Is dit een geschikte rugtas voor XC tochten?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
KosterA
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 12 april 2016, 14:46

Ik heb deze tas vorig jaar aangeschaft ivm een reis door Thailand:
http://www.ospreypacks.com/ec/en/produc ... YLITE.html

Nou vraag ik mij af of deze tas geschikt is voor gebruik tijdens het MTB'en.
Ik zit er aan te denken om er een drinksysteem voor aan te schaffen:
http://www.bever.nl/osprey-hydraulics-l ... oC-WPw_wcB

Heeft iemand ervaringen met dit type tas?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Geen ervaring met deze rugzak, maar op het eerste oog zou ik zeggen: waarom niet?
Desnoods test je het draagcomfort een paar ritjes voordat je er een drinkreservoir voor koopt. Stop er maar een extra bidon in ;-)

Ik ga er wel vanuit dat deze rugzak een vak heeft voor een reservoir en doorvoer voor een slang, anders is het niet handig. Onbeschermd is het risico dat het reservoir lek gestoten wordt te groot, en het gaat ook uitzakken naarmate het leger raakt (in een rugzak die ervoor bedoeld is zit een haakje/lusje om het reservoir aan op te hangen).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Scaramaus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 24 mei 2016, 13:19

Ik ben zelf wat meer gecharmeerd van dit rugzakje: Lowe Alpine Airzone
Deze heeft een gebogen rugpand waardoor je betere ventilatie hebt.
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

kermit schreef:Geen ervaring met deze rugzak, maar op het eerste oog zou ik zeggen: waarom niet?
Desnoods test je het draagcomfort een paar ritjes voordat je er een drinkreservoir voor koopt. Stop er maar een extra bidon in ;-)

Ik ga er wel vanuit dat deze rugzak een vak heeft voor een reservoir en doorvoer voor een slang, anders is het niet handig. Onbeschermd is het risico dat het reservoir lek gestoten wordt te groot, en het gaat ook uitzakken naarmate het leger raakt (in een rugzak die ervoor bedoeld is zit een haakje/lusje om het reservoir aan op te hangen).
Als je een beetje handig bent, maak je dat zo zelf. Mijn vrouw gebruikt nu regelmatig mijn waterzak in haar rugzak als ze lange wandeltochten gaat maken.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
AFJ13
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: di 13 mei 2014, 08:58
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 9.9 AL

Ik heb een osprey fietstas. De raptor. Heel bewust ipv een camelback ivm draagcomfort en het drink systeem vergeleken metbcamelback

Deze tas liikt me meer dan geschikt voor op de fiets. En volgens omschrijving geschikt voor drinksysteem
KosterA
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 12 april 2016, 14:46

Dank voor de reacties. Ik zal eens gaan kijken naar een geschikt waterreservoir voor de tas. Ik hoor dat, naast de systemen van Osprey zelf, de Platypus big zip er in past http://www.futurumshop.nl/platypus-big- ... oCigjw_wcB

Iemand ervaring met dit systeem?
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ja, Platypus is prima.
Maar ga vooral gewoon lekker fietsen met de tas die je hebt en een drinkzak als je dat handig vindt.
Valt het tegen dan kun je altijd nog iets anders aanschaffen toch?
Er zullen altijd mooiere en betere oplossingen blijven, net als mooiere en betere fietsen, met alleen maar zoeken en overwegen kom je nooit in het bos :)
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Over drinkzakken loopt al een topic. Ik heb zelf een drinkzak van defensie, 2,5L. Ik meen dat 'ie 15 euro kost bij de dump. Prima ding, enige nadeel is dat het drinktuitje in het verlengde van de slang zit ipv in een hoek van 90 graden. Maar dan heb je er wel een in camo-groen
Skoezie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 556
Lid geworden op: za 7 mei 2005, 09:33
Mijn mountainbike: Giant Contend AR2

Gebruik zelf een Osprey Syncro 20 voor woon-werk verkeer en vind het een top tas. Zelfs vol draagt deze fijner dan de Camelbak Mule die ik hiervoor had. Door het airspeed systeem geen last van een natte rug.
KosterA
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 12 april 2016, 14:46

Ik heb de Osprey eergisteren meegenomen op een tocht van 60km, zat prima. Voor de vorm ff een liter water in de rugzak gedaan en ook dan zit het prima. Binnenkort even een drinksysteem aanschaffen en dan kan ie elke tocht mee.

Dank voor alle reacties.
Plaats reactie