Alleen fietsen

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

cheeta schreef:
MonkeyRider schreef:Ik denk dat dat voor het lijstje niet zoveel uitmaakt, hooguit voor je gevoel ?!
Begin op 2000m met een 10% pad vol met rollende stenen en 1 setje remblokken, voor of achter wat je het beste gevoel geeft. Kan zijn dat wat 15~20 minuten had kunnen zijn om op 1000m uit te komen verandert in een wandeling van een kleine 2 uur. Heb je in NL geen last van, ofwel het "waar"...

Een rol pleister lijkt me ook niet helemaal ideaal wanneer je een pols/enkel/... wilt intapen om verder te kunnen. In NL iets minder kritisch omdat wanneer het vlak is (of tenminste niet te steil) je met een hand of zonder op je pedaal te staan ook wel makkelijk in de bewoonde wereld terug komt. Ofwel wederom "waar"...

En als je niet verder mocht kunnen dan hebben ze me wijs gemaakt (dat zal dan wel voor het gevoel zijn) dat een emergency blanket ook handig kan zijn wanneer je niet op een steen van het zonnetje kunt gaan zitten genieten en je een aanrijtijd van <15 minuten ook wel kunt vergeten.
Ik denk dat je mijn opmerking verkeerd hebt begrepen;

Ik beweer niet dat mijn "lijstje" compleet is, en zeker niet dat je het afh van jouw geschetste omstandigheden zou moeten uitbreiden met bv remblokken, energency spul enz.

Ik bedoel dat het "voor het gevoel" niet nodig lijkt in Nederland, terwijl het ook hier nodig kan zijn. Ook doordeweeks op bv Posbank of off-route Nijmegen kom je geen kip tegen en is het goed om maximaal self-supporting te zijn.
MToonieB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 18 juli 2014, 14:50
Mijn mountainbike: Bulls cobra disc / focus izalco

@monkeyrider vooral je laatste opmerking zat ik mee ja...

Maar veel bruikbare tips, bedankt allemaal!! Ga eens kijken welke in mijn situatie bruikbaar zijn.

Iemand nog een idee over zo'n livetrack appje voor de iphone?
"miles miles miles......"
OldSkoolBMX
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 10:40
Mijn mountainbike: GT Helion

De app van fietstijden.nl kent livetracking. Dat geldt ook voor Endomondo. Er zijn er vast nog wel meer.
wiebie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: ma 23 augustus 2010, 14:07
Mijn mountainbike: Specialized Rumor

ID/SOS-armbandje met je gegevens in noodgevallen.
Ik ben er altijd meer gerust op als mijn man deze om heeft als hij alleen op pad gaat :-q
Mischa1970
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 29 september 2014, 18:21
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 300 TFS

inderdaad iets meenemen met een telefoonnummer erop, niet in je telefoon zetten aangezien vrijwel alle telefoons een wachtwoord oid nodig hebben om in het scherm te komen. Ik ben nog niet zolang geleden in een niet onzachtzinnige aanraking gekomen met een boom met als gevolg een zware hersenschudding en tijdelijk verlies van mijn korte termijn geheugen, ik was toen met vrienden wezen fietsen dus die hebben mij naar het ziekenhuis gebracht. Ik had wel een telefoon bij me, maar niet gegevens of id kaart. Heb er een wijze (hardhandige) les van geleerd.
terp1234
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 17 december 2013, 07:41
Mijn mountainbike: Cube LTD 29

Bij mijn Giro zat een oranje sticker waar je alle gegevens voor nood kunt invullen en binnenin je helm kunt plakken. Na 2 jaar is die nog steeds goed leesbaar bij mij.
Op al mijn Samsungs zitten een Noodoproep functie. Daar kun je bij nood-telefoonnummers komen zonder het toestel te hoeven ontrgendelen. Ik weet niet of andere Android of iOS toestellen dat ook hebben. Zo ja, zet daar dan zeker in iets in.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Is iets Android eigen.. ik heb het ook, handige optie
jeroen1977
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: za 14 september 2013, 17:52
Mijn mountainbike: Cannondale Taurine, Scott Scale 29er

Ontdekte onlangs dat je op een iPhone met iOS8 in de gezondheid app een medisch ID aan kunt maken. Deze kun je oproepen zonder de telefoon te ontgrendelen. Hier kun je een aantal contacten opgeven die iemand kan bellen in geval van nood, je bloedgroep en een aantal andere zaken. Best wel handig, ben alleen bang dat niet iedereen deze info blind kan vinden als hij/zij geen iPhone heeft....
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Dan maak je er een screenshot van en stel je het in als telefoon achtergrond. Zowel Locked als unlocked.
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

De thuisblijvers vertellen welk rondje je ongeveer gaat fietsen.
Mocht het langer duren dan doe ik altijd even een belletje naar huis.

Neem altijd wel het minimale aan gereedschap mee. Een kettinglinkje/tooltje, minitool, pompje, derailleurhanger, tangetje, tie wraps, ducttape, binnenband, bandenlichters, remblokken, geld en telefoon. Natuurlijk ook een voorraad eten en drinken.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

En als je niets meer kunt navertellen, mocht het toch gebeuren, een dogtag-plaatje omhangen met je gegeven.
En inderdaad is een GSM met ICE nummers handig ... maar dan moet deze niet gelocked zijn....
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
jeroen1977
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: za 14 september 2013, 17:52
Mijn mountainbike: Cannondale Taurine, Scott Scale 29er

Goeie Aron B! Was ik nog niet op gekomen, ga ik zo doen!
Armand Eberson
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 19 mei 2014, 09:52

Laat in ieder geval weten waar je gaat fietsen en hoe lang je ongeveer weg bent. GPS op en ICE nummer in de telefoon is ook een goede tip.

Zelf twee weken geleden flink hard onderuit gegaan terwijl ik alleen was. Ben nog naar huis kunnen fietsen, maar dat had makkelijk anders kunnen zijn.

Wil niet zeggen dat alleen fietsen niet ook heel erg leuk kan zijn :-)
Geralt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 09:22
Mijn mountainbike: Fatbikers are better bouncers

Life360 mooi gratis appje om gps te tracken, werkt super!
pinda1974
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: di 30 september 2014, 23:19
Mijn mountainbike: bulls copperhead 29er

Telefoon meenemen vind ik genoeg
Plaats reactie