Natuurvernieling Provincie Zeeland

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

michel3vb schreef:112 gebruiken voor een crosser op een mountainbike parcours?? Dacht dat 112 alleen voor spoedgevallen was en daar valt dit toch niet onder neem ik aan?
Een locatie waar kinderen van 3 rondlopen en crossmotoren rondscheuren is geen gevaarlijke situatie?
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

hansdegebruiker schreef:
michel3vb schreef:112 gebruiken voor een crosser op een mountainbike parcours?? Dacht dat 112 alleen voor spoedgevallen was en daar valt dit toch niet onder neem ik aan?
Een locatie waar kinderen van 3 rondlopen en crossmotoren rondscheuren is geen gevaarlijke situatie?
Elke situatie waar sprake is van langzame verkeersdeelnemers die op die bepaalde en voor hen gereserveerde plaats niet rekenen op snelle verkeersdeelnemers is gevaarlijk.

*crossmotoren op een mtb parcours,
*mtb-ers op wandelpaden,


Zo vind persoonlijk dat staatsbosbeheer de toevoeging 'vrij FIETSEN en wandelen op de paden' zou moeten wijzigen, door het toenemende aantal mtb-ers die met een veel hogere snelheid gebruik maken van de paden dan met ' fietsen' oorspronkelijk bedoeld werd.

Imho zijn allebei de hierboven geschetste situaties onwenselijk, niet alleen in Zeeland.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Het gaat niet om het gevaar want ook dat valt mee. Lijkt mij dan ook raar als je daar 112 voor gaat bellen. Ook hier op de veluwe hebben we te maken met crosmotoren. Mijn ervaring is dat ook die mensen rustig aan doen als er fietsers of wandelaars zijn. Probleem is dat ze alles aan gort rijden voor de mountainbiker.
Bovendien maken ze over het algemeen lawaai wat niet in de natuur thuis hoort. Ze zijn niet aanspreekbaar omdat ze zowiezo illegaal bezig zijn en dus ook niet via een vereniging op de vingers getikt kunnen worden.

Gevaar is als je met mist of extreme gladheid de weg opgaat met de auto. Doen mensen ook rustig en daar verbaas ik mij over.
"This species has amused itself to death"
Marcog3
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 7 december 2014, 23:55
Mijn mountainbike: Scott scale 750 650B

kan niet meer schreef:Het gaat niet om het gevaar want ook dat valt mee. Lijkt mij dan ook raar als je daar 112 voor gaat bellen. Ook hier op de veluwe hebben we te maken met crosmotoren. Mijn ervaring is dat ook die mensen rustig aan doen als er fietsers of wandelaars zijn. Probleem is dat ze alles aan gort rijden voor de mountainbiker.
Bovendien maken ze over het algemeen lawaai wat niet in de natuur thuis hoort. Ze zijn niet aanspreekbaar omdat ze zowiezo illegaal bezig zijn en dus ook niet via een vereniging op de vingers getikt kunnen worden.

Gevaar is als je met mist of extreme gladheid de weg opgaat met de auto. Doen mensen ook rustig en daar verbaas ik mij over.

Maarja ik hoor ook wel eens mtbers schreeuwen in het bos lijkt me dat dit ook niet thuishoort,
Maar zo kun je van beide kanten nog wel 100 argumenten verzinnen.
Laat die lui lekker gaan als ze gepakt worden is t eigen schuld,
En de trails worden technischer :wink:
Eigenwijs is ook wijs!
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Har77 schreef:Zo vind persoonlijk dat staatsbosbeheer de toevoeging 'vrij FIETSEN en wandelen op de paden' zou moeten wijzigen, door het toenemende aantal mtb-ers die met een veel hogere snelheid gebruik maken van de paden dan met ' fietsen' oorspronkelijk bedoeld werd.
Zit je nou te trollen? Wat voor wereld leef jij in?

Zo ken ik er nog wel 10. Verboden hard te lopen op de voetpaden want dat gaat veel sneller dan waar de voetpaden oorspronkelijk voor zijn bedoeld. Bovendien levens gevaarlijk voor oudeeren met rollator, kleine loslopende kinderen en kleine dieren. Met crawl zwemmen onmiddelijk verbieden want dat gaat veel te snel. Alle gemotoriseerd verkeer een snelheids begrenzer op 30 km/u ivm gevaar voor mensen met een electrische rolstoel.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Marcog3
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 7 december 2014, 23:55
Mijn mountainbike: Scott scale 750 650B

:lol:
Crapton schreef:
Har77 schreef:Zo vind persoonlijk dat staatsbosbeheer de toevoeging 'vrij FIETSEN en wandelen op de paden' zou moeten wijzigen, door het toenemende aantal mtb-ers die met een veel hogere snelheid gebruik maken van de paden dan met ' fietsen' oorspronkelijk bedoeld werd.
Zit je nou te trollen? Wat voor wereld leef jij in?

Zo ken ik er nog wel 10. Verboden hard te lopen op de voetpaden want dat gaat veel sneller dan waar de voetpaden oorspronkelijk voor zijn bedoeld. Bovendien levens gevaarlijk voor oudeeren met rollator, kleine loslopende kinderen en kleine dieren. Met crawl zwemmen onmiddelijk verbieden want dat gaat veel te snel. Alle gemotoriseerd verkeer een snelheids begrenzer op 30 km/u ivm gevaar voor mensen met een electrische rolstoel.
Niks aan toe te voegen :lol:
Eigenwijs is ook wijs!
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Ach, hoe meer mensen in dit land, hoe meer gezeik! :-q
meridabiker2012
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 2 december 2012, 12:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL29/Bulls Pro 8.80 Racing

Vandaag bericht terug gehad van de gemeente en we zijn een stapje verder.

Afbeelding
Waar een wil is, is een weg.....en waar geen weg is kun je mountainbiken
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Crapton schreef:Bij ons in de omgeving zie je ze ook af en toe. De laatste tijd niet zo vaak (veel modder en water??). Maar inderdaad ze rijden alles naar de kl*ten, en met name die quads. Die maken vaak compleet nieuwe tracks omdat ze er over een singletrack niet langs kunnen. Ik heb iig een aantal maanden terug de boswachter (gewapend) zien controleren midden in het bos.

Mbt vergelijking wandelaars-MTB er zit wat in maar is niet volledig te vergelijken. Wandelaars maken ook behoorlijke sporen, en inderdaad loslopende honden.

Het verplicht rijden op een vaste route heeft ook nadelen want dan kan die route gaar worden gereden in plaats van dat het zich spreidt en de paden goed blijven. Het is een keuze en kwestie van beheer.

Crossmotoren horen in elk geval NIET in een natuurgebied en ook niet buiten brede boerenpaden (dus op dijken enz).
Degene die jij gezien hebt is waarschijnlijk een jachtopziener geweest echte boswachters lopen niet met een dienstwapen , dat terzijde is het doodzonde dat dit gebeurd
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Moeilijke kwestie, er zijn locatie's waar je echt niet kunt komen met een enduro motor.

Helaas wil ik toch even duidelijk maken dat er een wezenlijk verschil zit tussen motorcrossers en enduro/offroad rijders.

Motorcrossers rijden op motoren zonder kenteken en zullen dus ook op een gesloten circuit moeten trainen echter enduro/offroad rijders rijden op een gekentekende wegmotor op noppenbanden. Die laatste groep kun je niet verbannen naar de crossbaan als je dat doet dan moeten alle mtbers die in de natuur rijden ook verbannen naar een gesloten MTB circuit.

Ik zie het altijd een beetje als skiespringen en langlaufen het is allebei met ongeveer hetzelfde materiaal alleen het zijn wel degelijk verschillende sporten, en zo is het eigenlijk ook met enduro rijders en crossers.

Uiteraard neemt dit niet weg dat deze offroad rijders niet maar zo overal moeten gaan rijden, i.v.m. veiligheid en behoud van routes. Dit begrijp ik heel goed. Er zijn hier in de buurt erg veel mooie routes voor de mtb waar ik niet aan moet denken om daar een kudde enduro rijders op los te laten, maar er moet wel ergens gereden worden. En als je denkt dat ze maar naar de crossbaan moeten dan is dat erg kortzichtig en een duidelijk onbegrip voor bepaalde sporten.
Nederland is nu eenmaal erg vol dus het is een beetje leven en laten leven. Wat betekend heb respect voor elkaars routes, als enduro rijders mtb routes kapot rijden dan dient hier wel degelijk tegen opgetreden te worden.

Even voor de duidelijkheid ik beoefen beide sporten erg actief, dus en MTB en enduro/offroad(niet crossen).
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Bernhardxt schreef:Die laatste groep kun je niet verbannen naar de crossbaan als je dat doet dan moeten alle mtbers die in de natuur rijden ook verbannen naar een gesloten MTB circuit.
Die vergelijking gaat mank. Op meerdere punten.
Uiteraard neemt dit niet weg dat deze offroad rijders niet maar zo overal moeten gaan rijden, i.v.m. veiligheid en behoud van routes. Dit begrijp ik heel goed. Er zijn hier in de buurt erg veel mooie routes voor de mtb waar ik niet aan moet denken om daar een kudde enduro rijders op los te laten, maar er moet wel ergens gereden worden. En als je denkt dat ze maar naar de crossbaan moeten dan is dat erg kortzichtig en een duidelijk onbegrip voor bepaalde sporten.
En vaak ook niet mogen:
Afbeelding
Afbeelding
Vormfout, moet MTB zijn.
Afbeelding
Idee is wel duidelijk denk ik, ze staan er vaak.
Crossbaan misschien niet, om die analogieën door te trekken: een MX is wellicht te vergelijken met een Dirt Jumper of een Freerider.
En een Enduro (motorfiets, ja ja die waren er eerder dan 'onze' variant.) misschien met een tour/trekking/vakantie fiets. Daar is ie dan wel uit zijn element, betekent nog niet dat je 'moet' rijden, waar dat niet mag.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Misschien moet je het gedeelte "tussen zonsondergang en zonsopgang" ook omlijnen.
Enduro-rijders of crossers kom ik dan nooit tegen, maar mtb-ers genoeg.

als we dan toch bezig zijn..... :bier:
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Haha, had ik nog bijna willen doen, maar gaat buiten de 'scope' van deze topic. Net als loslopende honden trouwens...
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Het verschil tussen een mountainbike en een crossmotor is toch wel significant:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

IK ben zelf opgegroeid met motorcross en heb later vanaf mn 23e tot mn 37e heel actief gecrossed.
Het werd al eerder genoemd hier maar het is dus zo dat een motorcrosser totaal geen behoefte heeft aan rondjes over wandelpaden ed, die wil op een afgesloten terrein zn rondes rijden daar waar hij hij/zij dat mag.
Andersom is dat vaak ook, de Endurorijder wil er met zn gekentekende crosser op uit in de vrije natuur en heeft liever niet dezelfde stukken pad, vaak vinden hun het crossen ook te vermoeiend en zoeken het iets minder inspsannend.
De motorcrossers worden steeds meer verbannen door milieu, lawaai enz enz en de endurorijder heeft sowieso altijd al weinig mogelijkheden gehad, gevolg is dat die gasten met een rotgang over paden gaan waar je dus ook een gezin met kinderwagen tegen kunt komen.....onacceptabel dus.
Oplossing heb ik ook niet maar wat ik aan wil geven is dat een crossbaan aanleggen niet de oplossing is voor de Endurorijder.
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie