Ha, zie het nu pas.Rolla78 schreef:+1 Ben ook wel even benieuwd naar die slechte ervaring met latex biba's.
Ik had bij die groene zooi last van uitscheurende ventielen, en spontane klapbanden.
Spontaan als in "terwijl de fiets in de schuur staat".
Uiteraard geen garantie, want ik zou wel iets verkeerd hebben gedaan, maar da's zo'n beetje het standaard antwoord uit Nunspeet.
Nee wat een ramp
Daarvoor jaaaaren gereden op 1 setje roze latex biba's van AirB (Boulain), die gingen echt niet lek (behalve snakebites dan).
Grappige is dat Michelin AirB had overgenomen. wat ze hebben gedaan is hetvolgende:
Ander kleurtje
Dunnere wanddikte, lichter gewicht
Andere aanhechting vh ventiel.
Kleurtje boeit mij niet, de rest was precies waar ik problemen ondervond.
Nog met meneer Boulain hierover gemaild, veel wijzer van geworden.
Klopt, je hebt in 1x veel lucht nodig, niet veel druk.DeKerfs schreef:7 bar is een druk en geen luchtstroom.
Je hebt een luchstroom (volume) in een korte tijd nodig (een 'shot' dus) om de band te laten 'ploppen', maar de druk daarbij is redelijk variabel per velg/band combi.
Ik heb combinaties waar ik met slechts 2 bar dat effect al bereik.
Dat je bij de BP dat ding op 7 moet zetten om ineens zoveel lucht te krijgen zou best kunnen, maar ik zou niemand adviseren om per definitie 7 bar te gebruiken.
Als die 7 bar echt in je band terecht komt, dan hangt je buitenband in de bomen en heb jij de velg om je nek