racing Ralph voor en een 2.35 Magic Mary achter? ;-)

Maar de Rock Razor is een vrij zware Enduro semi slick, bedoelt om serieus rotsig terrein te overleven. De Thunder Burt is een lichte, licht lopende band met minimale grip. Die twee hebben dus niet heel veel op dezelfde fiets te zoeken. Ik kan je de Rock Razor zeker wel aanraden, maar dan toch wel met een Hans Dampf of Magic Mary voorop. Of een Thunder Burt achter en een Rocket Ron voor. Maar de combo die jij noemt roept inderdaad vragen op.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Pascallo86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 23:55
Mijn mountainbike: Look 986 epost en cannondale gemini 900

Ik houd van dingen uitproberen qua profiel lijken ze op elkaar ik zei zelf al rare combo maar wie weet is het wel de combi van t jaar heeft de rock razor veel weerstand op de weg of valt dat mee
Blup blup en bagger..... i love it
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Maar waarom dan niet 2x Thunder Burt? Maar ik zou het gewoon proberen als je denkt dat je er wat mee wint. :-q

Ik vond de Rock Razor op de weg best lekker lopen, maar ik kwam van een Hans Dampf af....
Laatst gewijzigd door suravida op wo 9 augustus 2017, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

De thunder burt lijkt op een racing ralph met grotere zij noppen. Die zal wel soepel op de weg rijden, maar bij nat weer stuk minder grip.
De Rock razor is meer een nobby nic waarvan de middeltje noppen zijn ingekort. Die grotere noppen voel je wel op de weg (maar is te doen hoor) en best aardig grip.

Maar wat wil je met deze fiets gaan fietsen dan?

is zoek je niet gewoon weer... een smart sam?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Kjiratsiekoedel schreef:De Rock razor is meer een nobby nic waarvan de middeltje noppen zijn ingekort. Die grotere noppen voel je wel op de weg (maar is te doen hoor) en best aardig grip.
Een Magic Mary qua zijnoppen wat echt van een andere orde is dan Nobby Nic... En die zijnoppen werken alleen echt wanneer je de fiets plat legt. Hoeveel je daar aan gaat hebben (of dat gaat lukken) op het moment dat je een voorband hebt met in vergelijking nauwelijks grip???

Verbaas u niet, verwonder u slechts...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik zou in ieder geval de rock razor niet adviseren op een smalle velg. Ik heb de 2.4 versie gereden, maar die heeft een fors bredere velg nodig dan mijn 21mm velgen. Ik weet bijna zeker dat, ook al neem je een smallere band, je ook last ga krijgen van het probleem wat ik had, namelijk dat die grove zijnoppen er gewoon voor de sier opzitten omdat je band veel te bol gaat staan, en je dus in snelle bochten extreem snel, en zonder ook maar enige waarschuwing uitbreekt. Ik dacht met deze band een lage rolweerstand te combineren met veel grip in de bochten, maar de band lag er weer heel snel naast, mocht je toch interesse hebben, stuur een pb, je mag hem komen halen ik gebruik hem toch niet meer.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Afbeelding
Pascallo86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 23:55
Mijn mountainbike: Look 986 epost en cannondale gemini 900

Bedankt voor de tip sama ik heb ook 21mm velgen en had ook al t idee dat de band dan misschien te bol zou staan jij bevestig mijn vermoeden dus hebben ze (als t kan liefst schwalbe)een band met overeenkomend profiel maar dan 2.1 dat jij weet
Blup blup en bagger..... i love it
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Die heet thunderburt
Bird Aeris 9 blurple
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Wat mis je bij je huidige setup, wat zoek/wens je?
Laten we daar eens mee beginnen.
Rock razor en Thunderburt liggen zo ver uit elkaar, daar valt niet zoveel over na te denken, die combi is niet te rijmen.
Je rijdt XC, waar precies, inzetbereik?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Ik heb rocket ron/thunder burt als XC setup voor droge NLse omstandigheden. Perfect. Nobby Nic/Rock Razor als AM setup voor droge omstandigheden. Perfect. Maar een Rock Razor met Thunder Burt combineren? En dat op een vlieggewicht bike? Onzinnig..
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Heb ik je openingspost goed begrepen dat je naar een band zoek voor op de weg die weinig geluid maakt en licht rolt??
"Righty tighty, lefty loosey."
Plaats reactie