Wat denken we van het nieuwe Olymische parcours voor 2016...

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

cheeta schreef:Ik zou graag de suggestie aan het Olympisch committee om een replica in een van de stadsparken hier aan te leggen om de medaillekansen te vergroten en dan 's avonds openstellen voor het grote publiek. Zou een geweldige aanwinst voor het plaatselijke MTB aanbod zijn... Ben benieuwd hoeveel mensen de sprongen nemen wanneer je het in de plaatselijke toertocht stopt :roll:
Papendal (Arnhem), replica van de rock gardens van het London 2012 parcours. Alleen niet openbaar :tong
Wil je het grote publiek mee laten genieten, dan moet je de trail crew van de Utrechtse Heuvelrug lief aankijken, er is vast wel een hoekje in Leersum over waar ze zoiets willen maken :winkie:

On Topic: leuk parcours om te zien, typisch olympisch.
Niet vergelijkbaar met de world cup parcours, maar dit is wel heel mooi in beeld te brengen.
Gebruikersavatar
MTBRobert
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 12:52

Ik zou er graag een keer rijden, lijkt me geweldig...
Parcours is zeker kunstmatig, dit zal inderdaad zijn vanwege de "exposure": alles moet goed in beeld gebracht kunnen worden.
Het parcours lijkt mij geen baantje voor een wielrenner. Als ik zie dat de winnaar van het test event nog niet eens 22 km/h gemiddeld haalt op een wedstrijd van 30 km dan lijkt het mij een zwaar parcours. In ieder geval een stuk zwaarder dan Schoorl!
Hier een link naar het Strava segment, kunnen jullie zelf oordelen: https://www.strava.com/segments/10652900" onclick="window.open(this.href);return false;
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Bijna 900hm op 30km aan rondjes vind ik toch niet verkeerd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Staat wel mijlen ver verwijderd vh mtb'en zoals ik dat doe.
En dan heb ik het niet over de snelheid of de prestaties van die mannen, maar over het parcours.
Lijkt wel een in de lengte uitgerekt bmx parcours.
Rockgarden is dan wel ineens erg serieus, vergeleken bij de rest van deze racebaan.

Het zal zo wel makkelijk zijn om de boel goed in beeld te brengen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
v_schultinge

Ik ben ook nooit zo'n voorstander van kunstmatige parcours en het staat inderdaad ver weg van hoe de meeste MTB'en beleven als ze het zelf doen.

Maar.... MTB'en is verdomd moeilijk in beeld te brengen. Dit is denk ik één van de redenen dat de sport op TV nog niet lekker is doorgebroken. Hier in Oostenrijk en Zwitserland wordt er af en toe wel eens wat uitgezonden, maar erg minimaal. In Nederland en andere landen heb ik het echt nog nooit op TV gezien. Natuurlijk is de World Cup etc. allemaal super te volgen via Red Bull TV maar dan moet je wel bewust gaan kijken en de echte exposure naar het grote publiek ontbreekt dan nog. Daarom is er op een Olympische Spelen bijna niet onder een kunstmatig parcours uit te komen. Voor een kunstmatig parcours ligt er dan toch iets leuks.

PS. Van mij hoeft MTB'en niet verder op de voorgrond te komen, het is goed zoals het is. Anders wordt het nog drukker overal :lol:
Betty1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 14:33

Eigenlijk moet er een spelen komen alleen voor alle actiesporten (surfen, skaten, mtb/bmx, etc.), wel veel breder dan de xgames. Mountainbiken valt er een beetje buiten op de gewone spelen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Maar wanneer is het een actiesport, is XC een actiesport? Is veldrijden een actiesport? Ik vind dat we dan de ondergrens voor actiesport bij Enduro moeten leggen :P.
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie