Fontana en Sagan hebben volgens mij vlak na de eerste ronde beiden op hetzelfde punt lek gereden, allebei de voorband aan flarden...
Fontana Schwalbe en Sagan S-works bandjes, niet bepaald stevige banden.
Word toch best irritant de hoeveelheid rijders die telkens wegvallen door lekke banden, komt de races niet ten goede. Verplicht 'zware' 700gr. + banden voor iedereen vanaf nu!
Olympic MTB XC
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1927
- Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
- Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
- Contacteer:
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1602
- Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
- Mijn mountainbike: GHOST tacana 5
En al die conti rijders dan.... geen lekke gezien.Zumpelvelder schreef:Fontana en Sagan hebben volgens mij vlak na de eerste ronde beiden op hetzelfde punt lek gereden, allebei de voorband aan flarden...
Fontana Schwalbe en Sagan S-works bandjes, niet bepaald stevige banden.
Word toch best irritant de hoeveelheid rijders die telkens wegvallen door lekke banden, komt de races niet ten goede. Verplicht 'zware' 700gr. + banden voor iedereen vanaf nu!
Alleen de schwalbes en de sworks maar geloof ik
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2920
- Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
- Mijn mountainbike: Bird Aeris 9
Zumpelvelder schreef:Fontana en Sagan hebben volgens mij vlak na de eerste ronde beiden op hetzelfde punt lek gereden, allebei de voorband aan flarden...
Fontana Schwalbe en Sagan S-works bandjes, niet bepaald stevige banden.
Word toch best irritant de hoeveelheid rijders die telkens wegvallen door lekke banden, komt de races niet ten goede. Verplicht 'zware' 700gr. + banden voor iedereen vanaf nu!
Ga jij maar lekker met die zware banden wedstrijden rijden, succes. Conti heeft het ook wel voor elkaar, er bestaat ook nog zoiets als pech. Absalon heeft ook wel eens lek gereden met zijn conti's, dus dat zegt ook niks. Als je een scherpe steen net verkeerd pakt gaat elke band kapot.
Bird Aeris 9 blurple
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1927
- Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
- Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
- Contacteer:
Je hebt zwaar, en je hebt super zwaar... Een Conti Protection of standaard Vittoria band, die ik nu al jaren zelf rij, van ongeveer 650/700gr. gaan toch echt een heel stuk minder snel lek maar zijn zeker nog niet TE zwaar om mee te racen is mijn ervaring. (Conti's of Maxxis vind ik overigens minder lekbestendig dan de Vittoria)novaterra schreef:Ga jij maar lekker met die zware banden wedstrijden rijden, succes. Conti heeft het ook wel voor elkaar, er bestaat ook nog zoiets als pech. Absalon heeft ook wel eens lek gereden met zijn conti's, dus dat zegt ook niks. Als je een scherpe steen net verkeerd pakt gaat elke band kapot.
Rij nu al jaren wedstrijden met die iets zwaardere banden, op vaak steenachtige ondergronden, maar nooit meer een stootlek gehad. Terwijl ik daarvoor met lichtere banden soms tot wel 4x per seizoen plat stond. Met zo'n 'licht' bandje durfde ik opeens niet eens meer normaal te dalen waardoor ik alleen maar langzamer werd.
Het is en blijft een materiaalsport en men kan wel eens pech hebben ja. Maar de hoeveelheid lekke banden bij de wereldtop is nu echt te hoog! ..maakt de competitie er ook niet beter op.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 451
- Lid geworden op: zo 22 juli 2007, 22:59
- Mijn mountainbike: Surly Straggler SS, Giant XTC 29er, Giant TCR Advanced
Ik ben het er wel mee eens dat lekke banden afdoet aan het kijkplezier. Je wilt toch dat er een mooie strijd ontstaat en niet dat lekke banden de wedstrijd bepalen. Het zou kunnen dat (zeker bij de olympische wedstrijd) rijders kiezen voor een lichte band, omdat ze liever of top 3 rijden of anders net zo goed niet finishen. Top tien of top vijftien wordt niet genoeg gewaardeerd waardoor er een soort alles of niets tactiek ontstaat. Maar misschien is dit weer een beetje vergezocht van mij. Ik heb de afgelopen weken een beetje teveel 'ik ga voor goud' en 'hiervoor doe ik het niet' gehoordZumpelvelder schreef:
Het is en blijft een materiaalsport en men kan wel eens pech hebben ja. Maar de hoeveelheid lekke banden bij de wereldtop is nu echt te hoog! ..maakt de competitie er ook niet beter op.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2178
- Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
- Mijn mountainbike: Isn't dead.
Volgens mij is dit een productie model waarmee hij zijn trainings rondjes reed.....Rayb81 schreef:Vind ik toch aardig licht
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29837
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Volgens mij is dat de fiets van Jenny Rissveds, als ik tenminste de sticker op de zitbuis mag geloven. (overigens zie ik ook hier verschillen, dus toch trainingsfiets?)Real Epic '89 schreef:Volgens mij is dit een productie model waarmee hij zijn trainings rondjes reed.....Rayb81 schreef:Vind ik toch aardig licht
Ik ga er van uit dat Nino niet z'n trainingsrondjes op die fiets heeft gereden...
Ik denk ook dat 't alles of niets is.jankoets schreef:Ik ben het er wel mee eens dat lekke banden afdoet aan het kijkplezier. Je wilt toch dat er een mooie strijd ontstaat en niet dat lekke banden de wedstrijd bepalen. Het zou kunnen dat (zeker bij de olympische wedstrijd) rijders kiezen voor een lichte band, omdat ze liever of top 3 rijden of anders net zo goed niet finishen. Top tien of top vijftien wordt niet genoeg gewaardeerd waardoor er een soort alles of niets tactiek ontstaat. Maar misschien is dit weer een beetje vergezocht van mij. Ik heb de afgelopen weken een beetje teveel 'ik ga voor goud' en 'hiervoor doe ik het niet' gehoordZumpelvelder schreef:
Het is en blijft een materiaalsport en men kan wel eens pech hebben ja. Maar de hoeveelheid lekke banden bij de wereldtop is nu echt te hoog! ..maakt de competitie er ook niet beter op.
Maar als je nu op de 3e plaats uitvalt omdat je een 50gram lichtere band hebt gekozen (of omdat je niet goed hebt gestuurd) dan is dat (voor jou) blijkbaar niet de juiste tactiek geweest.
Tja als je alles van tevoren weet...
Maar ik ben het er wel mee eens, als het een soort Russisch roulette wordt, "blijft mijn fiets heel of gaat 'ie voor de eindstreep al kapot ?" dan kijk je naar heel iets anders dan een wedstrijd.
Ook spannend, maar anders.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2178
- Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
- Mijn mountainbike: Isn't dead.
Ik vind dat risico nemen hoort bij onze sport. Lekke banden of onderuit gaan. Komt op hetzelfde neer.
En toch, behalve de wielen zitten er geen gekke onderdelen op, is niets uitgeboord of afgezaagd en een normaal zadel. Met 'normale' wielen (dus met banden die jij en ik kunnen kopen...) blijft het gewicht onder de 10 kg. Inclusief pedalen en bidonhouder!!Rayb81 schreef:Vind ik toch aardig licht
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Extreme Biker
- Berichten: 707
- Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45
Én een beetje modder!Lars TB schreef:... blijft het gewicht onder de 10 kg. Inclusief pedalen en bidonhouder!!
Topic Route de Graafschap
FB route de Graafschap
Mountainbike: Giant Anthem Advanced 29
Mountainbike 2 (verkocht): Specialized Camber
Strava: Hierzo
FB route de Graafschap
Mountainbike: Giant Anthem Advanced 29
Mountainbike 2 (verkocht): Specialized Camber
Strava: Hierzo
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2178
- Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
- Mijn mountainbike: Isn't dead.
Waar is die tijd van de 26" gebleven. Toen reden die jongens met fully's van 7,5kg.nversteege schreef:Én een beetje modder!Lars TB schreef:... blijft het gewicht onder de 10 kg. Inclusief pedalen en bidonhouder!!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10365
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Maar niet zo snel als nu met 29"...
Gewicht is niet alles, blijkt maar weer.
Gewicht is niet alles, blijkt maar weer.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.