verschil rijervaring budget vs duurdere 29er

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
F4N74SY
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 5 april 2015, 13:56
Mijn mountainbike: Giant XTC 2005

Zoals wat dan? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil alleen geen Cube, heb geen klik met het merk. En zoek dus een 29'er hardtail
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

F4N74SY schreef:Zoals wat dan? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil alleen geen Cube, heb geen klik met het merk. En zoek dus een 29'er hardtail
"echt" aan de onderkant van de markt zit fietssportief met XTrail, met een fullveelXT/Reba voor onder de 1000,00
http://www.fietssportief.nl/nl/producte ... trail/1173" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarnaast nog wat eerdere modeljaren "nog meer" in de aanbieding :-D
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

F4N74SY schreef:Zoals wat dan? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil alleen geen Cube, heb geen klik met het merk. En zoek dus een 29'er hardtail
Deze Grand Canyon: https://www.canyon.com/nl/mtb/grand-can ... x-7-9.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Of deze Radon ZR Race: http://www.radon-bikes.de/bikes/mountai ... ace-29-70/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gerenomeerde internetbedrijven, mn Canyon zeer groot, zeer goed geteste fietsen, waar anderen prijstechnisch niet overheen, of juist onderdoor, kunnen. Cube eventueel wel, maar daar had je niets mee, dat wilde je niet.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
F4N74SY
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 5 april 2015, 13:56
Mijn mountainbike: Giant XTC 2005

Deze fietsen ben ik in mijn speurtocht ook tegen gekomen. Zit er een merkbaar verschil tussen XT afmontage en slx afmontage? Behalve financieel dan?

En ik heb geen verstand van frame geometrie. Waar moet ik nou op Letten?
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Xt shifters zijn een pre. Deze schijnen super strak te schakelen. De voor derraileur kan rustig slx zijn achter is het meestal een xt. Crank zal elkaar niet mega veel maken. De voorvork is wel een dingetje. Alleen in die klasse voornamelijk persoonlijk.

Geo is vooral de stack en reach belangrijk ofwel Hoe vormt je lichaam om het frame
F4N74SY
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 5 april 2015, 13:56
Mijn mountainbike: Giant XTC 2005

Thanks, dat zijn nuttige tips om mee verder te gaan. Ik ga binnenkort verhuizen en zal dan daar eens een fietsenmaker bezoeken om te kijken welke geometrie ik nodig heb (als ik dat zo zeggen kan/mag). Beetje lullig om nu hier alles op te laten meten en dan vervolgens daar een fiets te kopen..
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik zie wel erg veel vooroordelen langskomen hier........, dus ook de mijne nog even:
SLX schakelspul is niet merkbaar slechter als XT (en met Deore schakelt het ook) en sneller wordt je er al helemaal niet van.
Deore remmen zijn goed zat voor 99% van alle mtb-ers.
Wielen.........met ruim 100kg zit je gewoon aan minimaal 2kg wielset en die hoeft niet echt duur te zijn.
Banden schelen veel (minder nop is gewoon sneller) maar kies met jouw gewicht gewoon de breedste versie en rijdt ze (evt ghetto) tubeless.
RS Reba is zo'n beetje de "norm" voor iets goeds, maar ook Manitou heeft goed spul.......star scheelt trouwens gewicht, onderhoud, is stijver en voelt sneller.
Ga vooral testrijden!!!
29er hardtail is vlgs mij bij jouw lengte de enige optie als je "gewoon" snel wilt mtb-en.

NB: net buiten jouw budget......erg "out of the box" ......ideaal voor jouw lengte/gewicht en snel: Surly Krampus 29plus...........maar misschien is dat net een stapje te ver ?
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

F4N74SY schreef:Deze fietsen ben ik in mijn speurtocht ook tegen gekomen. Zit er een merkbaar verschil tussen XT afmontage en slx afmontage? Behalve financieel dan?
http://reviews.mtbr.com/shimano-compone ... your-money" onclick="window.open(this.href);return false;
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

MonkeyRider schreef:Ik zie wel erg veel vooroordelen langskomen hier........, dus ook de mijne nog even:
SLX schakelspul is niet merkbaar slechter als XT (en met Deore schakelt het ook) en sneller wordt je er al helemaal niet van.
Deore remmen zijn goed zat voor 99% van alle mtb-ers.
Wielen.........met ruim 100kg zit je gewoon aan minimaal 2kg wielset en die hoeft niet echt duur te zijn.
Banden schelen veel (minder nop is gewoon sneller) maar kies met jouw gewicht gewoon de breedste versie en rijdt ze (evt ghetto) tubeless.
RS Reba is zo'n beetje de "norm" voor iets goeds, maar ook Manitou heeft goed spul.......star scheelt trouwens gewicht, onderhoud, is stijver en voelt sneller.
Ga vooral testrijden!!!
29er hardtail is vlgs mij bij jouw lengte de enige optie als je "gewoon" snel wilt mtb-en.

NB: net buiten jouw budget......erg "out of the box" ......ideaal voor jouw lengte/gewicht en snel: Surly Krampus 29plus...........maar misschien is dat net een stapje te ver ?

Van mij uit geen vooroordelen hoor, ik schakel met deore :-q geen enkele klacht en het enige vergelijk heb ik met de slx van een epic dit schakelde niet veel Directer. Over xt lees ik alleen maar lof vandaar mijn uitspraak.
Mijn eigen pre is een shadow+ derrie. Dat is toch wel erg prettig
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

MonkeyRider schreef:SLX schakelspul is niet merkbaar slechter als XT (en met Deore schakelt het ook) en sneller wordt je er al helemaal niet van.
Derailleur boeit niet maar een XT shifter toch echt merkbaar beter en in bepaalde condities kun je er ook sneller mee zijn. Of je het nodig hebt voor een toertocht, of de plaatselijke XC route is weer een ander verhaal.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MonkeyRider schreef:Ik zie wel erg veel vooroordelen langskomen hier........
Wielen.........met ruim 100kg zit je gewoon aan minimaal 2kg wielset en die hoeft niet echt duur te zijn.
Grappig dat veel mensen alleen focussen op het gewicht van een wielset, in mijn ogen zijn stijfheid, binnenbreedte velg en sterkte minstens zo belangrijk. Je kunt een ongelooflijk slechte wielset van 2200gram kopen en een vele malen betere set van 1900gram .... en andersom ook :wink:
In principe houdt een setje ztr Flow EX met HOPE naven gespaakt door een GOEDE wielbouwer die 116kg prima.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie