Gebruikerservaring Scott Scale vs. Spark vs. Big Ed

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Jack2011
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 27 oktober 2013, 08:05

Spark is een goede keuze,ikzelf rij een 900sl en ben er meer dan tevreden mee ,rij bijna altijd met dempers op 70% alleen in de afdalingen open (Ardennen en Duitsland)
Heb ook een Scale 900sl hiermee rij ik op het strand met een vaste vork om maar even twee uitersten te noemen :lol:
Heb weleens tijdens onderhoud van de dempers bij Sabma de Scale met noppenbanden over diverse parcours gejaagd (lekker star,goed voor je techniek)maar dan pas ga je meer van je Spark houden,dit is natuurlijk mijn mening :-q
Veel plezier met je Spark :bier:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Goede beslissing, mooie fiets!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ja, ik ben wel blij met het fietsje. Plan is ook inderdaad om ze beide te blijven rijden. Scale waar de Spark onzin is (ook om niet te lui te worden op de Spark) En de Spark op de leuke lange routes. (als ik ergens heen ga moet het wel de moeite zijn) Ik heb de 940, fijne afmontage, twijfel alleen nog over de wielen. Volgend jaar andere laten spaken. (Hope, Ryde, Sapim) of de huidige Shimano M618, Syncros XC39 houden en tubeles maken.
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Bij welke dealer heb je de Spark gekocht als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Grote zaak in Groningen. Die had nog een 2015 model staan. (voor een leuk prijsje) Volgens de fietsenboer even verder op waren ze al uitverkocht en de 2016 modellen nog niet leverbaar. Daarnaast zijn de geruchten dat de 2016 modellen een mindere afmontage hebben en ik wilde nu een Spark. En als je nu een 2016 model koopt ben je een jaartje hip, maar 2017 is dat ding weer een oud model. :tong
◼︎ Go round the outside.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Tijgerhaai schreef:Grote zaak in Groningen. Die had nog een 2015 model staan. (voor een leuk prijsje) Volgens de fietsenboer even verder op waren ze al uitverkocht en de 2016 modellen nog niet leverbaar. Daarnaast zijn de geruchten dat de 2016 modellen een mindere afmontage hebben en ik wilde nu een Spark. En als je nu een 2016 model koopt ben je een jaartje hip, maar 2017 is dat ding weer een oud model. :tong
In Groningen of harkstede
Plaats reactie