Trail helm voor Nederland XC

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Nico777
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 23 april 2016, 20:14

Wat vinden jullie van de Bell Stoker Mips ?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dat was ook een kandidaat maar toch voor de Fox flux gekozen omdat die een betere airfow heeft/lijkt te hebben. En, dat is natuurlijk smaakgebonden, hij oogt wat saai en plastic-achtig :bier:
Nico777
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 23 april 2016, 20:14

Ik heb deze besteld en hij ligt bij de buren op mij te wachten. Weekend weg . Ben zeer benieuwd hoe deze past. Ik vind hem op het plaatje meer over het hoofd vallen. Vele helmen zitten " op" je hoofd.
Gebruikersavatar
olivierhacking
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 12 november 2014, 02:50
Mijn mountainbike: Overal en nergens

De Stoker MIPS ziet er wel mooi uit, maar zoals je ziet in deze review zijn er toch een aardig aantal minpunten: http://www.mbr.co.uk/reviews/protection ... met-review" onclick="window.open(this.href);return false;
Voornamelijk dat deze niet veel lucht.

Ik heb persoonlijk niet gekozen voor MIPS... ik twijfel toch aan de werking ervan in de praktijk. Relatief tot je hoofd zal de MIPS 'laag' toch bewegen, deze plakt niet aan je hoofd vast.
Nico777
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 23 april 2016, 20:14

Gelukkig heeft Bell het polystreen nu beschermd met een "harde" bescherming. Alleen jammer van de afwijkende kleur.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Kun je dan niet gewoon beter gelijk een Bell Super nemen?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Nico777
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 23 april 2016, 20:14

Had ook een mogelijkheid geweest, maar de klep is erg groot.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

kermit schreef:
TenZNL schreef:Hoe bevalt die Flux, Kermit?
Verder wel goed, al twijfel ik weleens of ik toch niet de kleinere maat zou moeten hebben. Moet nu de verstelling op het achterhoofd ver dicht schuiven. Maar dat is geen manco van de helm natuurlijk.
De ventilatie zit naar mijn idee op het niveau van veel andere helmen, gewoon prima.
Vandaag voor het eerst met de Flux gereden en idd, de ventilatie is dik in orde. Het is sowieso een fijne helm, hij zit als gegoten en ondanks het hogere gewicht toch erg comfortabel. Het enige minpuntje is dat m`n Oakley met z`n lange rechte pootjes tegen de verlenging van de achterhoofdbescherming komt.
Gebruikersavatar
jitz
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 2 september 2012, 20:23
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 2016

Ik ben ook lang op zoek geweest naar een helm. Was altijd erg gecharmeerd van de POC helm, maar nadat ik deze gepast had viel deze af veel te smal... Zat niet lekker bij mij en de prijs was toch wat to much... Uiteindelijk via mijn LBS de Kask Rex helm gepast. Deze zat meteen al erg lekker en is tevens erg licht. Na een mooie aanbieding toch maar besloten om voor deze helm te kiezen. Afgelopen weekend voor het eerst een langere toch gereden en ben erg blij met de helm. Goede koeling en geen enkel moment last gehad van de helm... Ben er erg tevreden mee.
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Trailhelm voor Nederland xc. Beetje dubbel ;)
Specialized Ambush, zit als gegoten om je hoofd en in een verdere enduro outfit op m'n camber oogt hij ook niet zo groot. En knetterveilig met een zweetopvang rand. Ideaal wanneer t warmer is.

Daarnaast de S3 mtb. En soms gebruik ik m'n weghelm ook in t bos en die is zeer licht en ventileert goed, de prevail. Dus als je echt voor snelheid (xc) wedstrijden gaat waar elke gram telt, kan je imo die t beste pakken.
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

En iemand al ervaring met de Giro Montaro?? Lijkt me ook een gave helm als opvolger voor m'n Bell Sweep
Always ride with a smile!!!!!!
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

Een Smith Forefront is ook een hele goede optie. Veel plezier van!
Gebruik ik ook voor van alles, maar meestal XC.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

sinds dit weekend draag ik de IXS trail RS op mijn hoofd .. ik vind dit toch wel erg lekker en veilig zitten ten opzichte van mijn MET normale helm .. hij zit iets strakker en voller om mijn hoofd .. passing eis erg lekker .. de 22 ventilatie gaten doen het erg goed ik vind hem prettig koelen ..
is weer eens wat anders...
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

ik gebruik de IXS trail RS nu een jaar of twee. Bevalt me onder alle omstandigheden erg goed.
Wat zal ik zeggen...…..
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Via athleteshop.nl heb ik nu deze Mavic Crossride (45 ex verzenden ofzo, dus een gokje waard):

Afbeelding

Hij zou dus verder over je achterhoofd moeten doorlopen, maar in vergelijking met mijn Mavic XC helm lijkt dat niet het geval te zijn. Ik heb er een prima helm aan - de vorige is al 4 of 5 jaar oud - maar ik had er wat dat betreft meer van verwacht. Hij zit overigens wel echt prima.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie