Cube of Canyon, wie helpt mij met een keuze?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
Timmioo
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 5 oktober 2015, 10:23
Mijn mountainbike: Assen

aurelius schreef:Mooie keus!
Jo dank, ben benieuwd!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Gebruikersavatar
Timmioo
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 5 oktober 2015, 10:23
Mijn mountainbike: Assen

awinkel schreef:Gefeliciteerd! Is een mooie fiets!
Welke maat is het uiteindelijk geworden?
Dank ook. Het is uiteindelijk een M geworden. Canyon adviseert "in mijn geval" een L en voor een agressievere zit een M. Qua lengte en binnenbeenlengte zit ik aan de onderkant van L en aan de bovenkant van M. Niet heel eenduidig dus. Ik ga het een maandje uitproberen en vergelijken met een paar L-etjes van enkele fietsmaatjes. Mocht het niet bevallen, kan de fiets binnen een maand geruild worden.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Gebruikersavatar
Timmioo
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 5 oktober 2015, 10:23
Mijn mountainbike: Assen

Giant-E schreef:Welkom bij de Canyonclub, haha. Ik was ook zo'n zeikerd hoor, met een nog beperkter budget maar heb werkelijk nog geen seconde spijt.
Canyon blijft momenteel gewoon de beste prijs/kwaliteit leveren, dat kan ik nu wel zeggen. Daarnaast zijn de looks natuurlijk ook super bij ze.
Met die online meettool kwam ik uit op een L ipv de verwachte XL. Ben zelf 1.92m met een bbl van 90 cm. Na mailadvies van Canyon dus voor de L gegaan.
Fiets zit als gegoten, zeker nadat ik na een seizoen rijden wat kleine aanpassingen heb gedaan, waaronder een andere zadelpen met een 2 cm setback.
Na veel rondneuzen en vergelijken, ben ik er inderdaad uit dat de prijs-kwaliteit verhouding van Canyon zeer goed is. Ik durf te stellen dat je voor €1000 een Canyon aanschaft tegen een "bekender" merk bij de lbs voor een prijs van +/- €1400.

Ik ben razend benieuwd.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Gebruikersavatar
Timmioo
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 5 oktober 2015, 10:23
Mijn mountainbike: Assen

Nu nog ff sparen voor de Canyon Nerve.....
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
ddeftones
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: di 3 november 2015, 22:45
Mijn mountainbike: Ripmo

Timmioo schreef:Nu nog ff sparen voor de Canyon Nerve.....
Deze worsteling qua keuze tussen Canyon, Cannondale etc. herken ik heel erg. Ben begonnen op een Bulls Copperhead en rijd nu een Canyon Nerve. Geen seconde spijt van gehad. Werkelijk superfijne fiets, veel waar voor geld en ziet er ook nog eens super uit.
be quiet and drive
Gebruikersavatar
Timmioo
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 5 oktober 2015, 10:23
Mijn mountainbike: Assen

ddeftones schreef:
Timmioo schreef:Nu nog ff sparen voor de Canyon Nerve.....
Deze worsteling qua keuze tussen Canyon, Cannondale etc. herken ik heel erg. Ben begonnen op een Bulls Copperhead en rijd nu een Canyon Nerve. Geen seconde spijt van gehad. Werkelijk superfijne fiets, veel waar voor geld en ziet er ook nog eens super uit.

Mijn Grand Canyon 6.9 is intussen binnen, geen moment spijt van gehad tot nu toe, inderdaad veel waar voor je geld als ik het vergelijk met de zogenaamde A-merken in dezelfde prijsklasse. Heerlijke fiets, ik heb de overstap gemaakt van 26" naar een 29-er en merk qua geometrie niet heel veel nadeel op, enkel voordeel, ik was er een beetje bang voor eerlijk gezegd... :-{ maar onterecht. De Nerve is een strak fietsje man, die komt er nog wel een keertje bij...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

En de maat bevalt ook?
Gebruikersavatar
Timmioo
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 5 oktober 2015, 10:23
Mijn mountainbike: Assen

Ben gegaan voor de M, qua binnenbeenlengte zit ik aan de onderkant van een L en bovenkant van de M. Het bevalt mij goed en geeft me een iets sportievere zit, ik ben nog een beetje zoekende naar de juiste afstellingen qua stuurpen, zadelafstand en -hoogte. De stuurpen heb ik al omgedraaid voor een iets diepere zit, ik ga nog even experimenteren met 1 cm. langer, dat zou moeten voldoen.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Plaats reactie