Alleen fietsen

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik ben zo dement dat ik zelf niet eens meer weet waar ik uithang :-)

Nouja, gelukkig niet echt. Ik fiets wel 9 van de 10 keer alleen. Vallen doe ik tot nu toe eigenlijk alleen als ik met vrienden rijd. Dat moeten we dus maar niet meer doen ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Sommige mensen geven ook altijd anderen de schuld van hun eigen falen... :tong :-D
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Dice Oldskool schreef:Mijn vrouw weet de helft van de tijd al precies waar ik uithang, behalve als ik ga biken en dat wil ik graag zo houden. :roll: :winkie:
Ik geef dan wel even aan welke route ik fiets maar ze weet ook dat ze niet hoeft te bellen, pak dan toch geen telefoon aan. Werkt prima, heerlijk rustig :-D
Rolla78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: do 28 februari 2013, 18:30
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 27,5"

kermit schreef: Vallen doe ik tot nu toe eigenlijk alleen als ik met vrienden rijd. Dat moeten we dus maar niet meer doen ;-)
Met andere erbij neem je (dus) meer risico.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nou, de lokale rondjes rijd ik meestal alleen.
De ritjes in uitdagender terrein vaak met vrienden.

Volgens mij nam ik niet eens meer risico, ben eerder een voorzichtige rijder en val eigenlijk zelden. Maar vorig jaar twee keer relatief snel achter elkaar: 1e keer ineens voorwiel kwijt op een natte wortel, ribben licht gekneusd en pijnlijke schouder. 2e keer op (voor mij) onbegrijpelijke wijze het voorwiel weg op een lengterichel waar ik overheen dacht te wippen. Sleutelbeen gebroken en erg blij dat ik toen niet alleen was... een paar km van het startpunt en 140 autokm's van huis waren dan erg lastig geworden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Rolla78 schreef:
kermit schreef: Vallen doe ik tot nu toe eigenlijk alleen als ik met vrienden rijd. Dat moeten we dus maar niet meer doen ;-)
Met andere erbij neem je (dus) meer risico.
Ik blijkbaar wel....val vrijwel nooit alleen en vaker in een groepje (op uitdagend terrein). Wel erg leerzaam (en gezellig), maar ik zoek ook meer mijn grenzen op.
Rolla78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: do 28 februari 2013, 18:30
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 27,5"

Ik merk bij mezelf dat als ik alleen op onbekend terrein ben het toch wat rustiger gaat. Betekent natuurlijk niet dat als er andere bij zijn dat je dan maar blind volgas onbekend terrein in moet gaan. Toch voelt en is het anders als je met andere bent.

Op de bekende paden is het anders, iets meer risico nemen is dan mogelijk. Een pr eruit persen moet natuurlijk wel kunnen. :D :-q
Gerwinator
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 22:06
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Mee eens, als ik alleen ben in onbekend terrein dan doe ik toch wat rustiger aan. Lekker de boel verkennen in eigen tempo, zodat je de volgende keer wat meer gas kunt geven.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ik heb er normaal geen moeite mee om alleen te rijden maar toevallig afgelopen zaterdagavond een avondrit gemaakt op de route van B'hoek en daar heb ik buiten wat wildlife werkelijk helemaal niemand gezien. Dat was toch iets minder prettig. Normaal gesproken op een doordeweekse dag is er altijd wel leven in de vorm van andere fietsers of hardlopers. Dus de kans als het een keer goed misgaat dat je wel opgepikt wordt op enig moment.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Alleen rijden vind vaak wel lekker (met vrienden ook hoor, maar die fietsen niet zo vaak), vooral in de Ardennen etc. regelmatig een halve dag niemand tegengekomen (heerlijk). Route laat ik achter bij het thuisfront en zorg dat ik altijd een fluitje, opgeladen telefoon, warmtefolie, kleine EHBO kit en GPS bij heb, just in case. Neem uiteraard iets minder risico maar ga ook zeker niet als een watje rijden, mijn ervaring is dat daar vaak óók ongelukken van komen. Tot nu toe maar één keer hard onderuit gegaan, was even schrikken toen mijn been 2x zo dik werd, maar gelukkig binnen een halfuurtje de weg kunnen bereiken en met één been naar de auto kunnen trappen :winkie:

Restrisico heb je altijd, accepteer je dat niet kun je beter gaan dammen :bier:
Rolla78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: do 28 februari 2013, 18:30
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 27,5"

Fluitje vind ik een goeie! Ga ik toevoegen.
Gerwinator
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 22:06
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Fluitje is zeker een aanrader. Wat zit er allemaal in je kleine EHBO kit?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Fluitje een goede, behalve als er niemand in de omtrek is.
Vandaag de route bij Apeldoorn gereden en geen levend wezen gezien.

Ik zou naast het fluitje toch zorgen voor een mobiele telefoon die het doet en een GPS om de lat/lon door te geven.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Rayb81 schreef:Fluitje een goede, behalve als er niemand in de omtrek is. Ik zou naast het fluitje toch zorgen voor een mobiele telefoon die het doet en een GPS om de lat/lon door te geven.
Dat zei ik :wink:

@ Gerwinator; In EHBO setje simpel wat kompressen, rolletje verband, wat tape, jodium en pijnstillers. Niet voor alles geschikt, maar beter dank niks ;) Neem ik overigens alleen mee als ik wat verder van de bewoonde wereld ben.
Gebruikersavatar
jeroenslb
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 25 februari 2013, 12:13
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Heb sowieso altijd mn mobiel mee...
Verder heb ik een oude ID-kaart waar ik mijn vergunningssticker op zit.
Dus mocht het echt mis zijn heb ik tenminste iets met mijn naam er op.

Verder vertel ik mijn vrouw (meestal) wel waar ik heen ga...
DON'T LIMIT YOUR CHALLENGES...
CHALLENGE YOUR LIMITS...


Trek Superfly 9.7
Plaats reactie