Één wieler op mtb parcours. (Filmpje)

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

@Ferko: volgens mij heb ik je gespot op 22-01 langs het Eindhovens kanaal, onderweg naar Mierlo. Het ziet er apart uit :-D
Gebruikersavatar
eenwieler
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 29 januari 2017, 23:01
Mijn mountainbike: 29 inch eenwieler
Contacteer:

@Zeroground, ja dat klopt. Dat was weer de eerste keer sinds oktober/november dat ik heb ging muniën. Iets te enthousiast door vanaf Tongelre naar de MTB route van Mierlo te rijden ;).

Ik heb trouwens afgelopen donderdag de rode route van Best gereden, die is erg gaaf :) Ook goed te doen op de eenwieler. Ben van plan om morgen daar eind van de middag te gaan rijden (na de ochtend drukte).
One wheel less, more fun
http://www.jongleers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Dat is een leuk rondje ja. Vorige week zat er een stukje dikke modder in, hoe gaat dat op 1 wiel?
Gebruikersavatar
eenwieler
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 29 januari 2017, 23:01
Mijn mountainbike: 29 inch eenwieler
Contacteer:

De 22ste ging het op zich wel aardig doordat de grond bevroren was. Wel last van spoorvorming. De 29ste was het het door het natte parcour een stuk zwaarder. De kans is ook groot dat je vaker valt.

Je zit met het volle gewicht op (eigenlijk iets voor) één wiel, dus je zakt sneller weg in de modder. Vooral parcours waarbij je kuilen met modder krijgt is de kans groot dat je wiel blijft steken waardoor je voorover valt of eraf springt. Sommige stukken waren ook zo modderig dat ik bijna geen grip heb. Dan heb je het nadeel dat je niet zoals bij een mtb met genoeg snelheid door dan stuk heen kan rijden. Ik moet heel dat stuk mijn evenwicht houden en doe dat door harder/zachter te trappen of naar voren of naar achteren te gaan hangen.

Heb vorig jaar meegemaakt dat ik nog geen 20 meter onderweg was en net na de houten slagboom door de modderpoel moest. Ik bleef steken en begon naar voren te vallen, ik trapte harder om te compenseren maar had geen grip. Resultaat was dat ik plat in de modder lag. Op dat soort momenten overweeg je om maar terug naar de auto te lopen en thuis te douchen. Uiteindelijk toch doorgegaan en nog een paar keer in de modder geëindigd ;)
One wheel less, more fun
http://www.jongleers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
wielhelm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 2 februari 2014, 21:04
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 World Cup

Ook meteen een goeie core-stability training lijkt me! :-q
It's just a hill, get over it!
Plaats reactie