Ervaringen met tubeless banden

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

En je rijd de wang niet zo snel lek. Iets wat bij de RaceSport van Conti echt een ramp is in echt terrein. Mijn vrouw had het al na 50m voor elkaar in een bike park. (65kg.)

Voor de Voerstreek gaat er dan weer niks boven echt tubeless in ons meidoorn paradijs.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Real Epic '89 schreef:En je rijd de wang niet zo snel lek. Iets wat bij de RaceSport van Conti echt een ramp is in echt terrein. Mijn vrouw had het al na 50m voor elkaar in een bike park. (65kg.)

Voor de Voerstreek gaat er dan weer niks boven echt tubeless in ons meidoorn paradijs.
Tubeless en stevige zijwangen.
Mijn vrouw had na een paar honderd meter haar RoRo al kapot.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Hoe doe je dat? Ligt dat niet gewoon aan (veel) te lage bandenspanning?
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Oli4k schreef:Hoe doe je dat? Ligt dat niet gewoon aan (veel) te lage bandenspanning?
Nee, als je de wang langs stenen laat schuren zijn die lichte bandjes zo lek op de wang. Met binnenband of protection band heb je hier veel minder last van.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mijn ervaring met tubeless is dat het ventiel vervuild raakt met latex met als gevolg dat het niet goed meer afsluit. Gewoon af en toe vervangen of ben ik de enige die dat heeft?
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

kan niet meer schreef:Mijn ervaring met tubeless is dat het ventiel vervuild raakt met latex met als gevolg dat het niet goed meer afsluit. Gewoon af en toe vervangen of ben ik de enige die dat heeft?
Een druppeltje kettingolie op teflonbasis op de ventielkern helpt, duurt langer voordat het verstopt raakt. Uiteindelijk inderdaad vervangen, je kunt voor een paar euro een zak ventielkernen kopen, of gewoon uit oude 26" binnenbanden oogsten als je die nog hebt liggen.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

ThaSingleTrackMastah schreef:
Real Epic '89 schreef:En je rijd de wang niet zo snel lek. Iets wat bij de RaceSport van Conti echt een ramp is in echt terrein. Mijn vrouw had het al na 50m voor elkaar in een bike park. (65kg.)

Voor de Voerstreek gaat er dan weer niks boven echt tubeless in ons meidoorn paradijs.
Tubeless en stevige zijwangen.
Mijn vrouw had na een paar honderd meter haar RoRo al kapot.
Zijn jullie getrouwd met Missy Giove en Anne-Caroline Chausson of zo? :o
Die van mij laat de spulletjes gewoon heel.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ze lijkt het meest op Missy Giove, maar ze rijdt net iets voorzichtiger :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

ThaSingleTrackMastah schreef:Ze lijkt het meest op Missy Giove, maar ze rijdt net iets voorzichtiger :-q
:-q Ze vind het eigenlijk maar niks en wil weer zo snel mogelijk op de camping zijn...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Real Epic '89 schreef:
ThaSingleTrackMastah schreef:Ze lijkt het meest op Missy Giove, maar ze rijdt net iets voorzichtiger :-q
:-q Ze vind het eigenlijk maar niks en wil weer zo snel mogelijk op de camping zijn...
Dat zal t zijn 8)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat is positief! Kan ze mooi vast de afwas doen, je fietskleding van de vorige dag wassen en je bier koud zetten. :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik zal haar eens aan je voorstellen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Back2bike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 17 september 2012, 19:43
Mijn mountainbike: Ghost HTX 5700 / Specialized Carve Pro 29

Oke, ik heb even hulp nodig bij het tubeless maken van mijn wielen/banden. Ik heb een specialized carve originele wielset waarop staat dat deze blissready (=tubeless) is. Daarnaast heb ik maxxis tubeless readdy banden gekocht. Nu verwijderde ik de originele rode rimtape (zoals op fora staat, dit is meer een gaas ipv luchtdichte tape), bracht de yellow tape aan. Vervolgens band er op, een klein strookje vrijgelaten voor de latex ingieten. 100mL ingegoten en als een malle op gaan pompen. Er kwam geen een een klein beetje lucht in de band. Wat is het probleem? Heb het ook nog geprobeerd met CO2 probleem maar geen succes.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ventielkern eruit, compressor of tyre booster eraan.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Back2bike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 17 september 2012, 19:43
Mijn mountainbike: Ghost HTX 5700 / Specialized Carve Pro 29

Oke je denkt dat het dus puur is om dat eerste beetje lucht erin te krijgen dat hij dan wel dicht geraakt? Ik las ook al mensen over meerdere lagen tape zodat de band wat moeilijker op de velg gaat
Plaats reactie