Natuurvernieling Provincie Zeeland

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
meridabiker2012
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 2 december 2012, 12:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL29/Bulls Pro 8.80 Racing

Ik vind de foto's van de bordjes die Nimbus heeft geplaatst goed en duidelijk voor iedereen.
Alleen hebben we dergelijke parken en bebording hier niet in Zeeland.
Hier gaat het merendeel om paden van het wandelnetwerk.

Afbeelding
Waar een wil is, is een weg.....en waar geen weg is kun je mountainbiken
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

Nimbus schreef:Het verschil tussen een mountainbike en een crossmotor is toch wel significant:
.....
:lol: Whahaha uw foto's deden het, nu moest ik wel reageren.
Is dat waar u zich zo druk om maakt? wat een geweldig leven moet u hebben. :-q

Nee serieus heren, dames.... kom op zeg!
Wat een kinderachtig gedoe, moeten we het nu ook nog eens voor elkaar gaan lopen verpesten?
Straks mag je helemaal niets meer in dit vergrijzende Zeeland.
Moet de gemeente nou hier weer een zak met geld tegenaan gaan smijten? (borden, controles, hekken enz. en dan straks weer zeuren dat er zoveel geld verspild wordt zeker :~ )
Stel je niet aan joh en laat iedereen lekker zijn hobby/sport uitoefenen, en zeker op zulke achteraf dijkjes en bospaden.

Zullen we het nu weer over Zwarte Piet hebben? :wink:
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

bennie83 schreef: :lol: Whahaha uw foto's deden het, nu moest ik wel reageren.
Had toevallig een camera bij de hand toen er een crosser voorbij kwam. Naar het schijnt heeft discussiëren op basis van feiten en objectief bewijs meer zin dan een beetje in het rond raaskallen en denken lukraak ad hominem's aan te moeten wenden
Is dat waar u zich zo druk om maakt?
Nee, verre van, maar zie hierboven.
wat een geweldig leven moet u hebben. :-q
Ik mag niet klagen denk ik, maar dat staat hier ver buiten en dat gaat je niks aan.
Nee serieus heren, dames.... kom op zeg!
Wat een kinderachtig gedoe
De ironie...
moeten we het nu ook nog eens voor elkaar gaan lopen verpesten?
Wat verpesten?
Straks mag je helemaal niets meer in dit vergrijzende Zeeland.
Moet de gemeente nou hier weer een zak met geld tegenaan gaan smijten? (borden, controles, hekken enz. en dan straks weer zeuren dat er zoveel geld verspild wordt zeker :~ )
Stel je niet aan joh en laat iedereen lekker zijn hobby/sport uitoefenen, en zeker op zulke achteraf dijkjes en bospaden.
Gelukkig woon ik niet in Zeeland.
Zullen we het nu weer over Zwarte Piet hebben? :wink:
Nee, dat zet zoden aan de dijk op een mountainbike forum, maar als dat meer je niveau is verwijs ik je graag naar FOK!, Skoften, en co.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

Laat je niet zo kennen joh, kennelijk heb je de boodschap van mij post niet begrepen.
"Leven en laten leven" maar dat is mijn mening en kennelijk niet die van jou.
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Die crossesr weten dat het niet mag, en af en toe doet gebeurd het toch wel eens. Niets aan te doen en inderdaad geen grote verhalen van maken.
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

@bennie83 :-q :-q :-q
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

In de hoek waar Crapton fietst is de schade van motoren heel wat groter als op de geplaatste fotos. Ik ben hier in Zeeland, specifieker Burgh Haamstede nog geen motorcrossers tegengekomen. Hier zou ik best meer buiten de route willen rijden, maar die boswachter...... is niet echt heel vriendelijk. Plus ik ben hem al een aantal keren on route als tegenligger tegengekomen. Ik weet zeker dat ze gelijk schrijven als je buiten het gebaande gaat.....
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Nimbus schreef: Afbeelding
Afbeelding
Dat lijkt sterk op een afdruk van mijn Surly Nate :lol:
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Wegmisbruiker!
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
meridabiker2012
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 2 december 2012, 12:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL29/Bulls Pro 8.80 Racing

bennie83 schreef:
Nimbus schreef:Het verschil tussen een mountainbike en een crossmotor is toch wel significant:
.....
:lol: Whahaha uw foto's deden het, nu moest ik wel reageren.
Is dat waar u zich zo druk om maakt? wat een geweldig leven moet u hebben. :-q

Nee serieus heren, dames.... kom op zeg!
Wat een kinderachtig gedoe, moeten we het nu ook nog eens voor elkaar gaan lopen verpesten?
Straks mag je helemaal niets meer in dit vergrijzende Zeeland.
Moet de gemeente nou hier weer een zak met geld tegenaan gaan smijten? (borden, controles, hekken enz. en dan straks weer zeuren dat er zoveel geld verspild wordt zeker :~ )
Stel je niet aan joh en laat iedereen lekker zijn hobby/sport uitoefenen, en zeker op zulke achteraf dijkjes en bospaden.

Zullen we het nu weer over Zwarte Piet hebben? :wink:
Als ik met mijn kleine meid van drie en half wil gaan wandelen in de natuur hier in de buurt, hoeven we niet voor onze flikker te worden gereden door deze randdebielen.
Laat staan dat ze bang gemaakt door zo'n mafketel die zichzelf en gashendel niet kan beheersen.

Wij trekken er op uit voor onze plezier en ontspanning, maar zo te lezen zal jij vast ook wel een crossmotor naast je mountainbike in de schuur hebben staan :lol:
Waar een wil is, is een weg.....en waar geen weg is kun je mountainbiken
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Al een paar keer een heel verhaal getypt om toch weer te verwijderen.
In t kort voor degene die het echt interesseert :

De mensen die ik ken, en mee rijdt, streven allemaal codegroen na, Google weet wat dat is.
Offroad rijden mag eigenlijk nergens legaal in Nederland.
Daar worden mensen creatief van, en gedwongen dingen te doen die niet mogen of op z'n minst discutabel zijn.
In sommige bossen zijn veel paden door motoren gemaakt en "onderhouden" vervolgens wordt er een bord wandelpad neergezet en mag die motor het bos niet meer in.

Een motor die op zondag met mooi weer met een herrie-uitlaat door het bos knalt snapt het niet.
Offroad rijden is GEEN crossen, net als mtb geen bmx is.

Ook de mensen met de allerbeste bedoelingen maken wel eens een foutje.
1 mus maakt nog geen zomer.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Stel stel stel je voor dat je aan het wandelen bent met je dochter van 3,5 en er komt een motorcrosser aan dan hoor je die al wel een kilometer van te voren aan komen, zo gevaarlijk is dat dus niet..

Dat het niet netjes en legaal is lijkt me logisch, maar niet zo aanstellen hier.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

zenegroen schreef:Stel stel stel je voor dat je aan het wandelen bent met je dochter van 3,5 en er komt een motorcrosser aan dan hoor je die al wel een kilometer van te voren aan komen, zo gevaarlijk is dat dus niet..

Dat het niet netjes en legaal is lijkt me logisch, maar niet zo aanstellen hier.
Uw oordeel slaat kant nog wal, als je in dit geval zoals TS aangeeft door het bos loopt wordt je verrast door een motorcrosser.
In de eerste plaats omdat deze daar niet mag rijden en in de tweede plaats omdat je hem door de bebossing en smalle kronkelige paden wel hoort maar niet ziet aankomen.
Daarbovenop zullen de meesten niet dusdanig vaart verminderen als zij een voetganger of fietser tegenkomen dus levert het wel degelijk gevaarlijke situaties op en lijkt het mij geen aanstellerij wanneer iemand hier zijn onvrede over uit. Daar is het immers een forum voor.

Overigens, buiten het Zeeuwse zijn de bospaden over het algemeen breder en langgerekter echter hier niet door gebrek aan bebost oppervlakte en de beperkte ruimte die een Staatsbosbeheer ervoor beschikbaar stelt. In dit geval betreft het veelal een kleine groep motorcrossers uit voornamelijk de gemeente Borsele die het vergallen. We hebben het hier dan over hoofdzakelijk on-gekentekende motoren en niet zozeer over allroad/enduro motoren.


My 2cents.
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Knap om door een crosser verrast te worden. Bij ons in het bos rijden ze soms ook wel. Als je die niet hoort aankomen... Het mag niet das duidelijk, maar man wat een gezeur hier.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik ben op de route Rucphen ook wel eens tegemoet gekomen door een crossmotor en een Quad. Je hoort ze inderdaad van ver aankomen, maar ik was toch volledig verrast toen ze ineens voor me tevoorschijn kwamen. Doordat de route en bocht van 90 graden maakte en het lekker begroeid was had ik ze niet gezien. Wel gehoord ja......
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Plaats reactie