Geniet ervan zo lang het kan.
Ik heb door ziekte een paar jaar geleden fysiek fors en blijvend moeten inleveren waardoor ik zowel met sporten als met werk (waar ik bij beide 200% voor ging) bij lange na niet meer kan wat ik daarvoor kon.
Daarvoor altijd veel hardgelopen en lange wandelingen gedaan. Omdat dat niet meer ging alsalternatief gaan mountainbiken wat prima werkt.
Ik heb door ziekte wel heel duidelijk geleerd dat je best mag nadenken over de toekomst, maar leef toch vooral ook in het hier en nu en geniet waar en wanneer het kan want echt je hebt geen idee wat de toekomst soms brengt.
Wij hebben geen kinderen wat een hele hoop knaken scheelt en werken allebei 32u in een prima baan en de vaste lasten redelijk verlaagd waardoor ik de meeste jaren probleemloos tussen de 2 en 3 maandsalarissen per jaar aan hobby speelgoed kan uitgeven...en dus ook structureel gebeurd
Dat is bij mij naast het MTB-en Windsurfen en Suppen, 2 sporten waar ik qua materiaal nog veel meer los op ga als MTB
Die spullen koop ik niet om indruk te maken op anderen, wel omdat ik er zelf erg blij van wordt.
Electronica, mode en auto,s boeien mij niet bijster veel, maar het bij elkaar zoeken, hebben en buiten spelen met de perfecte set op zee of MTB op een gave trail kan ik gewoon heel erg blij van worden, ook al kan ik er niet meer mee presteren op het nivo dat ik vroeger deed.
Toen het een periode echt niet lekker ging ook veel aan compensatie kopen gedaan wat niet echt een oplossing is, maar het verzacht dingen wel, en ach zolang het kan waarom niet?
Er zullen zeker nu ongetwijfeld mensen zijn die met goedkoper materiaal beter presteren en met minder veerweg harder naar beneden kunnen, maar hee, ik heb er lol mee, ben blij met wat ik er nog mee kan mee dus boeie wat een ander daarvan vind.