Flats pedals of klik pedalen op een Carbon XC Hardtail

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gesloten
PaganiProductions

In Zuid Limburg vind ik flat pedals heerlijk zeker omdat je daar nog wel eens van fiets moet klikpedalen vind ik daar levens gevaarlijk en maar 2x los van pedalen gekomen dat was over korte trappen rijden.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Hoezo vind je het gevaarlijk dan? Het is mij namelijk nog nooit overkomen dat je vast blijf zitten tijdens een otb of zoiets, je voeten klikken altijd uit.
Sneeuwmonster
PaganiProductions

sama schreef:Hoezo vind je het gevaarlijk dan? Het is mij namelijk nog nooit overkomen dat je vast blijf zitten tijdens een otb of zoiets, je voeten klikken altijd uit.
Zat mensen onderuit zien gaat met klik pedalen zeker op een tocht als de Top Cauberg Challenge.
En eigen ervaring ik kan altijd snel afstappen als het nodig is.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Zat mensen (ex-) WorldCup DH tracks, EWS stages en Megavalanche zien rijden met SPD pedalen... Maar ja, Champery en La Thuile hebben natuurlijk geenszins de uitdaging van de Cauberg Challenge te bieden en de Megavalanche qualificatie is ook buitengewoon vriendelijk vergeleken bij het duwen en trekken tijdens diezelfde Cauberg Challenge.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

cheeta schreef:Zat mensen (ex-) WorldCup DH tracks, EWS stages en Megavalanche zien rijden met SPD pedalen... Maar ja, Champery en La Thuile hebben natuurlijk geenszins de uitdaging van de Cauberg Challenge te bieden en de Megavalanche qualificatie is ook buitengewoon vriendelijk vergeleken bij het duwen en trekken tijdens diezelfde Cauberg Challenge.
Volgens mij staat er in de post van Pagani toch duidelijk..
PaganiProductions schreef:klikpedalen vind ik daar levens gevaarlijk
Dus dat is voor hem reden genoeg om op flats te rijden.
Of er bikers zijn die ingeklikt de Mount Everest nog zouden kunnen afdalen doet niet terzake.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Het doet evenveel terzake als...
PaganiProductions schreef:Zat mensen onderuit zien gaat met klik pedalen zeker op een tocht als de Top Cauberg Challenge.
Voor de rest moet hij vooral flat pedalen blijven rijden, links SPD en rechts flat, of andersom... :bier:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
PaganiProductions

Dice Oldskool schreef:
cheeta schreef:Zat mensen (ex-) WorldCup DH tracks, EWS stages en Megavalanche zien rijden met SPD pedalen... Maar ja, Champery en La Thuile hebben natuurlijk geenszins de uitdaging van de Cauberg Challenge te bieden en de Megavalanche qualificatie is ook buitengewoon vriendelijk vergeleken bij het duwen en trekken tijdens diezelfde Cauberg Challenge.
Volgens mij staat er in de post van Pagani toch duidelijk..
PaganiProductions schreef:klikpedalen vind ik daar levens gevaarlijk
Dus dat is voor hem reden genoeg om op flats te rijden.
Of er bikers zijn die ingeklikt de Mount Everest nog zouden kunnen afdalen doet niet terzake.
Tuurlijk zijn er mensen die ook goed kunnen rijden op spd als je daarvoor de training en techniek en beheindingheid in huis go for it.
En zijn ook mensen die zat kunnen op flat pedals en op het moment in mijn fietskunde is nut voor mij het meest geschikte.
PaganiProductions

Dice Oldskool schreef:
cheeta schreef:Zat mensen (ex-) WorldCup DH tracks, EWS stages en Megavalanche zien rijden met SPD pedalen... Maar ja, Champery en La Thuile hebben natuurlijk geenszins de uitdaging van de Cauberg Challenge te bieden en de Megavalanche qualificatie is ook buitengewoon vriendelijk vergeleken bij het duwen en trekken tijdens diezelfde Cauberg Challenge.
Volgens mij staat er in de post van Pagani toch duidelijk..
PaganiProductions schreef:klikpedalen vind ik daar levens gevaarlijk
Dus dat is voor hem reden genoeg om op flats te rijden.
Of er bikers zijn die ingeklikt de Mount Everest nog zouden kunnen afdalen doet niet terzake.
Tuurlijk zijn er mensen die ook goed kunnen rijden op spd als je daarvoor de training en techniek en beheindingheid in huis go for it zeker als elke seconde telt.
En zijn ook mensen die zat kunnen op flat pedals en op het moment in mijn fietskunde is nut voor mij het meest geschikte.
Als een keer een andere mtb zullen er ook gewoon weer flat pedals opkomen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

PaganiProductions schreef:In Zuid Limburg vind ik flat pedals heerlijk zeker omdat je daar nog wel eens van fiets moet klikpedalen vind ik daar levens gevaarlijk en maar 2x los van pedalen gekomen dat was over korte trappen rijden.
De meeste Limbo's schijnen toch echt ingeklikt te rijden :winkie: .
Het ligt er maar aan wat je gewend bent. Ik vind zelf flatpedels doodeng. Stel je wil hard een trap af of een heuvel naar beneden en je zit niet vast aan je fiets! Dat vind ik dan weer eng.
Iedereen moet natuurlijk gewoon rijden waarmee hij/zij zich het prettigst voelt, dat schept vertrouwen.
Maar de overgrote meerderheid rijdt hier gewoon XC met klikpedalen.

Dat jij de Top Cauberg Challenge spannend vind zegt iets over het niet gewend zijn aan het rijden in dit terrein. Als dit je achtertuin is rijd ook jij er binnen 3 jaar ingeklikt rond met 2 vingers in je neus als je wilt, bij wijze van :wink: . 't Is maar wat je gewend bent.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
PaganiProductions

aurelius schreef:
PaganiProductions schreef:In Zuid Limburg vind ik flat pedals heerlijk zeker omdat je daar nog wel eens van fiets moet klikpedalen vind ik daar levens gevaarlijk en maar 2x los van pedalen gekomen dat was over korte trappen rijden.
De meeste Limbo's schijnen toch echt ingeklikt te rijden :winkie: .
Het ligt er maar aan wat je gewend bent. Ik vind zelf flatpedels doodeng. Stel je wil hard een trap af of een heuvel naar beneden en je zit niet vast aan je fiets! Dat vind ik dan weer eng.
Iedereen moet natuurlijk gewoon rijden waarmee hij/zij zich het prettigst voelt, dat schept vertrouwen.
Maar de overgrote meerderheid rijdt hier gewoon XC met klikpedalen.

Dat jij de Top Cauberg Challenge spannend vind zegt iets over het niet gewend zijn aan het rijden in dit terrein. Als dit je achtertuin is rijd ook jij er binnen 3 jaar ingeklikt rond met 2 vingers in je neus als je wilt, bij wijze van :wink: . 't Is maar wat je gewend bent.
Helaas rijd ik niet zoveel in Zuid Limburg.
Ik ben nu flat pedals gewend.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik vind klikpedalen dood eng.

Je zou maar op de een of andere manier uitklikken wanneer je in de lucht zit of over een afdaling omlaag dendert, hoor af en toe verhalen van mensen die per ongeluk uitklikten.

Zelf heb ik geen problemen met flatpedalen.
Wortel afdalingen, trapjes etc, ben nog nooit van het pedaal gegleden.

Wat iemand het prettigst vind moet ie gewoon gebruiken idd.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2915
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Ik ben tijdens springen nog nooit uitgeklikt, ook nog nooit op momenten dat ik het niet wilde, dus dat zal wel meevallen denk ik
Bird Aeris 9 blurple
PaganiProductions

Rayb81 schreef:Ik vind klikpedalen dood eng.

Je zou maar op de een of andere manier uitklikken wanneer je in de lucht zit of over een afdaling omlaag dendert, hoor af en toe verhalen van mensen die per ongeluk uitklikten.

Zelf heb ik geen problemen met flatpedalen.
Wortel afdalingen, trapjes etc, ben nog nooit van het pedaal gegleden.

Wat iemand het prettigst vind moet ie gewoon gebruiken idd.
Het enige waar ik effe uit mijn pedalen ben gekomen is van korte trappen.
nendv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 29 augustus 2017, 08:45
Mijn mountainbike: CUBE RACE ONE 29

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Flat Pedals of standaard pedalen omdat ik voor mijn gevoel meer controle heb met de mtb.

Onderstaande video over dit topic is wel interessant.
https://www.youtube.com/watch?v=rN2dTtVjom0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Deze is ook wel leuk :-D
https://youtu.be/beEOi9H6PT8
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gesloten