Even wat stevigers dan Rocket Ron.

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

True.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Wicket Will va Schwalbe, nog nooit lek mee gereden op geen enkele afdaling.
Gebruikersavatar
Lizzyplace_Ruud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 441
Lid geworden op: za 15 juni 2013, 13:33

Tijgerhaai schreef:yep, latten we niet verzanden in wel/niet. Ik wil gewoon weten welk bandje min of meer het zelfde is, maar dan wel bomproef.
Rocket Ron snakeskin is heel veel sterker, ik rijd er al een half jaar lekvrij mee.
Ik was namelijk ook helemaal klaar met die kwestbare dunne bandjes, met latex zijn ze soms niet eens dicht te krijgen.
Snakeskin is wel duurzaam, in alle Schwalbe Evo varianten overigens.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

De Snakeskin is dus juist de gene die ik dusdanig lek gereden heb dat mijn hele fiets onder de latex zat en het gat nog niet dicht. Ik heb nu een Schwalbe Racing Ralph besteld. Even kijken hoe dat ding zich houd. Voor die prijs kan je wel even testen. Mocht het niet bevallen en de set is af gooi ik er waarschijnlijk Conti om.
◼︎ Go round the outside.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Wélke Racing Ralph? SnakeSkin, Double Defense?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

Rare optie misschien, maar probeer een een setje CST Caballero's. Niet stuk te krijgen en grippen goed. Hebben wel iets meer druk nadig om soepel te rollen (2-2,5 bar), maar dan vallen ze helemaal niet tegen, zeker niet gezien de €€€

Lees ook;
http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheel ... 51crx.aspx
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Wélke Racing Ralph? SnakeSkin, Double Defense?
De Performance, andere uitvoeringen hebben ze niet bij Futurumshop. Mocht het niks zijn heeft mijn zus alvast een reserve. :D

Zie trouwens dat Vredestein 2.20 banden heeft. Is dat een erg groot verschil met 2.25? Of merk je er nagenoeg niks van?
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Bandje er net omgegooid. De Ralph is duidelijk dikker dan de Ron. Ander "voordeel" is dat je deze vanwege de dikkere wangen zo dicht hebt met je pompje. Hoefde er niet eens de compressor bij te halen. Ik ben benieuwd hoe het rijd met deze. Combinatie is nu voor: Rocket Ron achter: Racing Ralph.

Als ik de Ron bekijk heb ik nu het idee dat het ding spontaan openbarst is of zo. Zit een gaatje op de deelnaad van de mal. Gaatje zit ook vlakbij de andere twee gaten die ik al geplakt had. Zeg maar binnen een 1/6 van de band.
◼︎ Go round the outside.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Tijgerhaai schreef: Als ik de Ron bekijk heb ik nu het idee dat het ding spontaan openbarst is of zo. Zit een gaatje op de deelnaad van de mal. Gaatje zit ook vlakbij de andere twee gaten die ik al geplakt had. Zeg maar binnen een 1/6 van de band.
Ik weet niet wat je precies bedoeld met de deelnaad, maar ik had een scheur bij de hiel (wat in de velg gaat) en de overgang naar rubber bij een Rocket Ron Snakeskin. Ik heb contact opgenomen met Schwalbe via mail en een nieuwe RR mogen ontvangen.
Het lek makkelijk lek rijden van een Rocket Ron ervaar ik niet, ik heb nog geen enkele lekke band gehad door een gat oid, afgezien van de scheur welke niet gedicht werd door latex.
Rubberburner
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: za 28 juli 2012, 20:36
Mijn mountainbike: Cube

Die Racing Ralph performance is niet zo'n goeie band voor het dijkgatbos (heb de 2.1 een jaar gereden).Door het vele draaiwerk krijgen de wangen erg op hun donder waardoor ze al snel een soort breuken kregen en ravelde.Ook rollen en draaien ze niet zo lekker als de snake skins evo .
Maarja,voor 18 euro per band kosten ze ook de helft van de evo lijn.

ps,ik rijd nu op rock razers evo 2,35 met bredere noppen aan de zijkant.Die hebben me al vaak gered als ik een bocht iets te snel nam . :-q

Afbeelding
http://www.strava.com/athletes/6069768" onclick="window.open(this.href);return false;
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die Rock Razor is best een lekker bandje (heb 'm als achterband op een van mijn fietsen), maar niet zo snel als een Rocket Ron (scheelt ook wat grammen). Het blijft toch altijd een compromis, dat geldt voor elke band.

Wil je iets lekbestendigers dan je had ontkom je niet aan meer rubber, dus meer gewicht.
Voor standaard NL rondjes vind ik een Roro (evo) prima, maar voor stenige bodem vind ik 'm te licht/dun. De Rock Razor is dan echt beter, maar voor heb ik liever nog wat meer nop.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

De Ron vind ik een fijn bandje. En inderdaad heb ik het idee dat die Ralph wat zwaarder rolt. Ik kwam echter uit mijn ochtenddienst dus het zou ook gewoon vermoeidheid kunnen zijn. Had het idee dat het dan wel weer lekkerder door de bochten ging. Nog even aankijken dus. Al zal het ook gewenning zijn. In de up/down staat net een artikeltje over banden combi's. Sabine Spitz werd wereld kampioen 2008 op de combi die ik nu rij. Dus zo erg moet het ook weer niet zijn. :D
◼︎ Go round the outside.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

aurelius schreef:Continental X-King. Steviger, lekbestendiger, zelfde lage rolweerstand en goede grip, wel iets glibberiger als het natter wordt op wortels etc.
OM dit topic ff te kapen; de winterzooi (beetje modder enzo) kan deze wel goed handelen?
Ik wil wel eens iets anders proberen deze winter ipv de RoRo voor en RaRa achter. En deze staat op het lijstje. MOet Geax (vittoria nog even uitvogelen, op de racer hebben ze in elk geval topbanden).
Eerste gevoel zegt de Saguaro ( http://www.mantel.com/geax-saguaro-29?u ... log-widget" onclick="window.open(this.href);return false; ). Is die in de standaarduitvoering beetje goed TL te krijgen? De TNT versie is direct weer zo'n zwaar hok.
Bicycle, bicycle, bicycle
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Die komt wel aardig overeen met RaRa, RoRo, XK.
Ja, ging bij mij prima.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Plaats reactie