Mtb schoenen

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Ik weet niet of ik dit in het juiste topic plaats. Zo niet, dan hoor ik het wel.

Ik wil nieuwe mtb schoenen aanschaffen maar twijfel tussen 2 paar.

Eerste paar:
http://www.bikeinn.com/fiets/sidi-mtb-e ... uo/40488/p

Of
Tweede paar:
http://www.bikeinn.com/fiets/sidi-mtb-d ... ks/40482/p

Ik fiets geen wedstrijden of iets dergelijks, puur voor de lol.
Maar graag wil ik wel goede schoenen.
De eerste zijn bijna de helft goedkoper dan de tweede, ga ik veel verschil merken als ik de duurdere pak of zijn de goedkopere ook al goede schoenen ?

Alvast bedankt voor de reacties.
Op het gemak, de ketting strak !!
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Ik zou zelf denk ik nu voor de Eagle gaan ipv Drako (heb zelf de Dragon 3).
Ben niet echt tevreden over het Tecno system, gaat te snel stuk. Daarnaast zou ik volgende keer denk ik ook geen carbon zool meer nemen, fietst prima, maar ermee lopen op oneffen terrein is niet echt fijn.
jvde99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 30 juni 2013, 19:23
Mijn mountainbike: toert 2-3 keer per week door Zuid Limburg

Mijn advies: passen in de winkel! Betaal je misschien iets meer maar je weet zeker dat het model je goed zit en dat je de goede maat hebt.
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

jvde99 schreef:Mijn advies: passen in de winkel! Betaal je misschien iets meer maar je weet zeker dat het model je goed zit en dat je de goede maat hebt.
+1
De beste schoen is degene die je het best zit.
Zelf heb ik lastige voeten, altijd gesteggel met schoenen, de meeste merken vallen gewoon af. Soms kom ik enkel bij de dure schoenen uit, een andere keer bij goedkopere.
Je hebt de schoenen toch langere tijd aan, onder omstandigheden die je goed merkt. Dan wil je niet een schoen hebben die net niet helemaal goed past of ergens irriteert.
Schoenen zou ik dus altijd passen in de winkel en niet online bestellen, maar ja, dat ben ik ;)
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

En daar sluit mijn advies op aan. De beste schoen is degene die voor jou het beste zit......
"Righty tighty, lefty loosey."
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

Ik haak even in (omdat ik zelf ook interesse heb in die Drako`s)........ Stel dat beide schoenen bij ts prima zitten en de prijs voor hem niet doorslaggevend is, welke zouden jullie dan adviseren? De opmerkingen van nielsvo lijken mij in dat geval wel relevant. De sluiting moet gewoon betrouwbaar zijn en de carbon zolen zijn misschien wel te stijf.

Iemand die daar nog meer over kan vertellen?
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Roy1980 schreef:Ik haak even in (omdat ik zelf ook interesse heb in die Drako`s)........ Stel dat beide schoenen bij ts prima zitten en de prijs voor hem niet doorslaggevend is, welke zouden jullie dan adviseren? De opmerkingen van nielsvo lijken mij in dat geval wel relevant. De sluiting moet gewoon betrouwbaar zijn en de carbon zolen zijn misschien wel te stijf.

Iemand die daar nog meer over kan vertellen?
Ik zou zelf voor de eagle's gaan dan. Ik ben nog altijd huiverig voor die tecno sluitingen. Op snowboardschoenen zitten ze ook wel (BOA systeem) en daar heb ik toch al wel diverse malen problemen mee gezien. De eagle sluitingen zijn lekker simpel en werken onder alle omstandigheden, hoe modderig ook.
Daarentegen zijn de tecno sluitingen volgens mij wel weer beter af te stellen.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

OsiruS schreef:
Roy1980 schreef:Ik haak even in (omdat ik zelf ook interesse heb in die Drako`s)........ Stel dat beide schoenen bij ts prima zitten en de prijs voor hem niet doorslaggevend is, welke zouden jullie dan adviseren? De opmerkingen van nielsvo lijken mij in dat geval wel relevant. De sluiting moet gewoon betrouwbaar zijn en de carbon zolen zijn misschien wel te stijf.

Iemand die daar nog meer over kan vertellen?
Ik zou zelf voor de eagle's gaan dan. Ik ben nog altijd huiverig voor die tecno sluitingen. Op snowboardschoenen zitten ze ook wel (BOA systeem) en daar heb ik toch al wel diverse malen problemen mee gezien. De eagle sluitingen zijn lekker simpel en werken onder alle omstandigheden, hoe modderig ook.
Daarentegen zijn de tecno sluitingen volgens mij wel weer beter af te stellen.

Nu zeg je wat, is het met de klik sluiting bij de eagle wel goed af te stellen ?
Kan me voorstellen dat 1 klikje misschien te vast is en 1 minder te los......
(Beetje rare omschrijving. Maar jullie begrijpen vast wat ik bedoel :~ )
Op het gemak, de ketting strak !!
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

fiets al jaren met deze
Afbeelding
vergelijkbaar met de Drako.

nu al het tweede paar
De sluiting is betrouwbaar, heel fijn af te stellenen gaat niet stuk.
Schoenen zijn heel sterk en ik ram ze door alle baggeromstandigheden.
Met een carbon zool fietsen is erg fijn omdat deze lekker stijf is.
Nadeel hiervan is dat ze in het begin een tijd kraken, maar dat gaat vanzelf over.
Bij de aanschaf van mijn laatste paar moest ik een maatje kleiner kopen omdat sidi de schoenen tegenwoordig wat ruimer maakt.
Dus nu nog maar 1 maat groter kopen in plaats van 2.
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

hansdegebruiker schreef:fiets al jaren met deze
Afbeelding
vergelijkbaar met de Drako.

nu al het tweede paar
De sluiting is betrouwbaar, heel fijn af te stellenen gaat niet stuk.
Schoenen zijn heel sterk en ik ram ze door alle baggeromstandigheden.
Met een carbon zool fietsen is erg fijn omdat deze lekker stijf is.
Nadeel hiervan is dat ze in het begin een tijd kraken, maar dat gaat vanzelf over.
Bij de aanschaf van mijn laatste paar moest ik een maatje kleiner kopen omdat sidi de schoenen tegenwoordig wat ruimer maakt.
Dus nu nog maar 1 maat groter kopen in plaats van 2.
Dat is ook echt een hele mooie schoen!! Kun je met een carbonzool nog wel fatsoenlijk lopen (i.v.m. de stijfheid)?
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

je kunt erop lopen, maar ze zijn erg stijf
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Ik heb toch besloten om de eagle te bestellen.
Scheelt bijna de helft van het geld en ik denk dat ik me met deze schoenen weer lang vooruit kan.

Dank voor de reacties.
Op het gemak, de ketting strak !!
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

hansdegebruiker schreef:fiets al jaren met deze
Afbeelding
vergelijkbaar met de Drako.

nu al het tweede paar
De sluiting is betrouwbaar, heel fijn af te stellenen gaat niet stuk.
Heb vrijwel dezelfde (andere kleurstelling), maar van zowel de linker- als de rechterschoen al het nylonkoord van de tecno sluiting moeten vervangen. Is niet zo heel moeilijk om zelf te doen en goedkoop (paar meter big game vislijn bij de hengelsportwinkel gratis meegekregen :D ), wel een k* klusje.
john k schreef:Ik heb toch besloten om de eagle te bestellen.
Scheelt bijna de helft van het geld en ik denk dat ik me met deze schoenen weer lang vooruit kan.
:-q
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

hansdegebruiker schreef: De sluiting is betrouwbaar, heel fijn af te stellenen gaat niet stuk.
Schoenen zijn heel sterk en ik ram ze door alle baggeromstandigheden.
Met een carbon zool fietsen is erg fijn omdat deze lekker stijf is.
Nadeel hiervan is dat ze in het begin een tijd kraken, maar dat gaat vanzelf over.
Bij de aanschaf van mijn laatste paar moest ik een maatje kleiner kopen omdat sidi de schoenen tegenwoordig wat ruimer maakt.
Dus nu nog maar 1 maat groter kopen in plaats van 2.
Hier dezelfde ervaring. Ik heb 2 paar Dragons "versleten", en geen gedoe met de sluitingen gehad (ook niet met de techno in het midden).

Nu een half jaar de Drako, en deze bevallen nog beter. De schoen is nog beter passend te maken (de zijkanten trek je gelijkmatig naar elkaar toe, niet op 3 plekken), en herken ook dat ze nu iets groter zijn dan in het verleden (qua maat).
Carbon vind ik heerlijk: superstijf. Op de kunststof zolen krijg ik sneller last van slapende voeten (heb ook de Diablo voor in de winter). Lopen vindt ik nog wel redelijk gaan (marathons moet je er natuurlijk niet mee lopen).

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Ik heb gister mijn schoenen ontvangen, gelijk even een rondje gemaakt en ze zitten mij heerlijk.
Sluiting werkt inderdaad erg goed en ook de kleur fluor geel/groen past perfect bij mijn kleding.
Op het gemak, de ketting strak !!
Plaats reactie