Hoe voor hoogtemeters te trainen update 19 2 2018
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ja hallo, jíj stelt de vraag - wilde je nou een antwoord of niet
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ja dusKapitein Iglo schreef:Ja hallo, jíj stelt de vraag - wilde je nou een antwoord of niet
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ik geef je een antwoord na jouw eigen topic-kick, jij komt terug met de mededeling dat het al een oud topic is en dat je eigenlijk al goed bezig bent. Dan zeg ik: wil je nou een antwoord of niet. Ondertussen wijzig jij je antwoord en dan is mijn opmerking al niet echt relevant meer.
Nou, schiet mij maar weer lek. Een advies. Gewoon lekker blijven fietsen, en goed nadenken voor je wat opschrijft, en dat dan ook zorgvuldig formuleren.
Nou, schiet mij maar weer lek. Een advies. Gewoon lekker blijven fietsen, en goed nadenken voor je wat opschrijft, en dat dan ook zorgvuldig formuleren.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Pro Biker
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
- Mijn mountainbike: Yeti asr turq
Als je hoogtemeters wilt trainen kun je het beste een aantal dingen combineren. Je kunt het gewoon in je eigen straat doen door met een slepende rem te gaan fietsen. Dit systeem kent heel wat voordelen;
1. Je kun de intensiteit van de training traploos aanpassen aan je conditie.
2. Je leert je remmen beter kennen.
3. Je test of je remmen een lange afdaling aankunnen.
4. Door plotseling van achterrem naar voorrem te wisselen train je de rijtechniek, otb's ed.
5. Enz. Enz.... er zijn nog vele voordelen van deze methode te bedenken.
1. Je kun de intensiteit van de training traploos aanpassen aan je conditie.
2. Je leert je remmen beter kennen.
3. Je test of je remmen een lange afdaling aankunnen.
4. Door plotseling van achterrem naar voorrem te wisselen train je de rijtechniek, otb's ed.
5. Enz. Enz.... er zijn nog vele voordelen van deze methode te bedenken.
Sneeuwmonster
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5593
- Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
- Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14
Gewoon lekker fietsen en zoveel mogelijk heuveltjes opfietsen.
Als je je uithoudingsvermogen wilt trainen zul je duurtraining moeten doen.
Dat houd in, 1x per week een lange rit van 3-4uur in het zadel.
Dit kun je doen op de racefiets of MTB als de hartslag/intensiteit maar laag is.
Verder gewoon lekker MTBen, dan train je het intervallen vanzelf.
Als je je uithoudingsvermogen wilt trainen zul je duurtraining moeten doen.
Dat houd in, 1x per week een lange rit van 3-4uur in het zadel.
Dit kun je doen op de racefiets of MTB als de hartslag/intensiteit maar laag is.
Verder gewoon lekker MTBen, dan train je het intervallen vanzelf.
En dat is toch niet geheel waar hoor. Het effect van back-to-back en 2x-per-dag rijden zijn zeer groot op het duurvermogen. Paar dagen (> 2) achter elkaar 1 of 2 ritten van 30-90min. Moet jij eens zien wat dat met je doet.Rayb81 schreef:Gewoon lekker fietsen en zoveel mogelijk heuveltjes opfietsen.
Als je je uithoudingsvermogen wilt trainen zul je duurtraining moeten doen........
(De daily-commuters onder ons weten dat wel )
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
2015 Kona Wo
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Klopt. Voor ik verhuisde deed ik elke dag 2x 45 minuten naar en van werk. Nadeel is dat als je thuiskomt, je niet altijd veel zin meer hebt in echt fietsen, maar de basisconditie was er wel.
Nu elke dag op en neer naar het station, 20 minuten enkele reis. Nog steeds wel conditie, maar ook meer zin in 's avonds nog een rondje
Nu elke dag op en neer naar het station, 20 minuten enkele reis. Nog steeds wel conditie, maar ook meer zin in 's avonds nog een rondje
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5593
- Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
- Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14
Ik fiets regelmatig woon-werk 70km een aantal dagen achter elkaar maar eigenlijk word ik daar alleen maar moe van omdat het intensiever is dan een duur training.PaneVino schreef:En dat is toch niet geheel waar hoor. Het effect van back-to-back en 2x-per-dag rijden zijn zeer groot op het duurvermogen. Paar dagen (> 2) achter elkaar 1 of 2 ritten van 30-90min. Moet jij eens zien wat dat met je doet.Rayb81 schreef:Gewoon lekker fietsen en zoveel mogelijk heuveltjes opfietsen.
Als je je uithoudingsvermogen wilt trainen zul je duurtraining moeten doen........
(De daily-commuters onder ons weten dat wel )
Ik vraag me af of woon-werk ritjes effect hebben op het duurvermogen voor als je bijv een rondje van 100km wilt gaan fietsen.
Mijn inziens zul je dat toch een keer getrained moeten hebben.
Van 90min ritjes naar 240min is toch een verschil, ik moest daar iig voor trainen.
Nu een paar jaar later zijn mtb rondjes van 100km eigenlijk vrij makkelijk geworden.
Als je er alleen moe van wordt ... dan rij je je woon-werk verkeer te hard. Ik vermoed vooral in de ochtend. En 35km is wel wat aan de lange kant om dat in max 90min te doen. En er moet natuurlijk ook een stukje rust zitten na het back-to-back fietsen voordat je die hele 100km in 1x rijdt he.
Kijk maar eens naar een marathon hardloop schema. Die lopen ook maar heel weinig de marathon afstand en veelvuldiger korte sessies. Principe's daar is zelfde als ik aanhaal.
Kijk maar eens naar een marathon hardloop schema. Die lopen ook maar heel weinig de marathon afstand en veelvuldiger korte sessies. Principe's daar is zelfde als ik aanhaal.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
2015 Kona Wo
- Vandenhakopdentakke
- All rounder
- Berichten: 65
- Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 10:18
haha drogehumorsama schreef:Als je hoogtemeters wilt trainen kun je het beste een aantal dingen combineren. Je kunt het gewoon in je eigen straat doen door met een slepende rem te gaan fietsen. Dit systeem kent heel wat voordelen;
1. Je kun de intensiteit van de training traploos aanpassen aan je conditie.
2. Je leert je remmen beter kennen.
3. Je test of je remmen een lange afdaling aankunnen.
4. Door plotseling van achterrem naar voorrem te wisselen train je de rijtechniek, otb's ed.
5. Enz. Enz.... er zijn nog vele voordelen van deze methode te bedenken.
leest egt niemand dit ?
je heb die klote bergen helemaal niet nodig om kapot te gaan joh
je kan gewoon elke x trainan als je naar de kroeg fietst
love is in the air time
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5573
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
Vaag figuur ben je ook.
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Serieus, de verzamelde werken van vdhodt moeten worden gebundeld.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
- Vandenhakopdentakke
- All rounder
- Berichten: 65
- Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 10:18
we are talkingDice Oldskool schreef:Vaag figuur ben je ook.
Voel me egt helemaal thuis hier tusse al die soort genote hier
*
op een paar na hier
die zorge dan wel dr voor dat ik gnoeg pop korn op voor raad moet hebbe
Laatst gewijzigd door Vandenhakopdentakke op wo 28 maart 2018, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
love is in the air time