Five Tens Freerider in natte condities

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Dgo
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 22:51
Mijn mountainbike: BMC Fourstroke FS 29

lochnes schreef:
Bijkiejr schreef:
Daarvoor zit een speciaal lusje op de tong van de schoen. Veters daar doorheen trekken nadat je ze hebt gestrikt en klaar is Kees. Nooit meer een veter tussen je cranck.
dus daar is dat lusje voor! mmm, ik ben op schoenstrik gebied wel echt een uberkneus geloof ik....
Niet echt, dat lusje zit er om te zorgen dat je tong niet naar beneden zakt.
BMC\ fourstroke FS 29
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Niet dat kleine lusje, er zit (bij bepaalde modellen waaronder de Karvers in ieder geval) een extra elastische lus om de veters weg te houden. Hier zie je en het lusje om de lip omhoog te houden en daarboven elastiek over de hele breedte voor de veters...

Afbeelding

Bij Vans trok ik ze altijd ergens onder een veter door en bij oude Shimano DX'en gewoon veters wegwerken onder de klittenband strap, wat ook bij veel FiveTens moet werken; nooit ergens last van.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mijn FT's hebben dat veter-elastiek (helaas) niet. Ik leg een extra knoop in de veters nadat ik ze gestrikt heb, dan zijn de lussen zo kort dat ze nergens achter blijven hangen of in de ketting terecht kunnen komen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Je kan de uiteinde van de veters ook weer terug onder je veters schuiven.
Plaats reactie