Vaste MTB route Herperduin

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Fun Racer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: ma 19 december 2011, 18:07
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF SL 7, Canyon Grail CF SL 8

Reed vandaag door Herperduin en zag tot mijn verbazing piketten en palen staan daar waar een vaste route lijkt te gaan komen.

Wanneer is deze gepland open te gaan en op welke manier gaat eea evt "feestelijk" gebeuren ??

Wie o wie weet hier meer van ..........??

Is zo'n beetje m'n achtertuin en wat ik heb gereden lag er mooi bij......... :-q
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

In het topic over de Maashorst/vaste route Uden is er ook al eens over gesproken dat er een uitbreiding komt van de vaste route in de Maashorst.

Wanneer en hoe is nog beetje vaag.

link naar het topic: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... &start=120" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
legend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 18 juli 2007, 21:30
Mijn mountainbike: Cannondale flash ultimate, cannondale Flash 29er 2, Cannondale Scalpel, focus CX

Weest aub niet te blij met de vaste route, het idee erachter is dat je dadelijk nergens anders meer mag fietsen. En zoals het er naar uit gaat zien dat alle toertochten niet in tegengestelde richting mogen fietsen. Dit is zowel voor Herpenduin als voor maashorst.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Op de zogenaamde "Steenbergertrail" ( bij dorp Zeeland) zag ik vandaag ook piketjes staan.

Wat Legend zegt ben ik ook bang voor, dat we straks als mtb-er ons moeten beperken tot de vaste routes en de rest van de mooie paadjes verboden terrein worden.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Vandaag in de krant een artikeltje over de nieuwe routes.
Er komen dus 5 routes, dat is als ik het goed begrijp inclusief de bestaande route van Uden en Reek. Deze worden onderling verbonden.

Zie ook het het stukje hieronder:
Afbeelding
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Fun Racer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: ma 19 december 2011, 18:07
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF SL 7, Canyon Grail CF SL 8

Zo................. vandaag eens na wat speurwerk de routepalen gevolgd (nog zonder pijlen). Voor wat ik nu kan rijden wordt de route 14.3 km lang en ligt redelijk in de lijn der verwachting. 95% is buiten het zg "begrazingsgebied" en de MTB'ers worden dus uit het "binnenterrein" geweerd. De route ligt vrij logisch behalve het stuk "Domineeshoef - Zevenbergen"; dat binnen de hekken valt. Ik denk dat dit stukje nog enige verbetering behoeft, anders verwacht ik dat de "bekenden" van het gebied hier een stukje alternatieve route gaan ontwikkelen. Dit stuk kan op een simpele wijze (zonder veel risico voor de evt loslopende beesten) veel beter aangepast te worden en de "Bikers" beter bedienen :winkie: .

Laten we maar eens afwachten hoe eea zich gaat ontwikkelen........

Wordt vervolgd............ :-q
Tone
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: di 9 augustus 2011, 15:56

Ik kwam gisteren ook wat paaltjes tegen. Ik hou mn hart vast.....Niet meer vrij mogen fietsen in de Herperduin en Maashorst zou een ramp zijn. Ik heb een schijthekel aan vaste routes.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

legend schreef:Weest aub niet te blij met de vaste route, het idee erachter is dat je dadelijk nergens anders meer mag fietsen. En zoals het er naar uit gaat zien dat alle toertochten niet in tegengestelde richting mogen fietsen. Dit is zowel voor Herpenduin als voor maashorst.
Helemaal mee eens.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Tone schreef:Ik kwam gisteren ook wat paaltjes tegen. Ik hou mn hart vast.....Niet meer vrij mogen fietsen in de Herperduin en Maashorst zou een ramp zijn. Ik heb een schijthekel aan vaste routes.
Ik heb daar precies hetzelfde mening over.
Vooral dat vaste route-rondje in Reek en de "gepriegel" delen van de Berlicumroute sla ik altijd over of rijd er om een.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Ben het niet vaak met je eens, Tsjibiti :wink: , maar hoe meer vaste routes, des te minder vrijheid....
Krijg je in de toekomst van die "razzia's"; lekker boetes schrijven en mtb-ertje pesten.... :-{ :-{
De verenigingen zullen er uiteindelijk ook de dupe van worden als er steeds moeilijker wordt gedaan wbt vergunningen, dus krijg je allemaal van die oersaaie, authentieke rondjes..... :(( :((
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

De terreinbeheerders zeggen dat je gewoon van de routes mag blijven afwijken, mag nu ook gewoon in Maashorst.
De vraag is alleen, hoe lang ze dit blijven zeggen en wanneer ze zich ineens bedenken...

Dan wordt mtb-en inderdaad erg saai, altijd maar hetzelfde rondje draaien.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Fun Racer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: ma 19 december 2011, 18:07
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF SL 7, Canyon Grail CF SL 8

Das iig goed nieuws vwb deze vaste routes in Maashorst en Herperduin...... Voor de "onbekenden" in het gebied is het natuurlijk wel leuk een vast rondje. Commercieel voor de toeristenbranche ook leuk. Herperduin en de Naaldhof kunnen dit wel gaan gebruiken. Hun restaurants als startpunten voor Herperduin (parkeerplaats genoeg iig). Zouden zij ook mee gaan betalen aan het onderhoud ?? Zou best mogen voor de extra bakken koffie op jaarbasis :winkie: :bier:
Ik had iig ook niet verwacht dat Herperduin en Maashorst "verboden gebied" zou worden voor de "Vrije-Bikers". Als wij ons netjes blijven gedragen is er voor de bosbeheerders geen enkele reden om ons op de vaste routes te gaan "dwingen". We hebben eea dus ook een beetje zelf in de hand.
Plaats reactie