Hobby mag geld kosten...

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

nendv schreef:Nee joh,''duurdere jongens'' eruit fietsen is leuk. Ik kan er ook altijd erg van genieten :D :D :~

En het grootse voordeel aan een goedkopere fiets is nog wel de fiets op de schuld geven als je eruit wordt gefietst :wink:
Want? :~

Wat zegt wat voor fiets iemand heeft over hoe hard hij/zij kan in de bossen van NL? Als diegene maar plezier heeft. Dat is het belangrijkste. En misschien rijdt diegene jou wel vet poep op een afdaling in het buitenland (waar ze echt bergen hebben).
En hoe duur die fiets is, is niet relevant. Gun iedereen zn plezier, wat ie ook rijd, en hang daar niet meteen een level van rijden/kunnen aan op (wat ik wel eens merk).
En nee, heb geen S-Works Enduro :tong
Ride a bike!
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

RaMoNNeKe schreef:
nendv schreef:Nee joh,''duurdere jongens'' eruit fietsen is leuk. Ik kan er ook altijd erg van genieten :D :D :~

En het grootse voordeel aan een goedkopere fiets is nog wel de fiets op de schuld geven als je eruit wordt gefietst :wink:
Want? :~

Wat zegt wat voor fiets iemand heeft over hoe hard hij/zij kan in de bossen van NL? Als diegene maar plezier heeft. Dat is het belangrijkste. En misschien rijdt diegene jou wel vet poep op een afdaling in het buitenland (waar ze echt bergen hebben).
En hoe duur die fiets is, is niet relevant. Gun iedereen zn plezier, wat ie ook rijd, en hang daar niet meteen een level van rijden/kunnen aan op (wat ik wel eens merk).
En nee, heb geen S-Works Enduro :tong
Ach, die biker is zeker rustig een rondje aan het uitrijden/ herstel training aan het doen. Hoor je zo vaak van de profs....... Daar heb je weer zo een hormonenbaal.. :lol:

Zolang we zonder stuurnummers in het bos rijden.... :tong
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ik zie ze in het bos ook wel rijden met die carbonnen of titanium fietsen. Maar ik vind het wel mooi dat iemand veel geld over heeft voor zijn hobby en daar wat moois voor koopt. Ik gun het iedereen van harte.
En als, ik zeg als, ik dan een keer iemand inhaal met een mooie dure fiets dan is dat wel leuk. Maar nog leuker vind ik het dan als hij op Strava staat en ik daar zie dat het de laatste 5 kilometer van hem naar huis is na een rondje van 130 kilometer.
Kom ik aan met 42 kilometer, met een veel lager gemiddelde. :roll: Of ze zijn 10 jaar ouder.

Laat lekker iedereen doen wat hij leuk vind, dan blijft het het langst leuk.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Zolang we zonder stuurnummers in het bos rijden.... :tong[/quote]

Ah vandaar die nummers afgelopen boutiquetoer
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Dutch schreef:Zolang we zonder stuurnummers in het bos rijden.... :tong

Ah vandaar die nummers afgelopen boutiquetoer
Daar tellen alleen de speciale nummers.........
Afbeelding

Veel plezier met voorbij rijden..... :lol:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Zal aan mij liggen dat ik hier de grap niet van in kan zien. (666 dan weer wel)
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Hint, Ieder heeft zijn nickname;
https://www.facebook.com/Plonsracing/ph ... =3&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Door mn baggy outfit krijg ik best weleens een soort goedbedoeld medelijden van de carbon hardtail club fanaatjes als ik een klim op zwoeg. Vind ik best grappig als ik we dan al 70km op heb zitten.

M'n fiets mag er wezen maar met baggies en flats en alu trail geo hoor je daar toch niet bij. Naar beneden komen ze niet eens in mn buurt... :D

Zou nooit iemand op zn fiets veroordelen. Ken er ook 1 met 3x Scott carbon... Enduro, XC en plus trail.. allemaal fully en duurste uitvoering. Ik weet dat hij niet snel is hier maar in de ardennen wél. Bovendien kan ik enorm genieten van die bikes dus laat iemand ze maar kopen please!
Waar woke is, is vuur
nendv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 29 augustus 2017, 08:45
Mijn mountainbike: CUBE RACE ONE 29

RaMoNNeKe schreef:
nendv schreef:Nee joh,''duurdere jongens'' eruit fietsen is leuk. Ik kan er ook altijd erg van genieten :D :D :~

En het grootse voordeel aan een goedkopere fiets is nog wel de fiets op de schuld geven als je eruit wordt gefietst :wink:
Want? :~

Wat zegt wat voor fiets iemand heeft over hoe hard hij/zij kan in de bossen van NL? Als diegene maar plezier heeft. Dat is het belangrijkste. En misschien rijdt diegene jou wel vet poep op een afdaling in het buitenland (waar ze echt bergen hebben).
En hoe duur die fiets is, is niet relevant. Gun iedereen zn plezier, wat ie ook rijd, en hang daar niet meteen een level van rijden/kunnen aan op (wat ik wel eens merk).
En nee, heb geen S-Works Enduro :tong

HAHAHA grote kans van wel ja!!! :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

ff mijn mening, ja hobby mag geld kosten, waarom niet? waarom zou je perse snel moeten zijn om te genieten van mooi materiaal? Een dure auto kan toch ook gewoon, terwijl de gemiddelde bestuurder er echt niet sneller mee op zijn bestemming komt, meer comfort en luxe misschien, maar dat heb je bij duurdere fietsen ook. Je hoeft wat mij betreft geen prof te zijn om bv met Di2 rond te fietsen.

Daarnaast iemand beoordelen op zijn dure fiets en lage tempo is natuurlijk helemaal kansloos, je hebt (zoals hierboven al gezegd is) geen idee hoeveel km ie er al op heeft zitten, of wellicht herstellende is van een blessure of whatever.

Het is dat ik een gezin heb, anders had ik ook wel een duurdere fiets gekocht, gewoon omdat ik oprecht kan genieten van een mooi stuk techniek.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Dit topic heeft getallen nodig. Hoeveel geef je uit aan materiaal, in % van je netto jaarinkomen?
Over 2016 zat ik op ongeveer 2%.
Dit jaar zal ik op ongeveer 7% uitkomen inclusief aanschaf nieuwe mountainbike.
Wie durft? :tong
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Rond de 4 procent, maar dan gaat het wel om een nieuwe fiets, tools, accessoires, van alles. (Dit jaar de hobby weer eens serieus opgepakt na lange stilstand en wat ritjes met de oude fiets)
Denk dat het volgend jaar onder de 1% blijft
Gebruikersavatar
RonaldH76
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: di 23 september 2014, 21:37
Mijn mountainbike: Cube Limited Race 29"

Geen idee, als je moet bijhouden wat je uitgaves doen in procenten van je inkomen,
Kan je of in huilen uitbarsten,of ander werk zoeken
-----__o
---_\ <,
--(_)/(_)
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

nielsvk schreef:Dit topic heeft getallen nodig. Hoeveel geef je uit aan materiaal, in % van je netto jaarinkomen?
Over 2016 zat ik op ongeveer 2%.
Dit jaar zal ik op ongeveer 7% uitkomen inclusief aanschaf nieuwe mountainbike.
Wie durft? :tong

Dit kun je op 2 manieren opvatten, of je geen top salaris en koopt alleen koopjes of op mp.
Of je heb een top salaris en koopt alleen het beste en duurste wat er te krijgen is.

Procenten opnoemen lukt wel, maar jaarsalaris houden de meeste denk wel binnenskamers. :bier:
Gebruikersavatar
RonaldH76
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: di 23 september 2014, 21:37
Mijn mountainbike: Cube Limited Race 29"

Te weinig, dat staat vast
-----__o
---_\ <,
--(_)/(_)
Plaats reactie