routes gezocht

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
jellecorolla
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 25 januari 2016, 17:01

hallo mensen ,

misschien dat jullie mij op ideeen kunnen brengen .

ik fiets met een fatbike en kom dan vaak op het probleem dat er veel kant en klare mtb routes te veel met verharde wegen zijn en dat fietst niet met een fatbike
( daar heb ik een fatbike niet voor gekocht :lol: )

weten jullie een app of wat dan ook waar een kaart in zit die ook opneemt , dan kan ik zelf gezochte routes opnemen en opslaan of van te voren een route bedenken op een kaart die op de telefoon zetten en rijden .
of een app waar routes op staan die geschikt zijn voor een fatbike ??

ik rij nu ook vaak delen ruiterpaden .

iemand een idee zodat ik mee onverhard of mul/ zacht grond routes kan rijden ???

p.s. ik fiets in de omgeving bilthoven , lage vuursche
Scaramaus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 24 mei 2016, 13:19

Hoi Jelle,

Wat apps betreft waar je kaarten op kunt zetten, die zijn er legio.
Osmand is één van de bekendere, maar alleen voor android, en deze is wat moeilijker om te leren.
Ik zelf ben op Orux Mapsover gestapt, een fijnere app.
Beide hebben de mogelijkheid om er kaarten op te zetten en om routes up te loaden. Ook de verreden route opslaan is natuurlijk mogelijk.
Als je naar routes wilt zoeken of zelf routes uit wil pijlen zijn er meerdere mogelijkheden.
afstandmeten.nl is een NL site. Bikemap.net is een andere erg bekende site.
Op beide kun je de OpenCycleMap gebruiken en daar kun je vaak de ondergrond van het pad op zien. Ook kun je daar routes van andere mensen zien.

Succes!
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Middels komoot kun je ook prima routes zelf plannen, bij het plannen aangeven dat je met de MTB wilt rijden en hij plant o.b.v. Open Cycle Maps de route zoveel mogelijk offroad.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ts, gewoon met je fatbike de mtb routes pakken, en zeker niet op ruiterpaden. Als je de publieke opinie tegen "ons" wilt krijgen moet je vóóral daar rijden waar het niet mag. Op de heuveltje is het erg druk.
jellecorolla
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 25 januari 2016, 17:01

baron062 schreef:Ts, gewoon met je fatbike de mtb routes pakken, en zeker niet op ruiterpaden. Als je de publieke opinie tegen "ons" wilt krijgen moet je vóóral daar rijden waar het niet mag. Op de heuveltje is het erg druk.
hoezo zou je met een fiets niet op een ruiterpad mogen fietsen ????
jellecorolla
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 25 januari 2016, 17:01

Scaramaus schreef:Hoi Jelle,

Wat apps betreft waar je kaarten op kunt zetten, die zijn er legio.
Osmand is één van de bekendere, maar alleen voor android, en deze is wat moeilijker om te leren.
Ik zelf ben op Orux Mapsover gestapt, een fijnere app.
Beide hebben de mogelijkheid om er kaarten op te zetten en om routes up te loaden. Ook de verreden route opslaan is natuurlijk mogelijk.
Als je naar routes wilt zoeken of zelf routes uit wil pijlen zijn er meerdere mogelijkheden.
afstandmeten.nl is een NL site. Bikemap.net is een andere erg bekende site.
Op beide kun je de OpenCycleMap gebruiken en daar kun je vaak de ondergrond van het pad op zien. Ook kun je daar routes van andere mensen zien.

Succes!


bedankt voor je tips , ga ze van de wek op een avond allemaal even bekijken en uitproberen
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

jellecorolla schreef:
baron062 schreef:Ts, gewoon met je fatbike de mtb routes pakken, en zeker niet op ruiterpaden. Als je de publieke opinie tegen "ons" wilt krijgen moet je vóóral daar rijden waar het niet mag. Op de heuveltje is het erg druk.
hoezo zou je met een fiets niet op een ruiterpad mogen fietsen ????
Serieus?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

jellecorolla schreef:
baron062 schreef:Ts, gewoon met je fatbike de mtb routes pakken, en zeker niet op ruiterpaden. Als je de publieke opinie tegen "ons" wilt krijgen moet je vóóral daar rijden waar het niet mag. Op de heuveltje is het erg druk.
hoezo zou je met een fiets niet op een ruiterpad mogen fietsen ????
Omdat die exclusief voor gebruik met een levend ros bedoeld zijn.
Stalen rossen tellen niet mee.
Zo... Nou weet je het...

Nee, niet iedereen houdt zich aan die regels, en wat je daar ook van vindt: goed voor het imago van de MTB-er is het niet, als ze je daar tegenkomen. En al helemaal niet als je dan antwoordt met: 'hoezo zou je....' :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Draai het eens om: Ben jij blij als je ineens een ruiter tegenkomt op een mooie en speciaal voor de MTB aangelegde singletrack? Erger nog, het kan ronduit gevaarlijk zijn. :roll:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

jellecorolla schreef:
baron062 schreef:Ts, gewoon met je fatbike de mtb routes pakken, en zeker niet op ruiterpaden. Als je de publieke opinie tegen "ons" wilt krijgen moet je vóóral daar rijden waar het niet mag. Op de heuveltje is het erg druk.
hoezo zou je met een fiets niet op een ruiterpad mogen fietsen ????
Een spoorbaan is ook mooi voor de fatbike, en daar mag je, om redenen, ook niet fietsen. Je nederlands is vrij goed, dus ik zou eerst even de borden lezen voordat je op goed geluk het bos in duikt. Ik vrees dat we in het drukke NL toch echt vaker de fatsoensrakker uit moeten hangen om het voor iedereen nog een beetje leuk te houden.

Ik was dinsdag overigens even op het mtb-parkoers van Zandvoort, dat was al weer behoorlijk mul. Kan mij bepaalde delen van Lage Vuursche ook herinneren als zeer mul in de zomer.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zoek het eens de andere kant op... aan de kust op het strand. Kun je prima uit de voeten, zeker als je Noordwijk en Zandvoort aandoet!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Rolla78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: do 28 februari 2013, 18:30
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 27,5"

Hallo Jelle,

Er zijn volgens mij genoeg mooie routes in de buurt om je bike uit te laten. Lage vuursche om de hoek en de routes van de heuvelrug ook erg dichtbij. Ik begrijp dat op verharde wegen rijden met een fatbike niet leuk is. Dan zou ik zeggen zet de fiets achterop de auto en ga zo naar deze routes toe. Als dit geen optie is dan zou ik is gaan nadenken of de fatbike wel de juiste optie voor je was. Zelf ga ik ook niet graag met de auto op pad, dit heeft als gevolg dat er eerst een stuk verhard afgelegd moet worden voordat ik los kan gaan op een mooie route in de buurt. Vandaar ook dat ik zelf niet snel een fatbike zal kopen... :wink:
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Vanuit Lage Vuursche fiets je zo (onverhard) naar het Gooi waar je je helemaal kan uitleven. Veel plezier!
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
knetter
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 30 december 2011, 21:20
Mijn mountainbike: Den Helder

Ik weet dat het even rijden is maar in de pwn schoorl en bergen kan je tot half elf rijden en daar is zeker genoeg los zand te vinden
jorismountainbike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 21:41

onderin bij berschehoek is een zandpad waar je nooit iemand ziet
Plaats reactie