BBB CoolRide MTB pedalen

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
CubeZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 30 december 2016, 23:14
Mijn mountainbike: Cube Ltd Pro

Heeft er iemand ervaring met de BBB CoolRide MTB BPD-36 Pedalen. Ik ben namelijk aan het kijken naar flatpedals en ik kwam deze tegen.

https://www.bikester.nl/554796.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Deze post moest trouwens in het kopje van onderdelendiscussie en niet bij CC.. excuses daarvoor.
Hazzard
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 30 oktober 2016, 19:23

Grappig dat deze pedalen als modegrill word gezien.. Op mijn crossfietsje toen ik 5 was wist ik niet beter. Je weet toch hoe het rijd.. tis een pedaal, als ie duur is zit er vast een goed lagertje in, je stapt naar de winkel, je kijkt of het je bevalt en gaat ze proberen.
Een HOOP is afhankelijk van de schoenzool en de passing van de schoen. Dat is mij duidelijk. Op mijn stadfiets zitten pedalen met grippennen. Eesrt had ik redelijke zolen van rubber waarbij ik dacht dat dat normale grip was, en toen andere zolen van mijn nieuwe werkschoenen met een soort siliconerubber en veel vlakjes/dwarsstreepjes waar de pennetjes blijven steken. Man het is net of ik ingeklikt zit.
Zoveel meer rendement en minder beslasting van de benen (correctie van plaats vd voet ook niet nodig)
Goedkope rommel pedalen van 20 of 30 euro daarvan trok ik zo de lagers stuk in 500km.
Tot zover mijn bijdrage..
wilco..
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 13:17
Mijn mountainbike: specialized camber comp 29

Ik ken ze niet maar als je bv kijkt naar deze https://www.bikester.nl/fietsonderdelen ... 30181.html" onclick="window.open(this.href);return false; zou deze mij meer aanspreken, staat wat meer info bij en je kan de pinnetjes ver of wat minder ver uit laten steken
leven is net een neus, je moet eruit halen wat erin zit

specialized camber

strava profiel
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Wellicht zijn de DMR V8 pedalen ook iets voor je.
Bij Futurumshop kun je die vinden.
http://www.futurumshop.nl/dmr-v8-klassi ... wart.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ooppsie dubbel..
Hazzard
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 30 oktober 2016, 19:23

Dan kwam ik deze grappige tegen: klik hier
(maargoed zo kan je nog wel even doorgaan natuurlijk)
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Dat er veel andere pedalen goed zijn snapt topicstarter wel denk ik. De vraag is of die van BBB goed zijn. Ze zien er mijne inziens niet slecht uit en bbb staat niet bekend om hun slechte producten. Zal dus best ok zijn.

Voor het geld zou ik echter ook gaan voor pedalen die bekend staan om hun kwaliteit. Ikzelf rij al een jaartje ofzo op saints. Hoeven de kop ook niet te kosten en zijn solide, hebben een goede garabtie en zijn goed te servicen.
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
CubeZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 30 december 2016, 23:14
Mijn mountainbike: Cube Ltd Pro

Bedankt voor alle berichten. Inmiddels heb ik de bbb pedalen binnen gekregen maar nog niet gemonteerd. Dit mede doordat ik de huidige click pedalen niet los krijg. Even langs de fietswinkel kijken of ze er wat mee kunnen. De pedalen zien er trouwens goed uit echter denk ik wel dat de pedalen terug stuur en ook een paar saints neem zoals tinnieman al zegt. Solide, niet te duur en goed te onderhouden
Plaats reactie