mooi weer!

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
mrkoetje
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: di 9 oktober 2012, 11:36
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.6 2022
Contacteer:

Gisterenavond weer even een snelle ronde gemaakt rondom MTB route Oosterbeek.
Ik kon de laatste tijd wat minder biken, maar de komende tijd gaat deze jongen weer 2 x in de week. Maar wat me opviel was de heerlijke geur in het bos (lente), alles is weer helemaal groen (3 weken terug nog kaal), paden liggen er heerlijk bij! (nog weinig mul zand en modder is bijna weg) en dat ik (op 2 na) geen andere MTB-ers tegenkwam.Dat laatste viel me 3 weken terug ook op bij route Deventer op een weekenddag. Zijn de meeste MTB-ers ook racefietsers? is het vooral dat? want het is nu echt op z'n fijnst in het bos. Ik heb zelden zo snel & lekker gereden!

Waarom deze topic? als lofzang voor onze prachtige sport, zeker in deze tijd van het jaar
Nooit meer op je bek, op een single TREK
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Oosterbeek ligt er sowieso echt top bij nu. Gistermiddag KOM poging gedaan op de Noord-Lus, geresulteerd in tweede tijd. Lang niet gek. En uiteraard onderweg ook genoten ;)
Van 't weekend weer Posbank, liefst vlak voor schemering. Kom zondagavond ook zelden bikers tegen.
Groots89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 15 april 2016, 16:39

Klinkt goed mannen. Misschien een idee om morgenavond (donderdag 12) met een paar forumlezers de route Oosterbeek te rijden?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Helemaal mee eens! Het is heerlijk weer om te fietsen en de paden drogen nu ook hard op.
Vooral 's morgens vroeg en 's avonds is het genieten. Overdag vind ik het nu al te warm.
Afgelopen weken weer reeën, konijnen, vossen, buizerds en allerlei ander wild tegengekomen.
Helaas ook veel wolken van muggen... Typisch een verschijnsel in de Flevopolder... :-(
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Eerlijk gezegd ben ik niet zo'n fan van dit weer. Hooikoorts patient dus fietsen voor mij beperkt zich tot een minimum.. Geef mij dan maar de rest van het jaar. Gelukkig is het maar 2 maanden heel heftig meestal.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Hier ook een fan van het vroege voorjaar. Temperatuur is ok en de brandnetels zijn nog niet metershoog. :-q
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Hooikoorts is helaas voor mij ook een bekend verschijnsel. :-(
Van de grasallergie ben ik na 2,5 jaar pillen slikken bijna af, maar nu nog het stuifmeel, bomen, onkruid e.d. :-?
mrkoetje
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: di 9 oktober 2012, 11:36
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.6 2022
Contacteer:

ah ja, de hooikoortspatienten hebben het idd zwaar.

Maar ja, het is eigenlijk perfect MTB weer nu. maar ook perfect racefietsweer natuurlijk, dat geeft ons alle ruimte. en daar waar het "grijs gebied" is qua regelgeving is de kans op controle ook wat lager hoop ik dan maar. (soms zie je in 1 bos een bordje met alleen wandelen toegestaan en ioets verderop een ander kleur bordje (andere eigenaar natuurlijk) waar fietsen en wandelen is toegestaan. schiet mij maar lek.

Ik fiets voorlopig de dinsdagavonden doordeweeks. leuk idd om eens met een groep te gaan. Ik deed dat wel eens en heb ook een whatsapp groep maar dat is meer voor de fun. dus trappen/downhills etc met tussendoor laag tempo. Leuk, maar ik hou ook van doorstampen in redelijk tempo XC. Wie doet mee dinsdag 17 mei?
Nooit meer op je bek, op een single TREK
Groots89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 15 april 2016, 16:39

I'm in, mits omgeving Arnhem/Oosterbeek/Wageningen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

donderdag lastig, dinsdag 17 voorlopig ok. Het weer wordt helaas wel weer slechter.
Misschien beter in de Let's Ride Arnhem afspreken?

starten bij Mariendaal, Schelmseweg of juist brug A50 Heteren heeft mijn voorkeur (of in Arnhem zelf)
mrkoetje
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: di 9 oktober 2012, 11:36
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.6 2022
Contacteer:

ok, ik zet 'm in de let's ride.....
Nooit meer op je bek, op een single TREK
Plaats reactie