hoognodige tip voor aanschaf nieuwe mtb

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik zou Cube en consorten overslaan. Ik ken echt werkelijk niemand die van Cube naar bijv Specialized overstapt en daarna nog zijn Cube prefereert.

De Specialized Camber Comp kost ca 2500 euro en zonder inruil kun je daar meestal nog wel wat vanaf praten (5 a 10%). Ding heeft een 2x10 versnelling zodat je er ook nog mee in het buitenland kunt rijden. Goed frame, goede vork. 2 kleuren leverbaar. Een Epic is ongeveer 500 euro duurder, maar de Camber is een van de fijnst fietsende en speelse MTBs die ik afgelopen tijd getest heb. Voordeel van een Specialized is dat als er iets mis is, je gewoon naar de LBS kunt gaan. Ik ken weinig LBSen die even gratis, of voor weinig even een Cube, Bulls of Radon fixen die niet bij hun gekocht is. Tenzij je alles aan je eigen fiets kunt doen is dat natuurlijk een plus punt. Ja, de Cube/Ghost/Radon/etc hebben betere derailleurs en zijn waarschijnlijk lichter. Echter een Camber is mi de meest ideale fiets naast een hardtail (die had je al toch?). Wil je speels => camber. Wil je racy => hardtail.

Oja, nog een tip: gooi dat Strava van je telefoon :) MTB zou fun en uitdagend moeten zijn. Who cares dat 20 mensen een stuk pad sneller dan jij gefietst hebben. Waarschijnlijk hebben ze alle bochten afgestoken...
jelle.jl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 1 april 2015, 16:59

Bedankt voor je reactie!
Ik heb inmiddels al een nieuwe fiets aangeschaft. En ik wilde ook wel echt een hardtail. Gewoon een zo'n snel en licht mogelijk racemonster. Ik ben uiteindelijk toch uitgekomen bij een Bulls LT 29. 9,9 kg, RS1 en volledig XT en dat voor iets onder de 2400,-. Een echte wedstrijdfiets waar ik echt vele malen sneller mee ben dan op mijn vorige fiets. En ook nog kunnen krijgen bij een zaak in de buurt met goede service.
Ik vond dat je hierbij toch iets meer 'waar' voor je geld kreeg dan bij de wat 'luxere' merken als Specialized en Scott waar je voor mijn gevoel ook wel wat moet neerleggen voor de naam. De framekwaliteit en service van Specialized zullen dan misschien wel wat hoger liggen.

En nog even over Strava: Ik vind het vooral leuk om mezelf vooruit te zien gaan en mijn tijden over rondjes te vergelijken en te verbeteren. Het is me echt niet vooral te doen om de 'KOMs' hoor ;). Ook gebruik ik het gewoon om mijn kilometers bij te houden.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Hmm, ik kon zweren dat je een fully zocht :)
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

zonoskar schreef:Hmm, ik kon zweren dat je een fully zocht :)
:winkie: alle fietsen die Ts aanduidde waren hardtail :-q
Plaats reactie