Enduro

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

joergarms schreef:dan ben ik alles en iedereen de baas.

Ik begrijp een nieuwe wereldkampioen isgeboren... :tong

:kiss: :kiss: :kiss: Joer :wink:
joergarms
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 28 oktober 2012, 12:58
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega275 trail, custombuild. Dartmoor Primal 650 Custom. Propain Spindrift custombuild.
Contacteer:

Ik ben al in 1981 geboren, moest alleen erg lang nadenken over welke fiets ik nou wilde opbouwen. Maar met de hulp van Mudmate en Tripod is dat toch gelukt ;-)
Nukeproof Mega 275 Custombuild.
Dartmoor Primal 650b Custombuild.
Propain Spindrift Custombuild. (sold)
Giant ATX840 (retired)
Apex Ultegra racingbike.
Giant Ultimo stadsfiets.
LaurentS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 20 december 2015, 12:16

Ik rijd alles met mijn Canyon Strive CF 8.0 Race. Uiteraard is het minder efficiënt op het vlak dan een hardtail of short travel fully, maar eenmaal dat het naar beneden gaat, vlieg je iedereen voorbij :)
In vergelijking met andere 160mm fully's is de Strive ook nog best bruikbaar voor XC-style tracks (voor de fun, geen wedstrijden ntrlk) dankzij de Shapeshifter.
marcelfacd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 14 december 2007, 20:00

Iedereen heeft het alleen over de veerweg maar dat draaien en keren zoals nu op de UHR is toch geen lol met de slacke hoeken van een flinke enduro ? :o .....
Heb ook een Strive maar daar rij ik nie mee in NL eigenlijk, wel regelmatig met de marathonfiets 120/120.
Maar eigenlijk heb ik nog in NL de meeste lol :lol: op mn stalen hardtail met 26". Lekker gooien en smijten.

Even een andere invalshoek.....ik denk dat je heel veel aan je techniek kan schaven als je op een hardtail rijdt, je moet beter op je lijnen letten, beter anticiperen, je wordt sneller afgestraft.....kan nooit slecht zijn voor je techniek.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

rij prima met mijn (slacke) enduro 29 op de Utrechtse heuvelrug, vind het draaien en keren eigenlijk best meevallen daar, merendeel gaat ook met hoge snelheid en dan stuur je vooral met je balans/gewicht.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
matigefietser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 20:44
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Ik rijd met een carbon Cube Stereo (160mm) en een On-One Inbred met 120mm voor. Vind de snelheidsverschillen niet zo heel interessant meer, al voelt het soms als zwoegen op de fully, maar de beleving is zoveel anders. Wel vervelend op de NL parcours is het lage BB van de fully: als je hier niet in elke bocht blijft trappen wordt je snel langzaam ( :~ ).

Afgelopen zomer was de Cube mee naar Italie en enkele, meer flowy tracks (naar beneden) bij Garda, zou ik graag eens met de On-One doen, puur voor het directe gevoel.
Gebruikersavatar
PixlPushr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 14 juni 2014, 20:00
Mijn mountainbike: Trek Remedy 9, Kona Bass '08

Ik rij op een Trek Remedy 9 29'er. Rij er eigenlijk alles mee, Schoorl, Spaarnwoude, Noordwijk, Rhenen, Vlaardingen, Filthy Trails, Winterberg, Luxemburg, PPDS... noem maar op... Zeker geen XC kanon, maar o zoveel fun in alle snelle en technische afdalingen en jumps die je hier en daar tegen komt... Vooral in het buitenland natuurlijk
cherryman
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Giant Reign 2, TBR Custom
Contacteer:

Sinds ik kort geleden naar zuid-frankrijk verhuist ben, rij ik nu op een Giant Reign, voorlopig vooral in de buurt van Menton, Monaco en Sospel. Even wennen bergop ivm m'n vorige Nerve (vooral ook conditie), maar des te meer plezier bergaf!
Plaats reactie