neeeeee. Niet nu - maar goed, wie heeft een tip

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
smn
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 1 juni 2014, 23:02

Hallo.
Ik zou zondag meefietsen in Malmedy. Maar ik ben geveld door een chronische darmontsteking die eens in de twee jaar de kop op steekt. En dat is klote. Eerder dit jaar uitgeloot voor de CCC (ultraloop van 105 km rondom Chamonix) en nu dit. Ook langzaam fietsen zit er niet in. De pijn is simpelweg te hevig.

maar goed. Ik heb geleerd mezelf als het weer goed is - het duurt een weekje of zo - een kadootje te doen. Ik heb bedacht dat het kado een mooie MTBroute van ca 100-150 km wordt. Het plan is zaterdagavond vertrekken. Naast de auto slapen, vroeg beginnen met fietsen. Dat mag max 12 uur bruto zijn en zondagavond weer op tijd terug om maandag normaal te kunnen werken.

maar waar zal ik heen? Harz? Sauerland? Pfalz? Luxemburg? Zw woud? Vogezen? Graag jullie tips.

Liefst veel single tracks, mooie uitzichten, weinig andere mensen en niet al te heftige afdalingen vanwege gebrek aan fully, ervaring en techniek. Ik heb wel een fatsoenlijk hart-longapparaat en goeie benen.

Voorgbakken routes niet noodzakelijk. Ik kan kaartlezen en in noodgevallen gpxjes op de telefoon lezen.

wie helpt me aan wat inspiratie?
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Vogezen, la bresse, wandelkaart kopen.

Veel plezier.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

http://www.solosride.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Even kijken onder Solo's en Lowie's.
smn
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 1 juni 2014, 23:02

Dank! Vogelen ken ik van het wielrennen. Het zijn hier en daar eigenlijk gewoon alpen. 150 op de mtb zie ik me er geloof ik niet zomaar doen. Maar een beetje minder mag natuurlijk ook...
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Da zou ik sauerland overslaan. Heb vorige week hier de 120 km marathon gereden (3600 hm). Een gemiddelde van 18 km/h zeg wel iets over het technisch aspect hiervan.

Als je veel wilt klimmen en dalen dan is het prima. Eten is er ook top en een overnachting kost er maar 50 euro inc ontbijt.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Mullerthal Luxemburg. Afgelopen weekend geweest!
Plaats reactie