apps voor op de fiets.

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Moet je eens kijken wat er gebeurd als je tijdens het fietsen je WiFi uit zet ...
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Eigenlijk nog nooit geprobeerd, maar heeft dat een relatie met de gebruikte apps dan?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Metname wat het doet met je batterijduur. Kan zo maar een factor 2 of meer schelen.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Oh, dat geloof ik direct! Eigenlijk direct op vliegtuigmodus, blijft je gps wel actief dacht ik, maar de rest gaat uit. Word je ook niet irritant gebeld waar je blijft :).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

Inderdaad, alles uit. Ook mobiele data. Bluetooth dan helaas niet, als je met een snelheids- en cadanssensor rijdt. Zeker met een foon in je achterzak kun je op deze manier een goeie dag wegrijden.
Kracht door eenvoud
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik ga het een keer proberen, doe ik het wel als de phone volledig is opgeladen. Lijkt me een mooie test.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
staal072
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 24 augustus 2014, 23:45
Mijn mountainbike: Trek Superfly 29"/ Gary F. Supercaliber 26"

Ik gebruik ook Strava, wel jammer dat er geen verschil zit in activiteit tussen "fietsen" en MTB...Lijkt mij nog wel wat uitmaken qua verbranding.

Ik gebruik ook OMSand op onbekende routes of in het buitenland. In deze app kun je gedetailleerde kaarten (10 gratis!) downloaden en gpx track in uploaden zodat ik bij twijfel met GPS altijd kan zien waar ik eigenlijk ben en waar ik naartoe moet. Je kunt er ook gpx tracks in uploaden. Je zou er ook mee moeten kunnen navigeren, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

Fiets je over hetzelfde segment, dan is er inderdaad geen verschil tussen mtb en race- of andere fiets.
Wil je kunnen navigeren, zie Motion-X gps.
Kracht door eenvoud
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Check ook ViewRanger eens. Heeft, als ik zo lees/kijk, dezelfde features als Motion-X GPS. Een andere interface, kan exporteren/importeren naar dropbox, heeft een eigen file-sharing. Je kunt tevens qua navigatie en tracking van alles instellen. Heb ik nog niet eerder gezien in een app.

Let op, ik heb het niet over beter. Maar wellicht ligt het een je meer dan het ander. Keuze is fijn om te hebben, vind ik zelf :)
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Voor de gene die wel eens in de PWN duinen willen rijden. Maar een jaarkaart weer wat overdreven vinden. (a.k.a ik rij er niet zo vaak) je kan via myorder ook een dagkaart kopen. https://www.pwn.nl/consument/natuur/dui ... kaart.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
◼︎ Go round the outside.
DjVe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 2 november 2014, 19:12

Ik gebruik eigenlijk alleen maar Endomondo. Zeker op een WindowsPhone kan ik daar een hele dag mee rijden en dan heb ik nog batterij over (zonder Wi-Fi uit te zetten ;)). Vervolgens kan je de data tussen Endomondo en Strava bijvoorbeeld gewoon synchroniseren via https://tapiriik.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie