Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 13 april 2017, 23:55 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: 26 inch cannondales met lefty
Afkijken helpt in dit geval maar een beetje omdat een deel van de techniek die de topicstarter wil ontwikkelen onzichtbaar is. Je kunt niet altijd goed zien hoe iemand met zijn voor achter evenwicht speelt op een fiets, of hoe iemand aan een stuur trekt. En dat is precies wat hij onder controle moet krijgen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 14 april 2017, 16:28 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: heeft V8 power
Gewoon lid worden van een bmx vereniging. Leer je van alles en wordt een mtb route een makkie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 16 april 2017, 22:29 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
pietervl schreef:
Stap 4: Oefenen op een stoeprand omdat je de timing goed moet krijgen. Kun je probleemloos met twee wielen tegelijkertijd landen dan ben je klaar voor het grotere werk.

Allemaal goed tips maar op een stoeprand zou ik niet doen maar op piepschuimen "balkje" o.i.d. ergens neer te leggen en dan te oefenen. Als het dan mis gaat rijd je geen materiaal aan diggelen maar het stuk piepschuim.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 17 april 2017, 12:34 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Als je snelheid hebt is het eigenlijk vrij simpel.
Net voor de drop spring je omhoog, probeer vanuit je achterwiel te springen zonder dat je je voorwiel te fel omhoog trekt. Vervolgens is het een kwestie van naar achteren leunen zodat je niet over de kop zult slaan. Daarna duw je de bike als het ware terug naar de grond. Maar het belangrijkste is doen, vallen, opstaan en weer doen :). Veel succes!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 18 april 2017, 11:34 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: 26 inch cannondales met lefty
Tsjibiti schreef:
pietervl schreef:
Stap 4: Oefenen op een stoeprand omdat je de timing goed moet krijgen. Kun je probleemloos met twee wielen tegelijkertijd landen dan ben je klaar voor het grotere werk.

Allemaal goed tips maar op een stoeprand zou ik niet doen maar op piepschuimen "balkje" o.i.d. ergens neer te leggen en dan te oefenen. Als het dan mis gaat rijd je geen materiaal aan diggelen maar het stuk piepschuim.

Even goed lezen wat de topicstarter wil en goed lezen waar je op reageert. We hebben het over drops. Lijkt mij niet erg handig om die te oefenen vanaf een piepschuim balkje.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 18 april 2017, 18:38 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
pietervl schreef:
Tsjibiti schreef:

Even goed lezen wat de topicstarter wil en goed lezen waar je op reageert. We hebben het over drops. Lijkt mij niet erg handig om die te oefenen vanaf een piepschuim balkje.

Scusa , je hebt gelijk. Ik dacht dat het ging om op zijn Sven Nys de techniek om over balkjes te springen onder de knie te krijgen.

Profiel  

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2