Photochromic of niet ??

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

john k schreef:Wat is jullie ervaring met een zonnebril met Photochromic lenzen ?

Ik ben van plan om een keer serieus geld te investeren in een goede zonnebril.
Ik kwam uit bij de Oaklay brillen met Photochromic lenzen, dit spreekt mij erg aan.
Maar ook de G30 en G40 lenzen worden aangeraden.

Graag hoor ik jullie reacties.
alvast bedankt.
G30 is wel een heeel fijne lens voor bewolkte dagen. :-q
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Jan the Man schreef:Ik heb een bril van Rudy Project met photochrome lenzen, en die werken perfect.

Ervaar geen stroboscoop effect in het bos, en van licht (op de hei) naar plotseling donker (bos) gaat ook ongemerkt (dus heel snel). Ik fiets er ook in de nacht mee (24-uurs races), dus bij geen licht gewoon helder genoeg.

Ciao
Jan
+1
Die van mij zijn ook nog op sterkte, super bril!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ook hier een BBB-tje, de Apapt deze keer. Lekker groot frame waardoor er ook niet zo snel stof, zand, of water in je ogen komt. (beter in combinatie met een harde contactlens) In het begin wel even wennen omdat je de randen van het frame ziet. Het is mijn tweede BBB photochrome. Bevalt mij goed, werkt snel genoeg van de overgang van open terrein het bos in. Meestal wordt de vegetatie toch geleidelijkaan dichter of opener. Ik vind het in ieder geval een stuk prettiger dan de keuze van welke kleur lenzen zet ik er vandaag in. Kies je transparant of een lichte tint zodat je in het bos goed ziet wat er komt dan rij je in het open veld met pijn in je kop van het felle licht. Zet je er donkere glazen in dan zie je in het bos niet goed wat er komt wat bij roots/drops nog wel eens een verrassing geeft omdat je het dan niet goed ingeschat hebt.
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie