Keuzes keuzes... Trek Fuel EX 8 of Specialized Camber Evo

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
mountainbikert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 13 april 2015, 20:35
Mijn mountainbike: Specialized Camber Evo FSR 29

Een kleine update is wel op zijn plaats nu. Ik heb zaterdag mijn Camber Evo opgehaald. Sodeknetter, wat rijdt dat lekker! En eerlijk: wat heb ik lang op de verkeerde fiets gereden. Zaterdag gelijk getest op mijn vaste rondje en ondanks dat ik nog even moet wennen aan het nieuwe stuurgedrag, scoorde ik al gelijk een berg bekertjes op mijn vaste segmenten zonder dat ik er echt moeite voor hoefde te doen. En het belangrijkste, geen last meer van mijn rug :D
De bike stuurt snaarstrak en ondanks dat ik had gedacht aan wendbaarheid te moeten inleveren, heb ik het idee dat ie echt nog veel wendbaarder is dan die oude AMS. Vind wel het stuur wat te breed. Denk dat daar aan beide kanten wel een stukje af kan. Ik heb overigens ook op de comp gereden, maar die Evo is zoveel meer fun. En die kleur, zo gaaf :D
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

Have fun, lekker he dat geel :-q
Ik had er eerst zo me twijfels over, maar vind het nu wel gaaf.

Nog een tip, die butcher voorop is een fijne band maar ik vond hem nogal vreemd spoor gevoel geven.
Ik heb inmiddels de ground control 2.3 van achter op het voorwiel gezet en een ground control 2,1 achter.
Dat rijd aanzienlijk lekkerder, uiteraard wel tubeless
mountainbikert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 13 april 2015, 20:35
Mijn mountainbike: Specialized Camber Evo FSR 29

Ik had op aanraden van de LBS voor ook een Ground Control erop laten leggen. Die Butcher gaat wel mee naar de Ardennen en Oostenrijk. En het is een heel gaaf kleurtje inderdaad!
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Marz45 schreef:Have fun, lekker he dat geel :-q
Ik had er eerst zo me twijfels over, maar vind het nu wel gaaf.

Nog een tip, die butcher voorop is een fijne band maar ik vond hem nogal vreemd spoor gevoel geven.
Ik heb inmiddels de ground control 2.3 van achter op het voorwiel gezet en een ground control 2,1 achter.
Dat rijd aanzienlijk lekkerder, uiteraard wel tubeless
Hé ik had dat zelfde gevoel met de Butcher, grappig. Ik heb toen de Purgatory voorop gelegd, dat is ook echt een aanrader: heerlijke band.
Superstom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: vr 29 juli 2011, 12:48
Mijn mountainbike: Stumperjumer Evo 2023

Ik gebruik de Butcher en Purgatory banden die bij mijn stumpjumper FSR kwamen alleen in het buitenland als het rotsachtig wordt. Voor Nederland vind ik ze wat aan de zware kant. Hier rijd ik meestal op Rocket Rons of Racing Ralphs
Mtb-topper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: do 24 september 2009, 11:17

Ik rij met mijn Evo met de Maxxis IKON. Echt superband en allround en lage rolweerstand.
Tot op heden toch wel nu onder alle omstandigheden mee gereden en bavalt prima. Varieeren met druk werkt prima. Nadeel op de weg veel lawaai maar dat is het dan ook.
Veel plezier met je bike.
Plaats reactie