Erg netjes, maar wel een heel andere prijsklasseschepp schreef:Ik heb breed en licht kan niet beter !! 25mm intern en mn set weegt 1260gr. Duke Lucky Jacks met tune princess en kong naven en cx ray spaken. Ik kan zeker beamen dat breder beter rijdt, meer grip en comfort. rij met een stuk minder lucht ook.
Brede velgen vs lichte velgen
- olivierhacking
- Mountainbike Junk
- Berichten: 153
- Lid geworden op: wo 12 november 2014, 02:50
- Mijn mountainbike: Overal en nergens
Goeiemorgen! Da's een fraai setje. Kost meer dan mijn fiets en wielset bij elkaar denk ik, maar ja, als je het kan betalen waarom niet? Duke kende ik nog niet, maar het ziet er fraai uit.schepp schreef:Ik heb breed en licht kan niet beter !! 25mm intern en mn set weegt 1260gr. Duke Lucky Jacks met tune princess en kong naven en cx ray spaken. Ik kan zeker beamen dat breder beter rijdt, meer grip en comfort. rij met een stuk minder lucht ook.
Give me little bits of / more than I can take
-
- Pro Biker
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
- Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter
Kom je toch weer terug bij de uitspraak van Keith Bontrager (die iemand hier op het forum als onderschrift heeft): ""Cheap, light, strong. Pick two".
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92
"NO"
vrijwilliger Mountainbike Museum
"NO"
vrijwilliger Mountainbike Museum
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
Door de naven wel ja. Echter is een lichte naaf niet van belang en zou je daar fors kunnen besparen. Rond de 1250e moet je ze ook wel kunnen laten bouwen.olivierhacking schreef:Erg netjes, maar wel een heel andere prijsklasseschepp schreef:Ik heb breed en licht kan niet beter !! 25mm intern en mn set weegt 1260gr. Duke Lucky Jacks met tune princess en kong naven en cx ray spaken. Ik kan zeker beamen dat breder beter rijdt, meer grip en comfort. rij met een stuk minder lucht ook.
Zelfde geldt voor bijv NOX,..deze wegen 380gr per velg
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6000
- Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
- Mijn mountainbike: is onderweg
Das inderdaad een koopje voor een setje wielenschepp schreef: Rond de 1250e moet je ze ook wel kunnen laten bouwen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
Ligt eraan hoeveel geld je hebt overigens maar de helft van een set enve's, welke ook nog eens een stuk smaller en zwaarder zijn en ook nog eens slechtste uit een test onlangsjapie carbon schreef:Das inderdaad een koopje voor een setje wielenschepp schreef: Rond de 1250e moet je ze ook wel kunnen laten bouwen.
Het belang van een lichte naaf is ongeveer even weinig als een lichte velg, inderdaad. En precies even weinig als een licht frame of een licht stuur. Minder buikvet, daar heb je pas wat aan, dat scheelt niet alleen in je Strava tijd, maar ook in je kans op een hartinfarct.schepp schreef: Echter is een lichte naaf niet van belang
Give me little bits of / more than I can take
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5575
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
ak-77 schreef:Minder buikvet, daar heb je pas wat aan, dat scheelt niet alleen in je Strava tijd, maar ook in je kans op een hartinfarct.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
Leer lezen! maar zal het uitleggen,..als je een miljoen hebt dan is 1250 euro idd niet veel geld,..helaas is dat bij mij niet het geval. Maar leuke grap nooit gehoord,..je forumnaam dekt wat dat betreft de lading,..of is dat ook een inkoppertjeKnakker29 schreef:Op-scheppschepp schreef:Ligt eraan hoeveel geld je hebt
(inkoppertje)
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29965
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Nee, hij knakt 29"wielenschepp schreef:...je forumnaam dekt wat dat betreft de lading,..of is dat ook een inkoppertje
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
- Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje
Regelmatig, meer brede dan lichte, nu overigens ook in 650b
@schepp; niet zo'n lange tenen, die stond er niet voor niets.
(maar 1250 voor een paar wielen is natuurlijk nooit een koopje, ook niet als je het makkelijk kunt betalen)
@schepp; niet zo'n lange tenen, die stond er niet voor niets.
(maar 1250 voor een paar wielen is natuurlijk nooit een koopje, ook niet als je het makkelijk kunt betalen)
Mooi wielen die dukes (duke maakt ze zelf niet btw.. ze plakken alleen een sticker op de velg)
Maar wel super fragiel. Toch al 2x een mooi gaatje in de buitenwand van de velg gehad. Ik gebruik ze alleen nog voor minder technische marathons, of waar ik zeker weet dat er weinig kans is dat ik er weer een gat in rij.. (en de mijne zijn echt maar 21,6mm binnen)
Maar wel super fragiel. Toch al 2x een mooi gaatje in de buitenwand van de velg gehad. Ik gebruik ze alleen nog voor minder technische marathons, of waar ik zeker weet dat er weinig kans is dat ik er weer een gat in rij.. (en de mijne zijn echt maar 21,6mm binnen)
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
Welke heb jij dan?? Ik heb zowel de smalle Lucky Jacks ( niet de 299,..maar de normale versie die iets zwaarder zijn met 325gr) en de nieuwe 25mm (325gr) interne breedte lucky Jacks. Ik rij alle marathons er op,..ook RDHF, Malmedy etc. Bij dit soort marathons moet je niet de fout maken met te lage bandenspanning te rijden. Met 50 a 70 op een steen klappen met een velg gaat niet goed komen. Wielen zijn idd van WR Compositi, italiaanse producten dus.Ghizz schreef:Mooi wielen die dukes (duke maakt ze zelf niet btw.. ze plakken alleen een sticker op de velg)
Maar wel super fragiel. Toch al 2x een mooi gaatje in de buitenwand van de velg gehad. Ik gebruik ze alleen nog voor minder technische marathons, of waar ik zeker weet dat er weinig kans is dat ik er weer een gat in rij.. (en de mijne zijn echt maar 21,6mm binnen)
De nieuwe Jacks zijn een klap stijver dan de oude smalle types (volgens Duke zelf) Overigens houd je beschadigingen natuurlijk altijd op de buitenwand,..zolang het geen barsten zijn natuurlijk geen probleem.
Ik heb het oude model (dacht dat de velg toen 312gr was). Bij jou heten ze Lucky Jacks. Mijne komen van WR. Heb er voorheen ook alle marathons mee gedaan , maar na 2x een gat in de buitenwand koos ik meestal voor de gaint carbon wielen die ik ook had.
Nu heb ik me een setje robuustere aangeschaft (9th wave) en gebruik ik de WR velgen voor de snellere marathons. Ik ga niet moeilijk zitten doen met een hogere bandenspanning omdat ik rekening moet houden met mijn velgen.
Met 22mm intern en iets robustere velg en nog steeds ruim onder de 1300gr.
Nu heb ik me een setje robuustere aangeschaft (9th wave) en gebruik ik de WR velgen voor de snellere marathons. Ik ga niet moeilijk zitten doen met een hogere bandenspanning omdat ik rekening moet houden met mijn velgen.
Met 22mm intern en iets robustere velg en nog steeds ruim onder de 1300gr.