Canyon Lux CF 9.9 SL of Scalpel Si Carbon 2

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Bij levering van mijn Lux had ik een kleine lak schade aan de voorvork, heb ervoor gekozen om dit te laten compenseren. Met de gedachten een kras zit er snel op, bijvoorbeeld door een tak of rond vliegende steen.

Dus gewoon lekker in elkaar laten zetten en die voucher aannemen :-q
ZandEronder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 6 augustus 2016, 21:46

Inmiddels de Lux voor het eerst uitgelaten en ik moet zeggen: wat een verschil. Zelfde rondje (MTB route Rijssen) ruim 3 minuten sneller dan snelste ronde op mijn IdWorx en geen last van stijve rug.
Enige dat me opviel was dat de contis met name het voorwiel toch wel een aantal keer wegschoof. Voor wie de route kent, 22km voornamelijk singletrack met heel veel (kom)bochten en heuveltjes. Vanwege warme weer combinatie van mul zand and harde stukken.

Daarom toch maar besloten om gelijk terug te gaan naar mijn vertrouwde Schwalbes. Vanavond geprobeerd tubeless te maken maar na 2 uur klooien niet gelukt....krijg met geen mogelijkheid de band opgeblazen. Volgens mij de volgorde goed gedaan: velglint zit er al in, tubeless ventiel, band wangen gesprayed met zeepwater, sealant erin, compressor erop.....en dan niets.

Iemand nog suggesties? Heb nu eerst maar de binnenband er weer in gedaan en op 2.5bar opgeblazen, misschien moeten de banden eerst een nachtje goed vorm krijgen op de velg en dan morgen nog maar eens proberen.
ZandEronder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 6 augustus 2016, 21:46

Nu dat Canyon opnieuw verschillende 2016 modellen in de uitverkoop hebben gedaan, was de mijne ook plots 500 euro goedkoper. Omdat ik nog binnen de 30 dagen periode zit heb ik Canyon gemaild en binnen een dag een reactie dat ik geld terugkrijg. TOP support van Canyon tot nu toe.

Andere vraag: weet iemand of de bijgeleverde zadelpen van Ritchey ook zadels met rails van 7mm x 9mm ondersteunt? Kon het niet duidelijke vinden op de Ritchey site of ik daar nu een andere klem voor nodig heb of niet.
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Super dat je nog 500 euro hebt terug gekregen van Canyon!

De vraag over de rails kan je het beste hier stellen: http://www.mountainbike.nl/forum/viewforum.php?f=9" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

ZandEronder schreef: Iemand nog suggesties? Heb nu eerst maar de binnenband er weer in gedaan en op 2.5bar opgeblazen, misschien moeten de banden eerst een nachtje goed vorm krijgen op de velg en dan morgen nog maar eens proberen.
Allereerst gefeliciteerd met je aankoop! En hopelijk ga je er veel plezier mee beleven. :-q

Enne, suggesties? De makkelijkste weg: gewoon weer met biba's gaan rijden...doe ik ook al jaren. :wink:
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Heb afgelopen zondag weer, uit nood met een binnen band moeten fietsen dat is niks. Je zou nog kunnen proberen de band rondom aan beide zijden alvast zover mogelijk in de velgrand te trekken opdat er bij het toevoegen van lucht zo min mogelijk lucht ontsnapt. Als de band dit pakt dan gaat het daarna verder wel goed.
ZandEronder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 6 augustus 2016, 21:46

Dank voor de suggestie Peter. Nadat ik de banden 24 uur op volle spanning had gezet, kon ik daarna, binnenband eruit, tubeless ventiel erin, sealant erin en blazen. Toen ging het vrij snel. Blijkbaar als de banden nieuw zijn, liggen ze nog niet lekker om de velg (logisch eigenlijk). Nu tubeless en moet zeggen: een stuk beter - zal zeker ook deels aan de andere banden liggen maar gevoel was stuk beter.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Als je ze eerst met een biba oppomt en goed laat "ploppen" zitten ze al goed. Als je dan voorzichtig één kant loshaalt om de biba eruit te halen en ventiel erin te doen, zit in ieder geval 50% van de band al dicht voordat je weer gaat pompen. Dat helpt mij mij altijd in 99% van de gevallen.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
ernest68
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 24 september 2010, 11:38
Mijn mountainbike: Cannondale FSI Carbon 4 (jaar 2017)

Zou cannondale doen........ofkomt dat omdat ik klein beetje cannondale fan ben. :-)
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Beetje laat om nu nog je mening te geven...

Waarschijnlijk heeft het een andere reden om snel 25 berichten te halen :roll:
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

ZandEronder schreef:Inmiddels de Lux voor het eerst uitgelaten en ik moet zeggen: wat een verschil. Zelfde rondje (MTB route Rijssen) ruim 3 minuten sneller dan snelste ronde op mijn IdWorx
Die 3 minuten sneller gaat me niet lukken denk ik ;-) Maar met een Lux thuisbasis Rijssen rijden, wil ik ook vanaf volgend jaar! Ben van plan er in september 1 te kopen (als ik zo lang kan wachten...)
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Plaats reactie